מבחירת סיבוב ראשון בדראפט ה-NBA לכלא. בית המשפט הפדרלי בארה"ב גזר היום (שישי) על שחקן ניו ג'רזי נטס לשעבר טרנס וויליאמס 10 שנים במאסר בעקבות הונאת ביטוח בסכום הנע סביב 5 מיליון דולר. וויליאמס נבחר במקום ה-11 בדראפט בשנת 2009 ושיחק גם ביוסטון, סקרמנטו ובוסטון.
וויליאמס הודה באשמה, והכה על חטא כשאמר שעשה זאת עקב "טיפשות וחמדנות". עוד הוסיף וויליאמס: "אני לוקח אחריות במיליון אחוז על החלק שלי". עוד טען כדורסלן העבר כי עשה זאת בשל התמכרות למשככי כאבים, אותם נטל בשל פציעות מהן סבל בעקבות קריירת הכדורסל שלו.
1 צפייה בגלריה
טרנס וויליאמס
טרנס וויליאמס
נשלח ל-10 שנים בכלא. טרנס וויליאמס
(צילום: AP)
מהתביעה נמסר לאחר המשפט כי "לא רק שוויליאמס ריפד את כיסיו באמצעות זיוף ורמאות, הוא גם גנב זהות של אחרים ואיים על אחרים כדי לקדם את מעשיו הנפשעים. בשל מעשיו אלה, הוא נשלח לכלא". וויליאמס נכלא עוד במאי 2022, לאחר שהתובעים טענו כי הוא שלח הודעות טקסט מאיימות לאנשים שהיו אמורים להעיד במשפט נגדו. בית המשפט קיבל את הטענות והורה להשאירו במעצר.
בפרשה שהתפוצצה לפני כשנתיים, נעצרו 18 שחקני NBA לשעבר, ביניהם וויל ביינום ואלן אנדרסון, ששיחק בעבר במכבי ת"א. בכתב האישום נטען כי הנאשמים הגישו בין השנים 2020-2017 תביעות מזויפות לחברות ביטוח על טיפולים רפואיים שונים, ביניהם גם טיפולי שיניים, שכלל לא עברו. מתוך הסכום המדובר קיבלו 18 העצורים יחד 2.5 מיליון דולר דרך הביטוח. בנוסף לוויליאמס, 13 מתוך ה-18 שחקנים הודו עד כה באשמה.
וויליאמס היה מי שניהל את כל המבצע. הוא גייס את השחקנים, הסביר להם כיצר לזייף את המסמכים ואף התחזה לעובד חברת ביטוח כדי לקדם את המהלכים. בנוסף לעונש המאסר שנגזר עליו, יחולטו מחשבון הבנק שלו 650 אלף דולר, זאת בנוסף לקנה בגובה 2.5 מיליון דולר.
עוד שחקנים שלקחו חלק במזימה הם טוני אלן, שנבחר שש פעמים לחמישיות ההגנה של הליגה (גם אשתו נעצרה במסגרת המבצע המשטרתי), אקס לוס אנג'לס לייקרס שאנון בראון, אלוף ה-NBA גלן דייויס, סבסטיאן טלפייר, אגדת כדורסל רחוב ניו יורקית, שגם שיחק בשש קבוצות NBA, דריוס מיילס, שנבחר שלישי על ידי לוס אנג'לס קליפרס בדראפט 2000 ואף היה חלק מחמישיית הרוקיז המצטיינים של עונת 2000/2001.