יום שלישי, 28.05.2024 שעה 21:33
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 83 - 109
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ת"א
  • 66 - 97
  • הפועל חיפה
  • עירוני רמת גן
  • 31 - 41
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ירושלים
  • 17 - 15
  • הפועל חולון

"שחקנים דרכו אחד על השני בהפועל תל אביב"

דני פרנקו מנתח את הקיץ העמוס של האדומים בראיון מיוחד: "המטרה היא אליפות וגביע", "אנגולה פחד שהקריירה שלו תיפגע אם לא יעבור בדיקות גם אצלנו"

|
דני פרנקו (ראובן שוורץ)
דני פרנקו (ראובן שוורץ)

הפועל תל אביב ממשיכה בתהליך השינוי וההתפתחות שלה. האדומים שמרו על השלד של הקבוצה מהעונה האחרונה, כשהאריכו את החוזים של גיל בני ועידן זלמנסון והתחזקו באופן משמעותי כשצירפו את קייל אלכסנדר, ג’ון הולנד וכמובן הרכש הטרי שכבר היה סגור במכבי תל אביב, בריאן אנגולה.

בראיון מיוחד ל-ONE, מאמן הקבוצה דני פרנקו מדבר על כל שינוי הגישה במועדון האדום. המטרות לעונה הקרובה, שינוי התפיסה מאנדרדוג למועמדת לגיטימית לאליפות, הכסף הגדול שנכנס וההשפעה שלו על הפערים בין שלוש הגדולות לשאר הליגה. פרנקו מנתח את שחקני הרכש החדשים ומה שהם יביאו לסגל, הלקח שלמד מהטעויות של העונה שעברה והשינויים לקראת העונה הקרובה.

דני, אפשר להגיד שסיימת להכין את הקבוצה לעונה הבאה במהירות שיא.
”מקווה שלא מהר מדי, אבל בסך הכל הצלחנו לגעת בדברים שהיו חשובים לנו כדי להפיק לקחים מהעונה האחרונה והייתה לנו קבוצה טובה. אנחנו רוצים לשמר את היתרונות שיש לנו”.

דני פרנקו (שחר גרוס)דני פרנקו (שחר גרוס)

מה הלקחים מהעונה האחרונה?
”להתאים יותר את השחקנים והצוות על המגרש אחד לשני בצורה שכל שחקן יוכל להפיק את המקסימום מהחבר שלו. היו לנו בעונה שעברה הרבה שחקנים שקצת דרכו אחד על השני ברמת ההתמצאות על המגרש, ובוא נגיד את זה ככה – בחמישייה הראשונה שלנו לא בהכרח קיבלנו שניים מאחד ועוד אחד וזה לא קרה מתוך כוונות לא טובות או חוסר רצון, אלא פשוט מתוך תכונות אופי מסוימות של שחקנים שחשבנו שאפשר לשלב”.

נסעת במיוחד כדי לדבר עם בריאן אנגולה. מה היה בשיחה איתו ומה קנה אותו להגיע בסופו של דבר להפועל תל אביב?
“היו כמה חששות. קודם כל, שחקן שכבר חותם ביורוליג כבר רואה את עצמו במקום מסוים כשחקן יורוליג וכשזה פתאום מתפקשש מסיבה כזו או אחרת יש באופן טבעי אכזבה מסוימת ובלבול מסוים. זה היה מהלך שהיה לנו מאוד חשוב להוציא לפועל מבחינה מקצועית. חיפשנו לאורך הקיץ ונפלו לנו לא מעט שחקנים שיכולים לפתור לנו הרבה מאוד נעלמים שהיו בשנה שעברה בשחקן אחד. הייתה חסרה לנו עוד עזרה בהובלת כדור עם/או במקום ג’ייקובן בראון לבר טימור שעשה את זה יפה בשנה שעברה”.

“מצד שני, רצינו שחקן שיכול לייצר עם הכדור לא פחות ממה שהיה לנו בשנה שעברה ושאותו שחקן יהיה גם עם גודל כזה שיוכל לעזור לנו יותר עם ריבאונד של הגארדים ששם הרגשנו שאנחנו צריכים להתחזק. את האספקטים האלה אני חושב שכן הצלחנו להביא עם אנגולה, שמביא את החבילה הזאת, והפעם אחרי שכמה שחקנים הצליחו לברוח לנו היה מאוד חשוב שזה לא יקרה. הרגשנו שזה מתחיל להתפקשש ואז החלטנו לעשות מעשה ופשוט לקחת את הרגליים ולהחליט בוקר אחד שעולים על מטוס ומוצאים את הדרך שתיקח אותנו אליו”.

בריאן אנגולה (איציק בלניצקי)בריאן אנגולה (איציק בלניצקי)

מי היה איתך בנסיעה?
”הייתי לבד, זאת הייתה החלטה שהתקבלה ב-8:15 בבוקר משיחת טלפון קצרה עם רמי כהן. ב-8:30 כבר הייתי במונית לשדה לטיסה שיוצאת ב-10:40. כשהגעתי לשדה שם קיבלנו את הכרטיס והייתי ב’גייט’ איך שהמטוס עמד להמריא”.

מה היה בשיחה איתו?
”למי שלא מכיר אותו, הוא בחור מקסים וקרה לו מה שקרה לו בארץ עם מכבי תל אביב. זה בחור שסיים עונה בטורקיה ונסע לפה לעשות בדיקות. הוא נסע חזרה הביתה לקולומביה, היה שם יומיים וחצי, ואמרו לו שהוא צריך לבוא שוב. הוא עלה על מטוס, נסע עוד פעם ובינתיים חיכה בטורקיה. הוא לא היה בבית שלושה שבועות כשבינתיים קרה פה כל מה שקרה בבדיקות שלו במכבי ת”א. באופן טבעי זה היה מטלטל מבחינתו והרגשתי שבסופו של דבר יש כאן הרבה דברים שהם לא בהכרח כדורסל והציקו לו”.

בריאן אנגולה (איציק בלניצקי)בריאן אנגולה (איציק בלניצקי)

“אחד זה היה הסיפור של הבדיקות והוא לא הבין למה לא לעבור אותן בטורקיה. הוא כבר עבר בדיקות בטורקיה וזאת לא פעם ראשונה והיה לו חשש ראשוני לעבור עוד פעם בישראל את אותן בדיקות שהוא לא עבר בפעם הראשונה והשנייה, אבל הפעם לעשות את זה בצורה הרבה יותר מקיפה ויסודית. הוא עשה את זה, אבל בסופו של דבר היה חשש שאם הוא לא יעבור שוב את הבדיקות זאת תהיה פגיעה משמעותית בקריירה שלו”.

“החשש השני היה הרצון של הסוכן שלו שיישאר בטורקיה. זאת ליגה יותר איכותית עם יותר קבוצות צמרת, היו גם כמה קבוצות יורוליג, כולל פנרבחצ’ה, שרצו אותו, אבל הוא כבר היה סגור במכבי בשעתו. היה לו שיקול להמשיך לקבל את החשיפה בליגה הטורקית עם הרבה קבוצות יורוליג וקבוצות BCL ויורוקאפ ברמה גבוהה. היה גם כמובן את הנושא הכלכלי. עם כל זה שעשינו מאמץ גדול, היו לו לא מעט הצעות בטורקיה מבשקשאהיר ומרוסיה”.

בריאן אנגולה (רויטרס)בריאן אנגולה (רויטרס)

אז איך שכנעת אותו? 
”מי שמכיר את בריאן יודע שהוא מאוד בן אדם של משפחה וזה שעשינו מאמץ להגיע אליו פתאום הימם אותו ושם אותו בנקודה של אפילו קצת מצפון עם הסיפור הזה של הנסיעה הזאת. פתאום פגשתי אותו שם ולקחתי אותו לארוחת ערב. דיברנו על הרבה דברים, כשבטווח רצים הרבה סירטונים של הפועל. הוא דיבר קצת עם שחקנים ושמע דברים על הקבוצה והמועדון, נדלק מהרעיון ומדבר לדבר זה קרה. אני חושב שזה היה מאוד משמעותי והתחושה שלי הייתה שאם אנחנו לא עושים את זה, זה לא קורה”.

