אחת ההעברות הכי מסקרנות בכדורגל הישראלי הושלמה היום (שני), כאשר סתיו למקין חתם באלופת אוקראינה שחטאר דונייצק, שתשחק העונה בשלב הבתים של ליגת האלופות. זה למעשה המעבר הראשון של אחד מכוכבי נבחרות הנוער והצעירה בקיץ האחרון. הבלם היה אחד המצטיינים במונדיאליטו ולאחר מכן גם ביורו הצעירות. על ההתעניינות של שחטאר בסתיו למקין פורסם לראשונה ב-ynet.
מי שייצג את למקין לאורך כל התקופה היה עו"ד רועי רוזן, שיחד עם אביו שחר שניהל את המו"מ, הם חתמו רשמית על החוזה ברומא מול נציגי שחטאר. מדובר בחוזה לחמש שנים, בו ירוויח למקין כחצי מיליון אירו לעונה יחד עם בונוסים שונים, כשסעיף השחרור די גבוה ועומד על 10 מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל הצעירה סתיו למקין
שחקן נבחרת ישראל הצעירה סתיו למקין
סתיו למקין. עובר לאימפריה האוקראינית
(צילום: עוז מועלם)
סעיף השחרור אולי גדול, אבל מועדונים כמו שחטאר דונייצק לא מעוניינים לעשות זאת, וזה מה שעיכב ביומיים את החתימה הרשמית, מאחר ועו"ד רוזן התעקש לקבל את סעיף השחרור הנקוב בכל מקרה.
מי שדחף לביצוע העסקה, אחרי שלמקין כבר קיבל פניות ממועדונים גדולים אחרים כמו פיינורד, איינדהובן, יאנג בויז ובאזל, היה המאמן פטריק ואן לוון שמכיר אותו עוד מימיו כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער במכבי ת"א וראה את התתפתחות שלו בהפועל ת"א יחד עם היכולות שלו בנבחרת הנוער. ואן לוון החליט ללכת עליו בכל הכוח.
3 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון מוחא כפיים
פטריק ואן לוון מוחא כפיים
פטריק ואן לוון. מכיר את למקין
(צילום: עוז מועלם)
למרות שלמקין עבר בסכום מצחיק של 750 אלף אירו בלבד לדונייצק, עדיין מדובר באחת מהעסקאות היקרות שביצעה שחטאר העונה עקב המלחמה עם רוסיה. ללמקין הוסבר כי אין לו ממה לחשוש מאחר שהליגה משוחקת במקומות בטוחים בלבד, שחטאר לצורך העניין תמשיך לשחק את משחקי הליגה שלה בקייב, ואת משחקי ליגת האלופות שלה היא תקיים בהמבורג. למקין לא התייעץ או שוחח עם מנור סולומון שכיכב בשחטאר לפני מעברו לאנגליה. בני משפחתו נתנו לו את האור הירוק לעשות את המעבר לאוקראינה.
הפועל ת"א, כאמור, תקבל 750 אלף אירו על המעבר של למקין, זה היה סעיף השחרור הנקוב שלו לטובת המעבר שלו ממכבי ת"א בגיל 14.
3 צפייה בגלריה
ואסקס מול סולומון
ואסקס מול סולומון
מנור סולומון במדי שחטאר. גם למקין יככב?
(צילום: רויטרס)
"למקין הצטרף למחלקת הנוער של הפועל תל אביב בגיל 14, מאז עבר בכל קבוצות המחלקה - ועלה לקבוצה הבוגרת, שם רשם 36 הופעות. הוא גם הצטיין בנבחרות הנוער של ישראל, והיה גורם מרכזי בנבחרות שזכו להצלחה גדולה במונדיאליטו ובאליפות אירופה הקיץ", נכתב בהודעת הפועל ת"א.
מנהל מחלקת הכדורגל של הפועל ת"א, חן סול הוסיף: "אנחנו גאים בסתיו. הוא עבד קשה מאוד כדי להפוך לאחד משחקני הכדורגל הצעירים המבטיחים לא רק בישראל - והוכיח זאת בטורנירים קשים במהלך הקיץ. עצוב לנו לראות אותו הולך, אבל יחד עם זאת אנחנו שמחים בשבילו ומאחלים לו רק טוב. סתיו התפתח והשתדרג במועדון - ותמיד יהיה חלק בלתי נפרד ממשפחת הפועל ת"א ותמיד נעשה הכל כדי לתמוך בו. הוא אדם נהדר ושחקן מצוין שגורם למועדון ולמדינה שלו גאווה".