מצילים אנשים מהתאבדות ואקשן ברוטלי: כל מה שירתק אתכם לטלוויזיה באוגוסט

שלוש דרמות אוסטרליות מרתקות ומורטות עצבים, מותחן אקשן בריטי-גרמני, קומדיה אמריקנית שחורה, סאגה שמתרחשת בגלקסיה רחוקה-רחוקה וריאליטי אופנה בינלאומי עם קשר ישראלי • הסדרות החדשות והמומלצות שעולות לשידור באוגוסט 2023 ייקחו אתכם לכל קצוות תבל ומעבר • אז במה נצפה החודש? ממליץ סדרתי -מדריך הסדרות החודשי

"תברחי". צילום: יח"צ

1 באוגוסט

"גיבורי האופנה" (סלקום TV) - 10 פרקים

"גיבורי האופנה", צילום: יח"צ

ריאליטי/דוקו האופנה המדובר מגיע לישראל, בהשתתפותו של המנטור-שופט עדי ברקן ובהנחייתו של איי.ג'יי מקלין מהבקסטריט בויז. למי שלא בלופ: "גיבורי האופנה", שעונת הפיילוט שלה שודרה לפני כמה שנים ומקבלת רק עכשיו עונה שנייה, היא תוכנית מציאות שאמנם מחפשת את אייקון האופנה הבינלאומי הבא, אבל גם מנסה לשנות את הסטנדרטים, יש שיגידו הלא מציאותיים, של עולם היופי. לפיכך, בין 33 המתמודדים והמתמודדות שמתחרים ומתחרות על התואר בעונה הנוכחית, שצולמה בדרום אפריקה, תמצאו כאלה שלא בהכרח עומדים בקריטריונים המקובלים - פנימיים וחיצוניים - בכל הקשור למבנה גוף, גובה, מוצא אתני ואפילו מוגבלויות והתמודדויות נפש, ולא מתביישים להיפתח מול המצלמה.

נוסף לברקן יש לעונה החדשה עוד קשר ישראלי: שני כבודי, שמספרת על ההתמודדות שלה עם מחלת הבולימיה ומצטרפת למשתתפים אחרים הנאבקים באתגרים שלא כולם נראים לעין.

3 באוגוסט

"אצלי הכל בסדר" (yes, סלקום TV, HOT) - 6 פרקים

"אצלי הכל בסדר", צילום: יח"צ

חשבתם שהחיים שלכם מורכבים? חכו עד שתכירו את ויויאן (תומסין מקנזי, "ג'וג'ו רביט"), בחורה אוסטרלית אבודה ומבולבלת שירשה מסבה המנוח בית שממוקם על צוק. הכל טוב ויפה, עד שוויויאן מגלה שהצוק משמש כנקודת התאבדות אטרקטיבית המושכת אליה אנשים רבים שמאסו בחייהם. מעבר לכך, מתברר שבמשך השנים מנע הסבא ממאות אנשים לקפוץ מהצוק, ובעצם העניק להם חיים חדשים במתנה.

ויויאן מקבלת על עצמה את האחריות להמשיך את דרכו האצילית של סבה, והמשימה החשובה הזו גורמת לה לחשב מסלול מחדש ולהסתכל גם על החיים שלה באופן שונה. הקומדיה הדרמטית המרגשת הזו, שמבוססת על אירועים אמיתיים, זכתה לביקורות מושלמות אחרי שהושקה באוסטרליה ובארה"ב לפני כשלושה חודשים, ובהחלט צריכה להשתלב ברשימת הצפייה שלכם.

4 באוגוסט

"הפרחים האבודים של אליס הארט" (אמזון פריים) - 7 פרקים

"הפרחים האבודים של אליס הארט", צילום: יח"צ

מהמפיקים של "שקרים קטנים גדולים" מגיעה (עוד) מיני סדרה אוסטרלית מסקרנת, המבוססת גם היא על ספר מצליח. סיגורני וויבר ואלישה דבנאם קארי ("אימת המתים המהלכים") מככבות כסבתא וכנכדה יתומה שמתגוררות בחוות פרחים שאותה מנהלת הסבתא. עברה האלים והאפל של הנכדה מטיל צל כבד על חייה כבוגרת, ואם נסתמך על הטריילר המרתק, לא מעט סודות אפלים ומטלטלים ייחשפו בדרמה המבטיחה הזו, שמתרחשת בשני צירי זמן ועשויה להיות ההפתעה הגדולה של החודש, ואולי של הקיץ בכלל.  

9 באוגוסט

"מבוסס על סיפור אמיתי" (HOT, yes) - 8 פרקים

"מבוסס על סיפור אמיתי", צילום: יח"צ

קיילי קווקו ("המפץ הגדול"), כריס מסינה ("מינדי", "חפצים חדים") ונטליה דאייר ("דברים מוזרים") מככבים בסדרת הפשע הקומית הזו, שלא, לא מבוססת על סיפור אמיתי, אלא מספרת את סיפורם של זוג נשוי בורגני, ממוצע ומשועמם (קווקו ומסינה) - סוכנת נדל"ן וטניסאי לשעבר. השניים, שחושדים שהשרברב שהזמינו לביקור (טום בייטמן, "הסודות של דה וינצ'י") הוא בעצם רוצח סדרתי, מחליטים לחקור את הפרשה בעצמם. הם מרימים פודקאסט פשע בכיכובם שמלווה את החקירה (ואולי גם יעזור להם להתפרסם), אבל מפה לשם הדברים כמובן מסתבכים - ברמות של חיים ומוות.

אזהרה: העונה הראשונה של "מבוסס על סיפור אמיתי" מסתיימת בקליפהנגר רציני, אולם הסדרה טרם חודשה לעונה שנייה. הצפייה (המהנה, שלא תבינו לא נכון) על אחריותכם בלבד.

16 באוגוסט

"תברחי" (yes) - 8 פרקים

קבוצת נערות בריטיות מרדניות יוצאות לחופשה ברוטרדם, הולנד. מה כבר יכול להשתבש? כמעט הכל. אחרי שאבא של אחת הנערות נמצא מת, הבנות ההוללות נמלטות מחבורת פושעים רצחניים שדולקים אחריהן בכל רחבי אירופה, כשבידיהן שלושה קילו של הרואין. היינו מחזיקים להן אצבעות, אבל לא בטוח שזה יעזור.

"תברחי" היא הפקה בריטית-גרמנית אינטנסיבית ועמוסת אקשן ברוטלי, שמטיחה במסך כמה טוויסטים מדממים במיוחד. היא אמנם לא מתיימרת להיות יצירת מופת ואינה מיועדת לבעלי לב חלש, אבל אם חשקה נפשכם בקצת אסקפיזם מעורר אדרנלין, הסדרה הזו יותר ממתאימה לבינג' יעיל ומספק.

23 באוגוסט

"מלחמת הכוכבים: אסוקה" (דיסני+) - 8 פרקים

"מלחמת הכוכבים: אסוקה", צילום: יח"צ

אסוקה טאנו היא אבירת ג'דיי, סוג של חביבת קהל, שמבליחה מדי פעם בעולם של "מלחמת הכוכבים" מאז 2008 - כשהופיעה כדמות משנית בסרט האנימציה "מלחמת המשובטים" (להבדיל מסרט הקולנוע "מתקפת המשובטים"). עכשיו היא מקבלת סדרת לייב אקשן משלה, שהיא בעצם ספינאוף ל"המנדלוריאן". רוזריו דוסון שבה לגלם את הגיבורה הראשית אחרי שתי הופעות אורח בסדרות "מלחמת הכוכבים" קודמות של דיסני+, ויוצאת לחקור איום חללי בעידן שלאחר נפילת האימפריה. קשה לדעת באיזה איום מדובר, שכן פרטי העלילה שמורים בסוד, אבל הטריילר נראה סביר למדי - מה גם שצוות שחקני המשנה המרשים כולל את מרי אליזבת' ווינסטד ("פארגו", "האקסים של החברה שלי") כגנרלית של הרפובליקה החדשה, את ריי סטיבנסון המנוח ("ויקינגים", "דקסטר", סאגת "מפוצלים" באחד מתפקידיו האחרונים לאחר שהלך לעולמו לפני כחודשיים), וככל הנראה גם את היידן כריסטנסן, שישוב לגלם את אנאקין סקייווקר - האיש מאחורי המסכה של דארת' ויידר כמובן.

עם יד על נדן חרב האור שלנו, לא כל סדרות "מלחמת הכוכבים" של דיסני+ מספקות את הסחורה (אנחנו מסתכלים בעיקר עליכן, "אובי ואן קנובי" ו"הספר של בובה פט"), אבל בכל זאת ניתן לאסוקה צ'אנס.

"החוף הצפוני" (HOT, yes) - 6 פרקים

"החוף הצפוני", צילום: יח"צ

 שחיתות, פיתויים, בגידות ורצח - כל זאת ועוד בדרמה האוסטרלית השלישית (!) שמושקת החודש בישראל. לאחר שבתה של שרת המסחר הבריטית (ג'ואן פרוגט, "אחוזת דאונטון") נרצחת בפרבר שקט של סידני, מצטרף בלש בריטי (ג'ון ברדלי, "משחקי הכס") לצוות החקירה האוסטרלי כדי לנסות לפצח את התעלומה. לרוע המזל, שיתוף הפעולה הבין-יבשתי הזה לא בדיוק עובד חלק - גם בגלל פערי התרבויות בין החוקרים, אבל לא רק. מדוע הבת נרצחה? האם המקרה הוא חלק מקונספירציה חובקת עולם? האם האמא האבלה תמנף את האסון לקידום הפרופיל שלה? התשובות עלולות להיות קשות לעיכול - ראו הוזהרתם.

מאחורי "החוף הצפוני" עומד היוצר מייק בולן, שאחראי גם לסדרת הלהיט הבריטית "רגליים קרות".

"רק רוצחים בבניין", צילום: יח"צ

חוזרות ושוות

העונה השנייה של "הדוב" תפתח שולחן ב-2 באוגוסט בדיסני+; החלק השני של העונה השנייה של "סנגור במבחן" יעשה צדק ב-3 באוגוסט בנטפליקס; העונה השלישית של "רק רוצחים בבניין" - עם מריל סטריפ שמצטרפת לקאסט - תנסה לחמוק מעונש ב-8 באוגוסט בדיסני+; העונה השנייה של "לייקרס: קבוצה מנצחת" תקלע רק רשת ב-7 באוגוסט ב-HOT, yes ו-סלקום TV; העונה השביעית והאחרונה של "מיליארדים" תיקח את כל הקופה ב-12 באוגוסט ב-yes; העונה השנייה של "פלישה" תשתלט על המסכים ב-23 באוגוסט באפל TV+.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר