בעקבות הסרטון המביך של האצנית האיטית בהיסטוריה: ראש האתלטיקה של סומליה הושעתה

חדיג'ה אדן דאהיר הואשמה ב"ניצול לרעה של כוח", אחרי שלאסרו אבוקאר עלי תועדה מסיימת ריצת 100 מטרים בזמן של 21.81 שניות • שר הספורט של המדינה האפריקנית הודיע כי נפתחה חקירה בנושא: "מה שקרה לא היה ייצוג של העם הסומלי"

האצנית הסומלית (במרכז). שחיתות במסלול האתלטיקה בסין. צילום: צילום מסך מתוך טוויטר

משרד הנוער והספורט של סומליה האשים את נשיאת התאחדות האתלטיקה הסומלית חדיג'ה אדן דאהיר ב"ניצול לרעה של כוח" לאחר שלנאסרו אבוקאר עלי, לקח כמעט 22 שניות לסיים מרוץ 100 מטרים לנשים, במסגרת משחקי האונברסיאדה הנערכים בעיר צ'נגדו שבסין.

יוסיין בולט חושף את הלפיד לאולימפיאדת פריז // רויטרס

סרטון ויראלי שבו מופיעה אבוקאר עלי, תיעד את הסומלית חוצה את קו הסיום אחרי 21.81 שניות במקצה השלישי לנשים באצטדיון פארק הספורט של אגם דונגאן, כאשר אלסו חביבולינה מטורקמניסטן היא האתלטית הבאה האיטית ביותר עם 13.15 שניות.

מדיווחים עולה, כי לאבוקאר עלי לא היה ניסיון קודם בתחרות באירוע גדול, והיו טענות שהיא קרובת משפחה של דאהיר. שר הספורט מוחמד בר מוחמד התנצל וקבע: "מה שקרה היום לא היה ייצוג של העם הסומלי".

לדבריו, נפתחה חקירה לגבי בחירת הנבחרת של סומליה לצ'נגדו, שמצאה ש"אבוקאר עלי זוהתה כלא ספורטאית" ודהיר "עסקה במעשי ניצול לרעה של כוח, נפוטיזם והכפשת שמו של האומה". מוחמד הורה לוועד האולימפי הלאומי של סומליה להשעות את דאהיר ולקיים ישיבה דחופה של הוועד המנהל כדי לדון בפעולה המתוכננת. 

הוא הוסיף: "משרד הנוער והספורט מצהיר בתוקף על כוונתו לנקוט בצעדים משפטיים הן נגד יו"ר התאחדות האתלטיקה של סומליה והן נגד אנשים האחראים לזיוף של איגוד הספורט של האוניברסיטה הסומלית".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר