X

הסיפור האמיתי מאחורי סדרת הטלוויזיה הישראלית "השוטרים"

רגע לפני פרק הסיום של העונה השנייה, תזכורת ללידתה כסדרה שמספקת הצצה אל אחת הפרשיות המזעזעות בתולדות משטרת ישראל, שהביאה למעצרם, פיטוריהם ומאסרם של שוטרים

יודעים מראש מי נגד מי. "השוטרים". צילום: קשת 12

הערב תגיע לסיומה עונתה השנייה של סדרת הטלוויזיה הישראלית "השוטרים". למרות ההצלחה הכבירה שזכתה לה הסדרה, קשה לשכוח שהיא מבוססת, ובאופן בולט מאוד, על פרשת "השוטרים הנוקמים" שזעזעה את המדינה. Forefront מזכירה לנו על מה מדובר:

פרשת "השוטרים הנוקמים”, המכונה גם פרשת "הפושעים במדים", התרחשה בין השנים 2005-2006 והייתה לה השפעה משמעותית על מערכת אכיפת החוק במדינה. בתקופה זו חוותה העיר נהריה שורה של מתקפות זריקת רימונים על תחנת המשטרה המקומית, על בתי שוטרים ועל בתי נבחרי ציבור. אירועים אלו יוחסו לארגון הפשע של העבריין מיכאל מור. בתגובה, כמה שוטרים מנהריה לקחו את החוק לידיים וייצרו ופוצצו מטעני חבלה בביתו וברכבו של מור.

המקרה שפך אור על השחיתות במשטרה ועורר שאלות לגבי גבולות אכיפת החוק. ההשלכות של פעולות אלו הובילו לשערורייה כלל ארצית. השוטרים נעצרו, נשפטו ונגזרה עליהם שנת מאסר בפועל ושנה נוספת על תנאי. הם פוטרו מהמשטרה רק כאשר החלו לרצות את ענשם. במשך שנים המשיכה הפרשה לחולל הדים, כאשר מור חשוד שניסה לנקום בהם בשורת מתקפות עליהם ועל קרוביהם.

יוצרי "השוטרים", רותם שמיר ויובל יפת, שאבו השראה רבה מהפרשה ליצירת סיפור מרתק הבוחן את המורכבות של משטרת ישראל. הסדרה עוקבת אחר מסעו של אלון שנהב, בלש יוצא דופן שחוזר לעיר הולדתו נהריה כדי להילחם בארגון פשע מקומי בראשות מאור עזרא. דרך דמותו של שנהב, התוכנית מתעמקת בדילמות המוסריות העומדות בפני קציני אכיפת החוק, באתגרים של שמירה על אמון הציבור וחתירה לצדק בסביבה מושחתת. הסדרה שמה לה למטרה לחשוף את המאבקים הפנימיים והלחצים החיצוניים איתם מתמודדים השוטרים בחיי היומיום שלהם. "השוטרים" זכתה לשבחי המבקרים על התיאור הריאליסטי של משטרת ישראל וחקירתם של נושאים מורכבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר