לאחר שבשנה שעברה נבחרת 'שלוה-סקוני' היתה הנבחרת הישראלית הראשונה בהיסטוריה שיצאה מישראל לרוץ במרתון היוקרתי, גם השנה הנבחרת תעשה היסטוריה כשתשתתף במרתון ניו יורק.
120 רצות ורצים ירוצו מקצה מרתון מלא למען ילדי שלוה, כאשר יוביל את הנבחרת האצן האלוף האולימפי סער בוכבינדר, זוכה שתי מדליות זהב בספיישל אולימפיקס מחודש יוני האחרון.
2 צפייה בגלריה
נבחרת שלוה סקוני
נבחרת שלוה סקוני
נבחרת שלוה סקוני
(צילום: אור גפן)
בוכבינדר, בן 29 על הרצף האוטיסטי, זכה במדליות זהב במקצי הריצה ל-5,000 ו-10,000 מטר במשחקי הספיישל אולימפיקס שהתקיימו בגרמניה בחודש יוני 2023, והוא כאמור יוביל את נבחרת הרצות והרצים במסע למרתון ניו יורק.
חברי הנבחרת, אשר מורכבת כולה מרצים חובבים שיגמעו מרחק של 42.2 ק"מ, ירוצו למען ילדי ארגון שלוה, שכן מדובר באלפי ילדים עם מוגבלויות שמטופלים ומשתתפים בתכניות השונות של הארגון מגיל לידה ועד בגרות, כולל. כחלק מהמסע, כל רץ התחייב לגייס תרומות בגובה של מינימום 30 אלף שקל אשר יחד יגיעו למעל 3.5 מיליון שקל למען המשך פעילות הארגון וילדי ‘שלוה’ שמקבלים את כל הטיפולים והתכניות בחינם.
נבחרת שלוה מורכבת מכלל החברה הישראלית ובנבחרת חברים רצים מרחבי הארץ, בכל גיל, נשים וגברים, דתיים וחילונים, יהודים ושאינם יהודים, רצים שזה המרתון הראשון בחייהם ועד אליאב כהן צמח שיזנק אל המרתון ה-100 שלו בניו יורק. בנוסף, חברים בנבחרת מגישת חדשות13 הילה קורח, המעצב מושיק גלאמין, מנכ"ל רקיט הייג'ין עמוס פם, משנה למנכ"ל בנק יהב אסף גיל, אושיית הרשת צח סימון ועוד.
2 צפייה בגלריה
הרץ סער בוכבינדר
הרץ סער בוכבינדר
זכה במדליות זהב במקצי הריצה ל-5,000 ו-10,000 מטר במשחקי הספיישל אולימפיקס. סער בוכבינדר
(צילום: אור גפן)
על מנת לממן את מסע הנבחרת, וכדי שכספי התרומות של הרצים יגיעו לילדי שלוה במלואם, הנבחרת נתמכת בחסויות חברות מסחריות ובניהן סקוני נותנת החסות הראשית, בנק יהב, תנובה GO, פיניש, ריינד אופטיקס, קרן גוש עציון לפיתוח, נדב דמרי תיירות ומייפל פיננסים. את הליווי הלוגיסטי, התעופתי והתיירותי לנבחרת מבצעת חברת ‘איסתא ספורט’ הנציגה הבלעדית של מרתון ניו יורק בישראל.
עו"ד איתמר שבח, משנה למנכ"ל ארגון שלוה, אשר ירוץ במרתון יחד עם הנבחרת, אמר "לחבר הישגים אישיים לערכים חברתיים, זו המהות של נבחרת שלוה למרתון ניו יורק.
אנחנו מלאי התרגשות לקראת האתגר הגדול, גאים בסער וברצים כולם ומוקירים תודה לשותפים.
זה מדהים עבורנו לראות קבוצה גדולה כל-כך של רצות ורצים ישראלים שמוציאים מעצמם את המקסימום למען ילדי שלוה ומגייסים תרומות משמעותיות לסייע לקידומם ושילובם בחברה".