יום שבת, 08.06.2024 שעה 07:55
לוח משחקים
  • פ.צ. קופנהאגן
  • 0 - 0
  • ספרטה פראג
  • רקוב צ'נסטוחובה
  • 1 - 2
  • אריס לימסול
  • פ.ס.וו. איינדהובן
  • 1 - 4
  • שטורם גראץ
  • קלאסביק
  • 1 - 2
  • מולדה
  • בראגה
  • 0 - 3
  • באצקה טופולה
  • אולימפיה לובליאנה
  • 3 - 0
  • גלאטסראיי
  • פנאתינייקוס
  • 0 - 1
  • מארסיי
  • סלובן ברטיסלבה
  • 2 - 1
  • מכבי חיפה
  • גלאזגו ריינג'רס
  • 1 - 2
  • סרבט ז'נבה
  • דינמו זאגרב
  • 2 - 1
  • א.א.ק. אתונה

רוצה לפרוע את השטרות: המאני טיים של סבע

אחרי שהפך לגדול המשתכרים בחיפה פוסט אצילי, החלוץ מחפש איך להשפיע. על המסר של דגו, איפה הכוכב יותר מסוכן ואיך שרי יכול לעזור? ב-20:00: שריף

|
דיא סבע (עמרי שטיין)
דיא סבע (עמרי שטיין)

אחרי המשחק האחרון נגד שריף טירספול, מסאי דגו ניגש לחדר ההלבשה ואמר לשחקניו שהוא מצפה ליותר מהחלק הקדמי. "היינו עם 72 אחוזי החזקת כדור, אבל היה לנו יום פחות טוב מבחינה התקפית", אמר מאמן מכבי חיפה וציין: "יש לנו שחקנים כמו צ'ירון שרי, דיא סבע, דולב חזיזה ופרנזי פיירו שיכולים לייצר דברים מכלום. הפעם אני סומך עליהם שזה ייראה אחרת. אני בטוח שנבוא לידי ביטוי בגומלין".

ובכן, הגומלין הגיע. מכבי חיפה תעלה הערב (רביעי, 20:00) למשחק המכריע במוקדמות הסיבוב השני של ליגת האלופות בידיעה שהיא חייבת להבקיע שערים ולנצח כדי להעפיל לשלב הבא, אחרי ההפסד 1:0 במשחק החוץ בטירספול. בין השחקנים שעליהם הוטלה האחריות ליצירת המצבים והשערים ניצב דיא סבע, החלוץ שמכבי חיפה עשתה כל מה שאפשר כדי שיישאר ויוביל את ההתקפה שלה.

סבע בן ה-30 חתם לאחרונה על חוזה חדש ונשאר בחיפה, אחרי שהגיע לקבוצה בחלון ההעברות של ינואר והוסיף לה עוד כוח אש בהתקפה, בדרך לזכייה באליפות. לא סתם אחד מהשחקנים שדגו הזכיר לפני המשחק הקרוב נגד שריף היה גם שמו של החלוץ, שיש ממנו ציפיות גבוהות, אלא שנדמה כי בשלב הזה של העונה המאמן עדיין מנסה למצוא את הנוסחה האופטימלית כדי שהוא יצליח להשפיע יותר.

דיא סבע לאחר החתימה על החוזה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)דיא סבע לאחר החתימה על החוזה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

התלבטות דומה הייתה גם לברק בכר, כי באמצע העונה שעברה המאמן הקודם לא ידע היכן עדיף להציב את דיא סבע. במשחקיו הראשונים בירוק, סבע שיחק כחלוץ שני שנע בחופשיות באזור הרחבה וזה לא עבד חלק, אחר כך הוצב באגף שמאל עם נטייה להיכנס לאמצע והאיכות שלו לא ממש באה לידי ביטוי. בכר הבין כי הוא מאבד את האיזון מקדימה במצב הזה - ולכן החליט להמר.

באפריל בכר פשוט זרק את כל הכוכבים שלו להרכב במשחק העונה נגד הפועל באר שבע, כשפתח במערך של 4:1:4:1, כלומר עם קשר אחורי בודד וארבעה שחקני קישור התקפי. למעשה, בכר בחר ללכת "אול אין" בצעד אמיץ, כאשר שלח את דיא סבע לשחק לצידו של צ'ירון שרי במרכז. במשחק הזה הירוקים ניצחו 0:1 ועשו צעד משמעותי לעבר האליפות.

אלא שבצוות המקצועי די חששו מזה. בהמשך בכר החזיר את סבע לאגף השמאלי רק כדי לראות שוב איך הוא חותך לאמצע, במקום ללכת לכיוון הקו עם רגל שמאל במטרה לגרום להגנת היריבה להיפתח ולייצר שטחים לאחרים. בעקבות זאת, סבע ירד לספסל ולא עלה בהרכב במשחק נגד הפועל באר שבע שנערך במאי, שם הירוקים רשמו הפסד דרמטי של 2:1 והפער בצמרת הטבלה ירד משבע נקודות לארבע בלבד. באותו המשחק סבע נכנס מהספסל במקומו של שרי בדקות הסיום ולא הצליח להשפיע, ובדיוק אז בכר הבין שאין ברירה אלא לחזור לשחק עם כל התותחים הכבדים ביחד מקדימה.

מהלך אמיץ של בכר. סבע עם שרי (עמרי שטיין)מהלך אמיץ של בכר. סבע עם שרי (עמרי שטיין)

ההימור של בכר

אחרי ההפסד הזה, היריבה הבאה של חיפה הייתה מכבי תל אביב ובכר שוב הימר על קשר אחורי בודד ועל שיתוף הפעולה של סבע עם שרי. זה היה מסוכן מידי, אבל זה עבד לו. ההחלטה שלקח המאמן סידרה לו ניצחון 1:3 עם צמד של סבע, שניצח את המשחק עם כדורגל משוגע. זו הייתה כנראה ההופעה הטובה ביותר שלו במדים הירוקים.

מאותו הערב ועד לסיום העונה, סבע היה זה שקידם את הירוקים לעבר הצלחת, בשיא הלחץ, עם חמישה שערים ועוד שלושה בישולים שנרשמו על שמו בשלושת המחזורים האחרונים של העונה. הקבוצה רקדה על הדשא.

החיבור של סבע עם שרי עבד מעולה, למרות ששניהם שיחקו ביחד באמצע, משום שהם חילקו את העבודה ביניהם בשטח קטן והשלימו זה את זה. ההגנות של היריבות לא הצליחו להתמודד איתם ועם יתר שחקני ההתקפה שדחקו אותן לאחור. ההחלטה של בכר ללכת על זה בעיקר נבעה מכך שהוא לא היה יכול לוותר על עומר אצילי באגף ימין, משום שהוא היה הכוכב הבלתי מעורער שסיפק את המספרים הגדולים.

קידם את חיפה לעבר הצלחת. סבע (עמרי שטיין)קידם את חיפה לעבר הצלחת. סבע (עמרי שטיין)

אלא שבקיץ האחרון אצילי קיבל הצעה לחוזה שאי אפשר לסרב לו, כך שעזב לאל עין מאיחוד האמירויות. אחרי הפרידה ממנו, מכבי חיפה החלה להפעיל לחץ גדול על דיא סבע כדי שיישאר, למרות שגם הוא קיבל הצעות בכסף גדול מהאמירויות ומטורקיה, והיה חשש מכך שהקבוצות שרצו בו ישכנעו אותו וינצלו את סעיף היציאה שלו. בחיפה ראו בו כשחקן שובר שוויון, וככל שהזמן עבר החלוץ הרגיש שבאמת רוצים אותו ובונים עליו. לא סתם הוא הפך לגדול המשתכרים במועדון.

בנעליים של אצילי

מפתיחת העונה, מסאי דגו עדיין מנסה לסדר את הפאזל בחלק הקדמי. בהתחלה הוא ניסה להציב את דיא סבע באגף הימני, כלומר בנעליו של אצילי. כך היה במשחק הראשון נגד האמרון ספרטנס במלטה, שם הוא שיחק 68 דקות, במהלכן הוא אומנם לא איים על השער, אבל קיבל את האחריות לבעוט את הכדורים במצבים הנייחים - מה שהוביל לבישול שלו מכדור קרן לפיירו, ולכדור גובה נוסף ששלח לעבדולאי סק שהוריד עם הראש לעבר פיירו והחלוץ מהאיטי ניצל זאת כדי לכבוש שער נוסף.

בגומלין נגד האמרון, זה היה נראה קצת אחרת. אמנם סבע שוב פתח את המשחק באגף ימין, אבל הוא כל הזמן חיפש את השער וחדר למרכז - והאמת שהוא גם הגיע למצבים מסוכנים. ייתכן שזו הייתה ההוראה של דגו, כי במחצית השנייה המאמן החליט לשנות מערך ולהציב אותו ממש לצידו של פיירו במרכז ההתקפה, מה שהפך אותו למסוכן יותר. באחת מההתקפות של הירוקים, דיא סבע הסתנן למרכז הרחבה, ביצע דריבל מוצלח על השוער וגילגל את הכדור לשער החשוף, אך הוא הורחק ממש מהקו.

סבע ייכנס לנעליים של אצילי? (עמרי שטיין)סבע ייכנס לנעליים של אצילי? (עמרי שטיין)

בהמשך סבע חזר לאגף ימין, אבל דאג גם "להידבק" לדולב חזיזה שנכנס לאגף השמאלי, ואפילו הכניס לו מסירת עומק מדהימה שתרמה לבישול של חזיזה מתוך הרחבה. במשחק הזה סבע רשם חמישה איומים על השער ושלושה מתוכם הלכו למסגרת, אבל בסוף הוא השפיע בעיקר עם מסירות עומק ממרכז השדה.

במשחק נגד בית"ר ירושלים באלוף האלופים, דגו ניסה אותו במגוון תפקידים. סבע פתח לצידו של פרנזי פיירו בהתקפה עם מערך של שני חלוצים, אבל אחרי 20 דקות זז ימינה ובמחצית השנייה שיחק בכלל במרכז הקישור. במשחק הראשון נגד שריף טירספול הוא שוב פתח בעמדה גבוהה, בין היתר גם במטרה לפרוץ את הצפיפות, ואפילו דילג על כדור שנשלח לרחבה כדי להשאיר את פיירו לבדו מול השוער, אבל הקבוצה לא ניצלה את המצבים שהיו לה והפסידה.

מעדיף להיות במרכז העניינים

אחרי שחתם על החוזה החדש שלו בקיץ, רבים תהו היכן ישחק סבע. הוא אפילו נשאל על כך וענה: "בורכתי בזה שאני יכול לשחק בכמה תפקידים. אם אתה רוצה להבקיע ולבשל, אתה צריך להיות כמה שיותר קרוב לשער. שם 'הכסף הגדול'. באופן טבעי אני רוצה להיות שם. אני יודע שאני שחקן שצריך להביא מספרים".

"אני יודע שאני צריך להביא מספרים". סבע (רדאד ג'בארה)"אני יודע שאני צריך להביא מספרים". סבע (רדאד ג'בארה)

סבע מנסה לפרוע את השטרות. לא פעם הוא הצליח להשפיע על המשחקים של הקבוצה, אבל אין ספק שעכשיו זה המאני טיים והוא צריך לסייע. "סבע שחקן מצוין, אבל זה כמעט בלתי אפשרי לשחזר את המספרים של עומר אצילי", טען שחקן העבר, איציק אהרונוביץ', "אפשר להבקיע ולבשל שערים, אבל זה לא פשוט למלא את החלל שהוא השאיר. זה סיפור אחר, כולם חייבים להיות במיטבם כדי שהקבוצה תצליח, כולל דיא סבע. לא הכל צריך להיות עליו, אבל הוא שחקן חשוב. צ'ירון שרי חייב להכניס אותו לעניינים, יש ביניהם הבנה עיוורת כי שניהם שחקנים ברמה הגבוהה ביותר, ושיתוף הפעולה ביניהם יכול לעזור לדיא סבע. כשהם משחקים ביחד, קשה לעצור אותם אפילו בצפיפות".

בגלל שהקבוצה עדיין לא התחברה לגמרי בחלק הקדמי, דגו יודע שהוא יהיה חייב את כל שחקני ההתקפה שלו בשיאם כדי לנצח את שריף טירספול ולעבור לשלב הבא. במקביל לרצון לזכות שוב באליפות, בחיפה חולמים קודם כל להגיע שוב לליגת האלופות, ובשביל זה הם יהיו חייבים את דיא סבע במיטבו, בין אם יפתח בהרכב או יישמר על הספסל בפתיחה כקלף מנצח.

דגו: "צריכים להיות אמיצים בשליש האחרון"
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */