הפועל ת"א הודיעה היום (חמישי) על החתמתו של החלוץ קונגולזי-ישראלי מאוויס צ'יבוטה (27), שעזב את מכבי חיפה אחרי שנה וחצי. על ההחלטה של צ'יבוטה להצטרף לקבוצה פורסם לראשונה ב-ynet.
רק אחרי שהתברר להפועל כי צ'יבוטה לא בתוכניות המקצועיות של הקבוצה וכי ישנו סיכוי כי יגיע למתחם וולפסון, נעשתה פניה לסוכנו. יש לציין כי לצ'יבוטה הייתה גם הצעה מהליגה האזרית, אבל השחקן העדיף להישאר בישראל וישתכר כעת בהפועל כ-220 אלף אירו לעונה. הוא עבר ללא תמורה וחיפה תקבל 50 אחוז ממכירתו העתידית.
2 צפייה בגלריה
צ'יבוטה
צ'יבוטה
במדים האדומים. צ'יבוטה
(צילום: באדיבות הפועל ת"א)
במכבי חיפה רכשו את צ'יבוטה בתמורה למיליון אירו מהאלופה הבולגרית, לודוגורץ, אולם הוא לא השתלב במועדון תחת ברק בכר, שיחק מספר משחקים מועט ומסאי דגו החליט כי הוא לא יישאר בקבוצה.
צ'יבוטה (27) החל לשחק בישראל באופן רשמי בגיל 18, בקבוצת הנוער של מכבי ת"א. לאחר מכן שיחק שנתיים בהפועל כפ"ס ושנתיים בבני יהודה - במדיה כבש 19 שערים וזכה בגביע המדינה. בהמשך עבר ללודוגורץ הבולגרית, בה שיחק שנתיים וחצי וכבש 13 שערי ליגה - עד שנרכש ע"י מכבי חיפה.
2 צפייה בגלריה
צ'יבוטה
צ'יבוטה
נשאר בליגת העל. צ'יבוטה
(צילום: עוז מועלם)
צ'יבוטה אמר לאחר החתימה: "הגעתי למועדון גדול, עם מטרה ברורה מבחינתי שהיא לזכות בתארים. לקהל כאן מגיע לשמוח - ונעשה הכל בשביל לגרום להם גאווה. יאללה הפועל".
מנהל מחלקת הכדורגל, חן סול: "מאוויס שחקן מוכח, עם יכולות נהדרות, שמהווה תוספת כוח משמעותית לסגל - ואנחנו שמחים שהוא איתנו. אני בטוח שמאוויס יתחבר במהרה לקהל ולמועדון וכמובן, יעזור לנו לעמוד במשימות שהצבנו עבורנו לעונה זו ולשנים הבאות". אגב, בעקבות הגעת צ'יבוטה, קייס גאנם בדרך לחתימה בבני ריינה.