יפן נראית פשוט מצוין במונדיאל הנשים הנוכחי, והיום (שני) הבטיחה את המקום הראשון בבית 3 לאחר 0:4 גדול על נבחרת ספרד. האסיאתיות סיימו את שלב הבתים עם מאזן מושלם ו-11 שערי זכות מבלי שספגו שער אחד, ובהחלט נראות כמי שיכולות להגיע רחוק בטורניר.
עוד על מונדיאל הנשים
האלופה מ-2011 פתחה נהדר והציגה מחצית ראשונה חלומית, אותה סיימה ביתרון 0:3. הינאטה מיאזאווה פתחה את מסכת הכיבושים עם שער בדקה ה-12 ובישלה בדקה ה-29 ריקו ווקי את השני. מיאזאווה השלימה צמד בדקה ה-40 וסגרה מחצית ראשונה חלומית מבחינתה, והוחלפה כבר בהפסקה, כדי לשמור כוחות לשמינית הגמר. מינה טנאקה, שנכנסה כמחליפה בדקה ה-67 חתמה את התוצאה עם שער בדקה ה-82.
4 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת יפן חוגגות
שחקניות נבחרת יפן חוגגות
מאזן מושלם בשלב הבתים. שחקניות נבחרת יפן חוגגות
(Marty MELVILLE/AFP)
4 צפייה בגלריה
שחקנית נבחרת יפן הינאטה מיאזאווה
שחקנית נבחרת יפן הינאטה מיאזאווה
מחצית ראשונה חלומית. הינאטה מיאזאווה
(EPA/RITCHIE TONGO)
ספרד לעומת זאת, מסיימת את שלב הבתים עם מכה לא פשוטה, שבהחלט עלולה להישאר עמה בשלבים הבאים. בשמינית הגמר מצפה לה מפגש לא פשוט עם נבחרת שווייץ, ואלכסיה פוייטאס וחברותיה, שהגיעו לטורניר ללא 12 שחקניות, שלא הסכימו להגיע בעקבות סכסוך עם המאמן, יגיעו לשלב הנוקאאוט במצב לא אידיאלי.
במשחק הנוסף בבית 3, השיגה זמביה ניצחון ראשון בטורניר, 1:3 על קוסטה ריקה. האפריקאיות, שחטפו שתי תבוסות 5:0, אחת מספרד ואחת מיפן, סיימו את שלב הבתים עם טעם מתוק, וסיימו את שלב הבתים במקום השלישי. לושומו אמווימבה, ברברה בנדה ורצ'יל קונדאנג'י כבשו לזמביה, בעוד מליסה הררו צימקה עבור קוסטה ריקה.
4 צפייה בגלריה
נבחרת אוסטרליה
נבחרת אוסטרליה
בטירוף שלהן. נבחרת אוסטרליה
(צילום: EPA/JOEL CARRETT)
4 צפייה בגלריה
שחקניות קנדה מתוסכלות בסיום
שחקניות קנדה מתוסכלות בסיום
שחקניות קנדה מתוסכלות בסיום
(צילום: P Photo/Hamish Blair)
סם קר שבה מפציעה, אבל ישבה על הספסל של אוסטרליה. זה לא הפריע לאחת משתי מארחות המונדיאל לרשום 0:4 ענק על קנדה, האלופה האולימפית למי ששכח, ולהבטיח את המקום הראשון בבית 2.
היילי רוסו כיכבה עם צמד עוד במחצית הראשונה (9 ו-39), מארי פאולר הוסיפה (58) וסטף קייטלי קינחה בפנדל (94). מי שניצלה עד הסוף את המעידה הקנדית - שהודחה לראשונה בשלב הבתים מאז 2011 - היא ניגריה שסיימה ב-0:0 מול אירלנד ודורגה שנייה. האמת, ניגריה ידעה שניצחון יבטיח לה את הפסגה והתיקו יסדר לה ככל הנראה מפגש עם אנגליה כבר בשמינית הגמר.
פורסם לראשונה: 14:20, 31.07.23