החלטת להמשיך בסופו של דבר עם ג’יילן הורד, חלק הופתעו מהמהלך הזה.
”השנה שעברה, בה שחקנים דרכו אחד על השני, לא עשתה טוב לג’יי פי טוקוטו וג’יילן הורד. ההחתמה של תומר גינת, שהוא ה’פרנצ’ייז פלייר’ שלנו, בסופו של דבר שמה את שניהם בסיטואציה קצת מורכבת ולאחרונה זגזגנו בין שניהם. ניסינו להניע אותם מעמדה כזו לאחרת, את ג’יילן מ-4 ל-5 ואת טוקוטו מ-4 ל-3. איכשהו לנסות למצוא את הדרך שתעזור להם להיות אפקטיביים בהרכב הזה של הפועל אחרי שתומר חתם ולייצר איזשהו איזון. אני חושב שבסופו של דבר הניסיון להפיק מהם תועלת כל פעם בדרך כזו או אחרת לא בנתה שם ביטחון אמיתי לאורך כל העונה”.

“תמיד היה לנו ביטחון שאפשר להוציא מג’יילן יותר, ראינו בתקופה שלו ב-NBA שיש לו את היכולות ושהוא בטוח מאוד במשחק שלו. מדובר בבחור מאוד מיוחד, הוא 80 אחוז צרפתי ו-20 אחוז אמריקאי – זה שילוב שונה ולא כמו זר אמריקאי טיפוסי שאומר ‘יאללה, אני בא לישראל. בוא נעשה כמה נקודות ואז נלך הביתה’. הוא טיפוס אחר ולכן הטיפול איתו במהלך השנה היה קצת שונה. הרגשנו שאנחנו לא מבינים במאה אחוז מה יש לנו ביד, על אחת כמה וכמה כשנכנסנו לפלייאוף בסדרה הראשונה נגד נס ציונה כשטוקוטו היה פצוע וג’יילן קיבל את המושכות באופן רשמי ובדקו שהוא קיבל, גם באירופה וגם בליגה, הוא עשה פלייאוף נהדר מבחינתנו. הייתה תחושה שאם הוא יקבל יותר ביטחון וקרדיט אז נוכל להוציא ממנו הרבה יותר דברים באופן עקבי לעומת מה שהיה בשנה שעברה”.

ג'יילן הורד (שחר גרוס)ג'יילן הורד (שחר גרוס)

כמה חרד היית כששמעת שתומר גינת נפצע בנבחרת?
”ברור, זה קצר מטורף בגלל שבסוף תומר הוא שחקן ישראלי והקבוצה קצת נבנתה סביבו. היה חשוב לנו להוסיף ליד תומר ב-5 גבוה שרץ את המשחק מהר כדי שנהיה מהירים כמו שהיינו בחלקים נכבדים של העונה שעברה. היה חשוב לנו לשים לידו מישהו עם נוכחות הגנתית ב-5 ואלה אלמנטים שמצאנו בלאכסנדר. היה חשוב לנו לבנות עמדה מספר 3 מעובה כדי שיהיו לנו שם יותר ריבאונדים ומי שיעטוף את תומר בצורה מקסימלית. עשינו את זה גם עם הולנד וגם עם אנגולה עכשיו”.

הולנד יביא יותר ממדים של הגנה ופיזיות. יש לו את הכל.
“הוא שחקן מאוד מנוסה והמחשבה הייתה שאתה לא יכול להביא את כולם צעירים, רעבים ועסוקים בסטטיסטיקות, אלא להביא מישהו שהיה ברמות גבוהות ובמקומות שאנחנו רוצים להגיע אליהם בהפועל תל אביב. זה מישהו שבא בשקט לתת לטובת הקבוצה ולא עסוק עכשיו בחוזה הבא, אלא איתנו כאן ועכשיו”.

ג'ון הולנד (איציק בלניצקי)ג'ון הולנד (איציק בלניצקי)

אתה מצפה ממנו להיות המנהיג של הקבוצה?
”לא, יש לנו מנהיגים בשפע. יש את בר טימור, תומר גינת וג’ייקובן בראון. יש פה מספיק כאלה שיכולים להיות מנהיגים בקבוצה ואני חושב שבסופו של יום העניין עם ג’ון הוא שהוא לא חייב להיות זה שבכל משחק נמצא שם”.

