תמונות השוטרים שתועדו תוקפים באלימות מפגינים. צילום: דוברות המשטרה

לא רק חקירה: במשטרה פועלים להסיר את הפוסטים ברשת נגד השוטרים שתועדו תוקפים מפגינים באלימות

במשטרה דרשו מהפרקליטות לנהוג כפי שנהגה במקרה של ד"ר אלרועי פרייס אז ביקשה מבית המשפט להורות על הסרת הפוסטים • עוד ביקשה המשטרה מהפרקליטות לאשר פתיחה בחקירה נגד המפגינים שהפיצו את תמונות השוטרים • קצין בכיר במטה הארצי ל"ישראל היום": "ברגע ששם השוטרים נחשף המשפחה הגרעינית נכנסת לחרדה"

מתיחות בין המשטרה לפרקליטות לאחר פרסום תמונות השוטרים האלימים בהפגנות בתל אביב. המשטרה דרשה מהפרקליטות אישור לפתוח בחקירה, נגד המפגינים שהפיצו תמונות של שוטרים שתועדו נוהגים באלימות כלפי מפגינים, במחאות נגד הרפורמה המשפטית. כמו כן דרשה המשטרה מהפרקליטות לבקש מבית המשפט להורות על הסרת הפוסטים ברשת בהן הופצו תמונות השוטרים.

קצין משטרה בכיר במטה הארצי אמר ל"ישראל היום": "לכל שוטר יש משפחה. ברגע ששם השוטרים נחשף המשפחה הגרעינית נכנסת לחרדה. תופעת שיימינג כזו יכולה להוביל להתפטרויות של שוטרים. יש לזכור כי לא מדובר בשוטרים שהורשעו, לכן זו תופעת שיימינג חריגה שמובילה לפגיעה בשוטרים".

במהלך יום ההתנגדות: שוטר רכוב על סוס תועד מכה מפגין // קרדיט: ברק ברינקר

עוד הוסיף הבכיר: "טוב תעשה פרקליטות המדינה אם לא תעסוק במדרג הסמכויות והבירוקרטיה אלא תפעל למען ביטחונם ושמם הטוב של השוטרים שהם עובדי ציבור בדיוק כמו כל פרקליט או רופא".

ל"ישראל היום" נודע כי במשטרה דרשו להשוות את הטיפול במקרה של הפצת תמונות השוטרים האלימים לזה שנעשה לדר' אלרועי פרייס בתקופת הקורונה. אז הפרקליטות גם הגישה תביעות נגד אזרחים שפעלו נגדה וגם פעלה להסרת פוסטים מסיתים. כמו כן נודע ל"ישראל היום" שהמשטרה דרשה מהפרקליטות להסיר את הפרסומים נגד השוטרים ברשתות החברתיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו