שבדיה - איטליה 0:5

נברחת שבדיה, אחת הפייבוריטיות לזכייה, התקשתה מאוד במשחק הראשון שלה במונדיאל 2023, בו ניצחה את דרום אפריקה 1:2 רק בזכות שער בתוספת הזמן. היום (שבת), מול נבחרת חזקה בהרבה, איטליה, היא התפוצצה בזכות נשק יום הדין שלה: קרנות.
עוד על מונדיאל הנשים
בלמית ארסנל אמנדה אילסטט, שכבשה את שער הניצחון מול דרום אפריקה, חגג עם צמד (39, 50) אחרי שהגיעה ראשונה לכדור קרן פעמיים, והשתוותה לארי בורג'ס, לפחות זמנית, בטבלת הכובשות המצטיינות של המונדיאל. בין לבין פרידולינה רולפו כבשה גם היא אחרי כדור קרן (44), בעוד סטינה בלאקסטניוס התכבדה בשער השלישי (45+1) ורבקה בלומקוויסט (95) חתמה את החגיגה. שבדיה עלתה לשמינית הגמר, בעוד איטליה - שניצחה את ארגנטינה 0:1 במחזור הראשון - תצטרך לפחות תיקו מול דרום אפריקה כדי להצטרף אליה.
3 צפייה בגלריה
אילסטט
אילסטט
הבלמית כבר עם שלושה שערים. אילסטט
(צילום: EPA/RITCHIE B. TONGO)

צרפת - ברזיל 1:2

באחד המפגשים המעניינים של שלב הבתים, צרפת התאוששה מהמעידה במחזור הראשון, בו סיימה רק ב-0:0 עם ג'מייקה, עם 1:2 דרמטי על היריבה הישירה במאבק על ראשות הבית, ברזיל.
אוז'ין לה סומר עשתה היסטוריה כשכבשה ראשונה (17) והפכה למלכת השערים של צרפת במונדיאל הנשים עם שישה כיבושים בסך הכל. דביניה השוותה (58), אך מי שהייתה חתומה על הניצחון הייתה דווקא וונדי רנאר, בלמית וכוכבת צרפת שכשירותה עמדה בספק בימים שלפני המשחק, אשר נגחה לרשת בדקה ה-83.
צרפת תפגוש את פנמה החלשה במחזור הסיום של בית 6, בעוד ברזיל תהיה חייבת לנצח את ג'מייקה על מנת להמנע מהדחה משפילה כבר בשלב הבתים.
3 צפייה בגלריה
רנאר חוגגת את שער הניצחון
רנאר חוגגת את שער הניצחון
כשירותה עמדה בספק בימים שלפני המשחק. רנאר חוגגת את שער הניצחון
(צילום: AP Photo/Aisha Schulz)

פנמה - ג'מייקה 1:0

ללא הכוכבת הגדולה ביותר שלה, קאדיג'ה שואו, שהורחקה במהלך ה-0:0 ההירואי מול צרפת, ג'מייקה עשתה את העבודה עם 0:1 קטן על פנמה, ושמה את עצמה בעמדה נהדרת לחולל את אחת הסנסציות הגדולות בתולדות בטורניר ולהעפיל משלב הבתים.
אליסון סוואבי כבשה את השער השני אי פעם של ג'מייקה במונדיאל הנשים (56), שהדיח את פנמה, עבורה מדובר בהופעת בכורה בטורניר. הרגאיי גירלס צריכות כאמור רק תיקו מול ברזיל כדי לעלות לשמינית הגמר.
3 צפייה בגלריה
אליסון סוואבי והחברות חוגגות
אליסון סוואבי והחברות חוגגות
בעמדה נהדרת לחולל סנסציה. אליסון סוואבי והחברות חוגגות
(צילום: Colin MURTY / AFP)