פחות עם אגו?
”בסופו של דבר זה שחקן שעשה דבר או שניים בכדורסל. אגו לא מטריד אותי, אני צריך יותר שיגבה אותנו בלא מעט עמדות. גם הגנתית הוא יכול להביא לנו פיזיות שקצת הייתה חסרה לנו, במיוחד שאדם אריאל לא ממשיך איתנו השנה ואנחנו מאוד אוהבים את הישראלים שכן נשארו. הרגשנו שבעמדה מספר 3 אנחנו נצטרך יותר גיבויים. אני חושב שברמת הפאזל והרעיון עשינו הרבה דברים טובים, אבל כדורסל זה כדורסל ואם היה מתכון קבוע להצלחה כולם היו משתמשים בו. אתה רוצה להיצמד לרעיון מסוים ומשם והלאה לקחת את זה ליומיום ולעשות טוב”.

ג'ון הולנד (אורן בן חקון)ג'ון הולנד (אורן בן חקון)

יש מכם ציפיות ענקיות העונה. אתם באים כמועמדים לאליפות ולא כאנדרדוג.
”הפועל תל אביב, גם בתקופות קודמות כשחיכינו הרבה זמן למשכורות בהנהלות קודמות וגם כשלא היה לה כסף, היא שאפה גבוה וזה לא השתנה. זה שיש ציפיות זה לא חדש ועדיף לעבוד במקום שיש בו ציפיות עם שחקנים תחרותיים ששמים לב לעצמם וליעדים שלהם מאשר לעבוד במקום שרק רוצה לעשות כמה ניצחונות ולהישאר בליגה. זה לא מטריד אף אחד ואני כבר הפסקתי להתרגש מציפיות. בסוף אנחנו מתעסקים בבני אדם והצעד הגדול שעשינו השנה זה עוד צעד בדרך לקראת הקיץ הבא, אליו הפועל תל אביב תגיע יותר מוכנה ומאורגנת. כשהיא יודעת מה יש לה. היינו בגמר גביע המדינה וגמר אליפות המדינה, אם נמשיך להיות במעמדים האלה בסופו של דבר גם ניקח תואר. אם זה יהיה השנה אנחנו נשמח ואם זה לא יהיה השנה אני בטוח שזה יקרה במוקדם או במאוחר כי הדרך של הפועל היא דרך נכונה”.

אתה תיקח בסופו של דבר אליפות עם הפועל תל אביב?
”תמיד המטרה היא לקחת אליפות וגביע מבחינתי, גם כשהייתי בנהריה כמעט לקחנו גביע ואותו דבר היה גם בקבוצות אחרות שאימנתי. זאת המטרה, אנחנו רוצים בסופו של דבר ליהנות מהקבוצה ושכולם ייהנו מאיתנו. אנחנו יודעים גם שיהיו ימים רעים מאוד עם הפסדים וסימני שאלה – פנטסטי מבחינתנו, אלו הדברים שעוזרים לך להתקדם. הראינו כמעט בכל שנה שעשינו את זה”.

דני פרנקו (ראובן שוורץ)דני פרנקו (ראובן שוורץ)

למדת לקח מבניית הסגל והשינויים באמצע העונה שעברה?
”תמיד בחיים אתה לומד מכל דבר. יש כאלה שחושבים שהמהלך היה נכון וכאלה שלא, אבל בקהילה כזאת גדולה יש עשרות אלפי דעות וכל אחד גם מסביר לך למה הוא צודק. אז אנחנו בסופו של דבר, במטבחון הקטן שלנו בהפועל, מדסקסים על הדברים ומנסים לעשות היגיון עד כמה שאנחנו יכולים מהלקחים שלנו ומהטעויות של שנה שעברה. אנחנו ננסה לעשות כמה שיותר דברים טובים ולטעות כמה שפחות כדי שנצליח בעונה הקרובה כמה שאפשר”.

