פחות משעתיים טיסה: חאניה, אי קסום

העיר חאניה נחשבת לאחד המקומות היפים והמיוחדים בכרתים שביוון, ויש הטוענים שזה ה־מקום. מדובר בעיר נמל ונציאנית עתיקה, שיש לה חופי תכלת מדהימים, היסטוריה עשירה ללמוד עליה וממנה, וחיי יום ולילה מלהיבים.
ניתן להגיע אליה ברכב, מרחק נסיעה של שעתיים-שלוש מנמל התעופה של כרתים, או בטיסות ישירות.
5 צפייה בגלריה
(צילום: Karatsas Pygmalion Photo)
והינה, רק לאחרונה נפתח בעיר ריזורט יוקרה חדש של קולקציית מלונות בראון, ISLA BROWN CHANIA, שממוקם במפרץ סטאברוס, כשעל מדרון הגבעה בצד המפרץ צולם הסרט האייקוני "זורבה היווני". השקת הריזורט תואמה עם השקת קו הטיסות החדש של ישראייר מנמל התעופה בן גוריון ישירות לשדה התעופה של חאניה.
מה יש במלון? 148 חדרים וסוויטות מעוצבות, בהם TV-Smart עם מסך 60 אינץ', מכונת קפה ביתית וכספת מותאמת למחשב נייד. במלון עצמו יש מתחם ספא וכושר, שלוש בריכות שחייה, מסעדות שונות ואטרקציות משפחתיות לגדולים ולקטנים. אגב, בריזורט מוצעת גם סוויטת ירח דבש עם בריכה פרטית.
הקונספט העיצובי מחבר את המלון אל סביבתו: הרים מאחור וים מלפנים, בצורה אורגנית. בעיצוב ובהלבשת המלון נעשה שימוש בחומרים טבעיים, מאבן ושיש ועד עץ ונצרים, בגוני אדמה ניטרליים ומרגיעים, שתורמים לתחושת השלווה האופפת את הריזורט ואת העיר הציורית.
5 צפייה בגלריה
(צילום: Karatsas Pygmalion Photo)
בחאניה עצמה יש רובע עתיק מלא אווירה, נמל רומנטי, מוזיאונים, בית כנסת עתיק וחנויות ייחודיות.
אחד המקומות שחובה לבקר בו, הוא הרובע היהודי. זה המקום היחיד בכרתים בו התגוררו יהודים, ואלה נספו ב־1944, כשהיו על ספינה בדרך לאושוויץ, שטובעה בטעות על ידי משחתת בריטית. ברובע נמצא בית הכנסת העתיק "עץ החיים". מומלץ גם להגיע לנמל הוונציאני, שממזרח לו ניצב מגדלור, אחד מסמלי העיר. ואחרי טיול הבוקר ומנוחת צהריים, נשאר רק לבחור איפה לבלות בלילה, שכן חאניה מציעה חיי לילה פעילים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
מי שחשקה נפשו בטיול באזור, הרי שמומלץ להגיע לחוף באלוס, שנמצא 60 ק"מ מחאניה, כשהגישה אליו עם רכב שטח או בשיט. גם חוף פלאסארנה מלא קסם. שם תמצאו רצועת חול ארוכה ורחבה, ים תכול ומלונות קטנים ופשוטים.

פסטיבל ישראל 2023: "אמנות | לחימה"

פסטיבל ישראל 2023 יתקיים השנה בין 1 ל־11 באוגוסט בירושלים תחת הכותרת "אמנות | לחימה" ו"שכבות של התנגדות". כתמיד יציג הפסטיבל תחומי אומנויות שונים ואומנים ויוצרים מהארץ ומחו”ל. הפסטיבל ייפתח עם שני קונצרטים בינלאומיים בגן העצמאות, יימשך בתיאטרון ירושלים ויינעל בשלושה ימים של יצירה ברחבי קמפוס ירושלים לאומנויות. בערב פתיחת הפסטיבל, ערב ט"ו באב, יתקיים בגן העצמאות קונצרט בינלאומי בשיתוף ובתמיכת עיריית ירושלים והקרן לירושלים, שיחבר את אסיה לירושלים. במרכז המופע מארק אליהו, נגן, מוזיקאי ויוצר ישראלי, שמנגן בכלי הקשת הפרסי קמנצ'ה ובבגלמה טורקית. אליהו יארח, בין היתר, את ריטה, ולארי חמאתי ושי צברי. המנהלים האומנותיים של הפסטיבל: איתי מאוטנר ומיכל ואעקנין.

אורות עלייך - תל אביב

בין 6 ל־17 באוגוסט, יתקיים בנמל תל אביב "פסטיבל האורות", שיהיה פתוח לקהל הרחב, ללא תשלום, בכל שעות היום, כשהאקשן האמיתי יחל אחרי השקיעה. בפסטיבל יוצגו עשרות מייצגים מוארים בגבהים ואורכים עצומים, שנעשו בידי אומנים בינלאומיים בטכניקות מסורתיות, לצד חדשנות טכנולוגית. חלק מהמיצגים יהיו אינטראקטיביים וקשורים בעולמות הטבע, כגון פנדות ענק, תמנון עצום, דרקון ענק, משפחת אריות ועוד. הפסטיבל יתקיים בימים א'-ה', בין השעות 18:30 ל־23:00. במקביל תפעל בסוף חודש יולי ובמהלך אוגוסט תערוכת "STORY BALOON”, שאליה יש לרכוש כרטיסים ויוצג בה עולם צבעוני שבנוי מחצי מיליון בלונים ידידותיים לסביבה ומתנפחים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

צועדים בעקבות בן גוריון

בסוף השבוע הראשון של אוגוסט יתקיים פסטיבל לילות קיץ קרירים בהר הנגב. הפסטיבל ייפתח בצעדת בן גוריון המסורתית, שתחנוך את הטיילת החדשה של מדרשת בן גוריון, שתחל בשעות אחר הצהרים ותימשך אל תוך הלילה. הצעדה תשחזר את מסלול צעידת הבוקר של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון בין קיבוץ שדה בוקר למדרשה. לאורך המסלולים יתקיימו פעילויות מותאמות גיל, ביניהן כתבי חידה, להטוטנים, תצפיות נשרים, דמויות שטח, RD&D עם תוכן בן גוריון, מספר סיפור, אוהל בדואי עם פיתות (בתשלום) ועוד.
5 צפייה בגלריה
    צעדת בן גוריון. עומדים על הראש
    צעדת בן גוריון. עומדים על הראש
צעדת בן גוריון. עומדים על הראש
(צילום: דבורין תקשורת)