למי שייכת בני ברק

אוריאל בוסו מש"ס, שעדיין מכהן כחבר כנסת ורק לאחרונה שינה את כתובתו מפתח תקווה הוא לא המועמד לראשות העיר שבני ברק צריכה • תושביה צריכים ללמוד מבית שמש

שר הבריאות החדש אוריאל בוסו, צילום: דני שם טוב

לאחר מערכות בחירות רבות בעיר בני ברק, שהתנהלו כמשחק מכור מראש בין החסידים לליטאים שסוגרים מראש דילים מי ייקח הפעם, מבקשת סיעת ש"ס, לראשונה, להשתלב ברצינות במשחק הפוליטי והמוניציפלי.

לכאורה, מי שאמור לכהן בבחירות הקרובות הוא נציג חסידות גור חנוך זייברט, שכבר כיהן כראש העירייה בקדנציה הקודמת. מולו מבקשת ש"ס להציג את ח"כ אוריאל בוסו.

אף שעיריית בני ברק נהנית מהכנסות של מיליונים, המגיעים אליה מארנונה של מגדלי העסקים שבפרבריה, האזרח הקטן נהנה פחות. בני ברק נחשבת לאחת הערים העניות והצפופות במדינת ישראל, ותושבי בני ברק מתמודדים עם מכת חולדות שאוכלת כל חלקה טובה, ביוב שזורם ברחובות, תשתיות שמשוועות לישועה ונוער נושר כמעט ללא מענה ומסגרת.

בבני ברק אין ריאות ירוקות, אין מגרשים, ואין מענה מיטבי בתחום התרבות והפנאי.

נדמה שמובאים בחשבון רק דילים פוליטיים, ולא תושבים שאיכות חייהם מוטלת בספק. פעם תור החסידים לנצח בבחירות, ופעם תור הליטאים. אולי הפעם יתמזל מזלה של ש"ס.

במקום לנצל את ההזדמנות ולהצדיק את הטייטל החברתי שחרתה על דגלה, במקום להביא לתושבים מועמד שצמח מהשטח, שמכיר את התושבים ואת צורכי העיר, שנושם את האוויר המקומי ומטייל בה בלילות שבת ונתקל בנוער הנושר חסר המעש ששובר מתקני ציבור ומציק לתושבים; במקום להעמיד לבחירת התושבים מי שחולדה ענקית־ממדים חלפה על פניו, מי שצועד בבקרים לעבודה לצד שב"חים הממלאים את המדרכות, מי שנעליו כוסו במי ביוב, מי שרכבו נתקע בכביש משובש - במקום זאת, מי שמוצנח מטעמם הוא ח"כ אוריאל בוסו, שהתגורר לאורך כל השנים בפתח תקווה ואף כיהן כסגן ראש עירייה בשכר.

בוסו לא טרח עד לרגע זה להתפטר מהכנסת ולהשקיע בלמידת צורכי התושבים. את כתובת מגוריו שינה לבני ברק רק לפני כמה ימים.

ייתכן שלבוסו יש ניסיון מוניציפלי מצוין, שהוא סופרמן שיכול לכהן כפרלמנטר מעולה לצד למידת נבכי העיר המסובכת. יש גם את העניין ההוא מ־2011: בוסו נעצר בחשד ללקיחת שוחד, תיווך לשוחד וקבלת דבר במרמה במהלך הבחירות המקומיות. התיק נגדו אמנם נסגר מחוסר ראיות - אך לא זאת הסיבה שבוסו הוא לא המועמד שבני ברק צריכה.

בני ברק צריכה מועמד שלא כפוף לעסקנים. דוגמה טובה לעיר עם רוב חרדי שהציגה קפיצה התפתחותית מרשימה, היא העיר בית שמש, שם נבחרה ראשת עירייה שאינה חרדית ולא מחויבת לעסקנים, התגוררה בעיר וצמחה בה. בבית שמש מתגוררים קנאים קיצוניים שמקבלים מענה של מוסדות ביידיש, לצד חינוך ממלכתי־חרדי עבור תושבים מודרנים, מגרשי כדורגל ומרוץ נשים.

בוסו הבטיח בנאום שנשא "שינוי. עיר נקייה ומטופחת". הוא שכח לציין שמי שמחזיקה ממילא גם בימים אלה ממש את תיק התברואה בעיר היא סיעת ש"ס.

למרות הסלוגן המבטיח, "מחזירים את העיר לתושבים", העיר בני ברק שוב עוברת מיד ליד, כמו רכוש פוליטי שלא רואה את התושבים ושתוצאותיו ידועות מראש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר