יום רביעי, 29.05.2024 שעה 01:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

3 שחקנים חסרים לבית"ר ירושלים בעמדות מפתח

אחרי עזיבת ניקולאסקו ובעקבות הצפי לפרידה מתומא, הירושלמים יהיו עם 2 זרים וחסרים מספר שחקנים. אבוקסיס לא ממהר: "לא נביא שחקנים מהר ונצטער"

|
שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים (ראובן שוורץ)

אחרי העזיבה של איאון ניקולאסקו, בית"ר ירושלים נותרה כרגע עם שלושה זרים בלבד בסגל – מיגל סילבה, טרזי תומא ופרד פריידיי. אם לוקחים בחשבון שטרזי תומא על זמן שאול בירושלים, הרי ששבועיים לפני פתיחת העונה, בית"ר עם שני שחקנים זרים משמעותיים בלבד. בשיחות שמתקיימות בבית וגן בימים האחרונים בנוגע לחיזוק הקבוצה מדברים על כך שחשוב מאוד לא למהר עם החמת שחקנים כדי לא "ליפול", השיח בחדרי המאמנים הוא שגם ניקולאסקו ותומא הגיעו בשנה שעברה אחרי פתיחת הליגה.

זה לא אומר שיש כוונה לחכות גם העונה למחזורי הפתיחה של הליגה, אבל בהחלט רוצים לעשות את הדברים בצורה מסודרת כפי שהסביר המאמן יוסי אבוקסיס: "יש רצון של הבעלים ושלי לחיזוק, צריך להבין שהשוק לא שופע בשחקנים טובים, אנחנו לא נביא שחקנים מהר ואז נצטער בעוד חודש, אנחנו צריכים להביא שחקנים איכותיים שאולי אחרי שקבוצות נושרות מאירופה יהיו הזדמנויות טובות. אנחנו מודעים לזה שאנחנו צריכים 3-4 שחקני הרכב, ברגע שזה יקרה ונלביש אותם על הסגל הקיים אני בטוח שנהיה קבוצה טובה.

“מועדונים עם תקציבים יותר גדולים מאיתנו ומשאבים גדולים משלנו מתקשים להביא שחקנים טובים. להביא שחקנים ולהגיד 'הנה הבאנו' ובעוד חודש לשחרר שחקן זה מיותר, אנחנו רוצים לעשות את הכי טוב, אני לא רוצה להביא שחקנים שמתרוצצים בשוק ואף אחד לא לוקח אותם כי הם לא מספיק טובים. נחכה, אולי עכשיו ישתחררו שחקנים במפעלים האירופיים".

יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)יוסי אבוקסיס (איציק בלניצקי)

נכון לימים אלה הבעיות של בית"ר לא מתחילות ומסתכמות בחיזוק הקבוצה, עדיין יש לא מעט סוגיות בקבוצה שברק אברמוב ויוסי אבוקסיס מנסים לפתור כשאחת מהן היא טרזי תומא. השחקן משדר חוסר חשק להישאר בארץ ונמאס לאנשי המועדון לשמוע על זה שבת הזוג של תומא לא רוצה שהוא ישחק בישראל ועל המשפחה שרוצה אותו במקום אחר. הקשר מחזיק בחוזה בבית"ר עד לסוף העונה, ואם לפני חודש הייתה מחשבה להאריך את חוזהו במועדון, היום בבית"ר כבר מחכים לקבל הצעה עבורו וימכרו אותו בשמחה.

לצד החיזוק שעליו מדבר אבוקסיס, בקבוצה מהבירה מנסים להיפרד מעמית כהן והציעו אותו למספר קבוצות בליגת העל. השחקן לא בתוכניות ומאוד רוצים שהוא יעזוב, זה גם יפתח את האופציה לחזור למו"מ עם אבישי כהן שיצטרך להתמתן בדרישותיו הכספיות (בבית"ר אומרים כי הוא דורש פי ארבע ממה שהוא קיבל בעונה שעברה).

המשחק מול פאוק סלוניקי בטדי חשף שוב את הבעיות בהגנה של בית"ר ירושלים. אדי גולטיב בבית"ר זו חידה, נכון שהוא הצטרף מאוחר ולא עשה הכנות כמו שצריך עם הקבוצה, אבל 2-3 טעויות קריטיות שלו מול פאוק בחוץ ובבית הובילו ללא מעט סימני שאלה לגבי יכולת ההתאקלמות שלו בירושלים.

אדי גוטליב, הוביל ללא מעט סימני שאלה (שחר גרוס)אדי גוטליב, הוביל ללא מעט סימני שאלה (שחר גרוס)

ומה עם בן ביטון? למגן אין מחליף איכותי בעמדה וזו בעיה גם עבור המועדון וגם עבור השחקן שחוסר תחרות על מקום בהרכב רק יחליש אותו. אבוקסיס מחפש בלם זר כדי לחזק את ההגנה, לשם כך מקציבים בבית"ר סכום נאה של עד 200 אלף דולר, כשהמטרה להביא בלם ברמה גבוהה, בלם מהיר, לא עוד בורודין.

אחרי העזיבה של ניקולסקו, בית"ר נותרה עם חלוץ אחד בלבד בסגל – פרד פריידי. טימותי מוזי לא חלוץ, הוא גם לא תחליף ראוי לדנילו אספרייה, כך שצריך להביא עוד שחקן לכנף. קבוצה עם חלוץ אחד, בהנחה שנהוראי דבוש לא מתוכנן להיות ברוטציה עם פריידיי בהרכב, לא תחזיק מעמד לאורך עונה שלמה. בית"ר חייבת לפגוע בחיזוק שלה עם חלוץ, זה לא פחות קריטי מאשר לפגוע בבלם.

פרד פריידיי, נותר כחלוץ היחיד (אורן בן חקון)פרד פריידיי, נותר כחלוץ היחיד (אורן בן חקון)

עוד עמדת מפתח שחסרה בבית"ר - קשר אחורי קלאסי, מה שנקרא ‘מספר שש'. תומא ככל הנראה לא ישרוד בבית וגן העונה, בלי שום קשר תוכנן להביא שחקן לעמדת הזו יחד עם תומא, כך שאם הוא יעזוב, על אחת כמה וכמה שבית"ר תהיה חייבת לפגוע בעמדה הזו, בשבוע שעבר דובר על איסמאילה סורו, אבל הדברים תלויים בסלטיק ובשחקן.

אם בית"ר תגיע לפתיחת העונה עם חוסרים בשלושת עמדות מפתח – בלם, קשר אחורי וחלוץ – ובלי מחליף ראוי על הקו לאספרייה, זה עשוי להיות רע מאוד, בטח כשהקבוצה מתחילה עם מינוס ארבע את העונה. 

אבוקסיס ואברמוב מודעים לסיטואציה ועובדים כדי לפתור אותה, יש אופטימיות שבסופו של דבר השחקנים הנכונים והמתאימים ביותר יגיעו לירושלים, השאלה היחידה היא - מתי זה יקרה.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */