נבחרת ישראל הוגרלה היום לבית מספר 1 עם אוקראינה, סלובניה ופורטוגל במוקדמות יורובאסקט 2025. מדובר בהגרלה נוחה לנבחרת, כי שלוש הראשונות בכל בית עולות לאליפות.
ישראל קיוותה להימנע מבית עם קפריסין, פינלנד, פולין ולטביה המארחות, מכיוון שבמצב כזה היו עולות רק שתי נבחרות מהבית (המארחות עולות אוטומטית). הנבחרת אמורה לעלות מהבית הזה ליורובאסקט, משום שהיא עדיפה בהרבה על פורטוגל, נבחרת שלא עלתה לארבעת הטורנירים האחרונים ונמצאת בדרג 8 והאחרון.
2 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
ים מדר
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
בית הלחמי
בית הלחמי
בית הלחמי. מאמן הנבחרת החדש
(צילום: טל שחר)
ביורובאסקט האחרון שנערך בצ'כיה בשנה שעברה, ישראל איכזבה ולא הצליחה להעפיל לשמינית הגמר, לאחר שסיימה את שלב הבתים במאזן 3:2. גם ביורובאסקט 2017 שנערך בארץ, הנבחרת לא צלחה את שלב הבתים. אך במוקדמות מדובר בסיפור שונה לחלוטין. ישראל משתתפת קבועה ביורובאסקט מאז 1993.
בימים אלה הנבחרת מתכוננת למוקדמות הטורניר הקדם אולימפי, שיתחיל בעוד ארבעה ימים באסטוניה ושם יערוך המאמן אריאל בית הלחמי את הבכורה שלו על הקווים. היא הוגרלה לבית עם צ'כיה, צפון מקדוניה ואסטוניה. שתי הראשונות יעלו לחצי הגמר וייפגשו את שתי הראשונות בבית המקביל. המנצחת בגמר תקבל את הכרטיס לטורניר הקדם אולימפי שייערך בשנה הבאה, וישראל תוכל לזכות בכרטיס לטורניר הכדורסל של אולימפיאדת 2024 בפריז.
פורסם לראשונה: 13:10, 08.08.23