ריצה בלתי נשכחת - ולא מהסיבות הנכונות. שר הספורט הסומלי התנצל לאחר שנציגת המדינה בריצת ה-100 מטר באוניברסיאדה בסין הציגה את "הריצה האיטית ביותר אי פעם", שהפכה לסרטון ויראלי שעשה שירות רע מאוד לוועד האולימפי במדינה.
עד כמה גרועה הייתה הריצה? לנאסרה אבוקאר-עלי נדרש יותר מ-20 שניות כדי להגיע לקו הסיום, והיא סיימה את המקצה בתוצאה הלא מכובדת 21.81 שניות. אבוקאר-עלי חצתה את קו הסיום זמן רב אחרי ששאר הרצות עברו, ואפילו לא הייתה בפריים של המצלמה שצילמה את המרוץ. היא הגיעה 10 שניות אחרי המנצחת.
1 צפייה בגלריה
אבוקאר-עלי על קו הזינוק
אבוקאר-עלי על קו הזינוק
אבוקאר-עלי על קו הזינוק
(צילום מסך )
צפו בריצה
אגב, שיא העולם ל-200 מטרים הוא 21.34 ונקבע ע"י פלורנס גריפית'-ג'וינר ב-1988. לשר הספורט הסומלי, מוחמד בר מוחמד, לא נותר אלא להסביר שאין לו מושג כיצד היא הגיעה מלכתחילה אל קו הזינוק. במשרד הספורט הבהירו כי יו"ר הוועד האולימפי של סומליה, חדיג'ה אדן דהיר, תשלם מחיר אישי על התצוגה ותושעה, זאת בעקבות טענות כי אבוקאר-עלי היא בת משפחתה, ובשל כך קיבלה את כרטיס ההשתתפות בתחרות.
כמובן שההכרזה של השר, כמו גם הצעדים נגד יו"ר הוועד האולימפי, הגיעו לאחר שהסרטון של המרוץ חרך את הרשתות החברתיות, ועל פי הרשויות "הפך למבוכה עבור סומליה". עוד נמסר, כי צפויים להינקט צעדים נגד יושבת הראש.
התחרות נערכה בסין כאמור, ואורגנה בידי FISU - הפרדציה הבינלאומית לספורט של אוניברסיטאות. במסגרת התחרות נשלחים ספורטאים הלומדים באוניברסיטאות ברחבי העולם, שמאוגדים תחת הפדרציה. הפארסה הפכה מגוחכת יותר, לאחר שמטעם האגודה של האוניברסטאות בסומליה נמסר כי הם כלל לא שלחו ספורטאים לתחרות, מה שמעלה את השאלה - איך בכלל הגיעה אבוקאר-עלי להתחרות במרוץ?