נכנס אצלכם ואצל הפועל ירושלים כסף גדול, בנוסף למכבי תל אביב. מה זה יעשה לליגה והאם זה ייצור פערי רמות גדולים בין שלוש הגדולות לשאר הקבוצות?
”זו שאלה טובה, אני חושב שעונה שלמה מושפעת מהמון מצבי רוח. יש תחילת עונה שהיא מרגשת לכולם עם ‘הייפ’ גדול ואם אתה עובר אותה אם ניצחונות זה בונה ביטחון. יש מפעל אירופי שכשלפעמים קבוצות משחקות בו זה מוריד מהפוקוס בליגה קצת וגם קבוצות שעל הנייר יותר טובות ועמוקות מוצאות את עצמן מסתבכות על הנייר עם קבוצות שאמורות להיות פחות טובות. אי אפשר לבוא ולהגיד שהפערים היו גדולים, אבל אפשר להבין מאיפה ההנחה הזאת מגיעה. יש גם תקופות שקבוצות מצליחות יותר או פחות, גם באירופה. קבוצה יכולה להיות מודחת ממפעל אירופי וזה משליך על הליגה והתוצאות”.

“אני חושב שבהיבט הכללי עדיין יהיו קבוצות שיוכלו להתברג בצמרת ולנצח את הקבוצות המובילות. בוא נקווה שהפערים באמת לא יהיו כל כך גדולים. ברגע שיש דיבור על כסף של קבוצה ויוצאים מספרים, נכונים או לא, על עלויות שכר של שחקנים, אז גם סוכנים ובעלי תפקידים כאלה או אחרים בכדורסל שומעים את זה ואז צריך לקחת את הסכומים בעירבון מוגבל. כי שחקן שלי יציעו ב-200 אלף דולר, לקבוצה אחרת בליגה יכולים להציע אותו ב-70 או 80 אלף דולר. אז אני לא חושב שהכסף הוא הדבר שקונה לגמרי הצלחה, אחרת הליגה תמיד הייתה נגמרת באותה צורה. אנחנו בכל שנה רואים קבוצות עם תקציב נמוך שמצליחות להסתנן לצמרת. נקווה שהפערים הכלכליים לא יעשו נזק, אבל תמיד יהיו קבוצות שיש להן קהל גדול ואווירה טובה שיוכלו לתת פייט לכל קבוצה בליגה”. 

שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)שחקני הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)

אתה כבר ישן טוב בלילה  או שהלחץ עושה את שלו?
”נער הייתי וגם בגרתי. קודם כל, אני ישן מצוין כי אני יודע שלהפועל היה מאוד חשוב להשלים את סגל הקבוצה בשלב מוקדם. אני חושב שעדיין יש עוד הרבה מאוד שחקנים טובים שימצאו את עצמם מגיעים לליגה הישראלית. יש כאלה ששואפים להגיע ל-NBA ולא מצליחים וכאלה שמצפים לחוזה משולב בארצות הברית ולא מצליחים. אז אני חושב שעשינו עבודה טובה בזמן שהיה לנו עד עכשיו וביחס לזה שלא באמת ידענו לאיזה מים אנחנו נכנסים מבחינת היכולות שלנו כמועדון ולמדנו על עצמנו תוך כדי העונה והחתמת השחקנים.

“זה מאוד מורכב, אבל זה חלק והקיץ המורכב שעברנו, שהוא לא פשוט גם עבורי, היה חלק מהתהליך שהפועל תל אביב צריכה לעבור כדי לדעת מי היא, לאן היא יכולה להגיע ולאן היא יכולה לשאוף. יש לנו קבוצה מאוד מעניינת שאני בטוח שתתחבר יפה כי יש לנו חדר הלבשה טוב והרבה חברים שמאוד מחויבים למועדון. יש לנו דרך, אז אני בטוח שנעשה את כל המאמץ שאנחנו יכולים כדי לגבש את כולם כמה שיותר מהר”.

דני פרנקו (רדאד ג'בארה)דני פרנקו (רדאד ג'בארה)

אתה עכשיו יכול לצאת סוף סוף לחופש?
”כן, קצת. שבוע הבא יהיה לי קצת חופש לפני שמתחילה העונה ונצלול כולנו לתוך הכדורסל”.

דני, שיהיה בהצלחה.
”תודה רבה”.

בריאן אנגולה מוצג בהפועל תל אביב
אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */