כשאנחנו תשעה חודשים לפני קביעת הקריטריון הסופי למשחקים האולימפיים בפאריז, ייצא לדרך היום (שישי) בבודפשט, הונגריה, טורניר המאסטרס בג'ודו, בהשתתפות לא פחות מ-15 ספורטאים ישראלים. מדובר באחת התחרויות החשובות, בטח בתזמון הנוכחי, כשזכייה בזהב תקנה לג'ודאים 1800 נקודות, רק 200 פחות מזכייה באליפות העולם.
בניגוד לאליפות עולם, אין בטורניר מאסטרס הגבלה של נציג או נציגה של מדינה למשקל, והמזומנים מגיעים על פי הדירוג שלהם. כך למשל, מול רז הרשקו, שנחשבת למועמדת למדליה ב-78 ק"ג פלוס, יעמדו ארבע מתחרות צרפתיות איכותיות.
3 צפייה בגלריה
רז הרשקו
רז הרשקו
משוכה מתאגרת. הרשקו
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
3 צפייה בגלריה
לניר והמדליה
לניר והמדליה
מגיעה לטורניר עם מעמד מחייב. לניר
(צילום: AP Photo/Hussein Sayed)
מי שלא יוכל להגן על התואר שלו מהשנה שעברה הוא ברוך שמאילוב (66) שכפי שנחשף לראשונה בידיעות אחרונות הושעה מכל פעילות, אימונים ותחרויות בשל העמדתו לדין בפני סוכנות הסימום הבינלאומית בשל אי דיווח.
הנבחרת של שני הרשקו נחשבת לאיכותית במיוחד ובמשחקים האולימפיים בפאריז צפויה לה נוכחות בכל אחד מהמשקלים. התחרות תיפתח היום עם המשקלים הנמוכים ולאחר מכן יתווספו הכבדים יותר. בין היתר תתחרה אלופת העולם, ענבר לניר (78 ק"ג) שנמצאת בכושר שיא בקריירה שלה ומעניין יהיה לראות את ההתמודדות שלה עם ההילה של מדליסטית הזהב. גם הרשקו, כאמור, מועמדת למדליה.
3 צפייה בגלריה
פלצ'יק
פלצ'יק
ישחזר את ההישג מדוחא? פלצ'יק
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
לפחות בשני משקלים יש תחרות ישירה על הכרטיס לפאריז והתחרות בבודפשט עשיה להיות משמעותית בין שירה ראשוני ותמר מלכה (עד 48 ק"ג) ובין גילי שריר, ענבל שמש וכרם פרימו (עד 63 ק"ג) ומאיה גושן (עד 70 ק"ג).
בנבחרת הגברים המועמד המוביל לחזור מהונגריה עם מדליה הוא פיטר פלצ'ק (100 ק"ג) שקטף באליפות העולם האחרונה בדוחא את מדליית הארד. בנוסף, יהיה מעניין לראות את שגיא מוקי (81) שהתאושש באליפות העולם האחרונה, כמו כן התחרו ים וולצ'ק (60 ק"ג), טל פליקר (66 ק"ג) שינסה לנצל את ההיעדרות של שמאילוב לצבירת נקודות וטוהר בוטבול (73 ק"ג).