נבחרת הנשים של ארה"ב עוררה הבוקר (חמישי) שוב סערה גדולה במדינה. הסיבה: בפעם השנייה בטורניר, יותר מחצי משחקניות הנבחרת סירבו לשיר את ההמנון הלאומי לפני משחקן בשלב הבתים מול הולנד במונדיאל הנשים. זאת בשל היחס המפלה לטענתן לנשים ולקהילת הלהט"ב במדינה.
עוד על מונדיאל הנשים
שש שחקניות מההרכב הראשון: אנדי סאליבן, סופיה סמית', נעמי גירמה, אמילי פוקס, טריניטי רודמן וקריסטל דאן כלל לא הוציאו מילה מפיהן במהלך ההמנון בשני המשחקים הראשונים: ב-0:3 על וייטנאם וב-1:1 היום נגד ההולנדיות, במה שהיה שחזור גמר הגביע העולמי הקודם ב-2019.
5 צפייה בגלריה
שחקניות ארה"ב במהלך נגינת ההמנון
שחקניות ארה"ב במהלך נגינת ההמנון
שחקניות ארה"ב במהלך נגינת ההמנון
(צילום: Buda Mendes/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
שחקניות ארה"ב במהלך נגינת ההמנון
שחקניות ארה"ב במהלך נגינת ההמנון
ראפינו נאלמת דום על הספסל
(צילום: Buda Mendes/Getty Images)
ה"מחאה השקטה" של האמריקאיות הפכה פעם נוספת לוויראלית ברשתות החברתיות, שם לא מעט גולשים ופרשנים האשימו את השחקניות ב"חוסר פטריוטיות" ושאלו: "למה שלא תייצגו מדינה אחרת?".
חברת המפלגה הרפובליקנית, ניקי היילי, טענה כבר אחרי המחאה מול וייטנאם כי "הן נולדו במדינה החופשית וההוגנת ביותר בעולם. הן צריכות לזכור את זה". אגדת הטניס, מרטינה נברטילובה, הגנה על השחקניות כשאמרה: "הן טובות בכדורגל, לא בשירה. תתחילו לדבר על פתרונות במקום לחפש בעיות".
5 צפייה בגלריה
טניסאית העבר מרטינה נברטילובה
טניסאית העבר מרטינה נברטילובה
הגנה של השחקניות. נברטילובה
(Matthew Stockman/Getty Images)
התגובות הקשות ברשת
נבחרת הנשים של ארה"ב ידועה כפורצת דרך ושוברת מוסכמות. ב-2022 - מאבק של שש שנים - דרך התקשורת, בתי המשפט ודעת הציבור האמריקאית - הסתיים בציון דרך תקדימי. זאת לאחר שנציגי הנבחרת וההתאחדות האמריקאית הודיעו שהגיעו לפשרה שתסיים למעשה את התביעה הייצוגית שהגישו השחקניות לשכר שווה, בדיוק כמו מקבילהן בנבחרת הגברים.
כמו כן, השחקניות הביעו לאורך השנים האחרונות מחאה פומבית כנגד משטר דונלד טראמפ והיחס המפלה, לטענתם, נגד נשים וקהילת הלהט"ב. כחלק מאותו מאבק נכנסה בשנה שעברה הכוכבת הגדולה של הנבחרת, מייגן ראפינו, לסכסוך מתוקשר עם טראמפ ולא הסכימה להגיע לבית הלבן. בנוסף, טענה אז כי "לעולם לא אשיר יותר את ההמנון האמריקאי".

אחרי 13 ניצחונות רצופים - ארה"ב נעצרה

והיה גם כדורגל הלילה, כשאלופת העולם ארה"ב והפיינליסטית הולנד נפרדו בתיקו 1:1 במסגרת המחזור השני בשלב הבתים בבית 5. בדקה ה-17 הכתומות היו ראשונות לעלות על הלוח משער של ג'יל רורד, שהיה גם הפעם היחידה בה בעטה הנבחרת ההולנדית למסגרת לאורך כל המשחק. בדקה ה-62 לינדסי הוראן השוותה עבור האמריקאיות וקבעה את תוצאת המשחק.
מבט על הסטטיסטיקה היבשה יכול לתת את התחושה שההולנדיות יצאו מהמשחק הזה בעור שיניהן, אבל למרות שארה"ב סיימה את המשחק עם 17 איומים על השער (לעומת 4 של ההולנדיות) היה מדובר לרוב באיומים מקרנות, כשרק שלושה הגיעו למסגרת. בשורה התחתונה, על אף יתרון איכותי, ארה"ב נעצרה לאחר 13 ניצחונות רצופים בגביע העולם.
5 צפייה בגלריה
ג'יל רורד
ג'יל רורד
חוגגת יתרון זמני. רורד
(צילום: EPA/RITCHIE B. TONGO)
5 צפייה בגלריה
הוראן
הוראן
תגובה הולמת. הוראן
(צילום: AP Photo/Alysa Rubin)
"כל מה שרציתי זה להבקיע", אמרה בסיום הוראן. "הרגשתי את המומנטום כל הזמן. במחצית הראשונה היינו קצת מאוכזבות אבל במחצית השנייה נכנסנו למשחק ויצרנו הזדמנויות. הולנד נבחרת מאוד תחרותית, כזו שראינו במונדיאל האחרון שהיא מסוגלת לעשות דברים מיוחדים".
פורטוגל עדיין בתמונת העלייה באותו הבית בזכות 0:2 על וייטנאם. תלמה אנקרסאו (9) וקיקה נצרת (21) כבשו לסלסאו, שנמצאות במקום השלישי בבית, נקודה פחות מארה"ב והולנד.
במשחק נוסף, בבית 2, ניצחה ניגריה את הנבחרת המארחת, אוסטרליה 2:3 והבטיחה את מקומה בשלב הבא. ואן אגמונד כבשה ראשונה לאוסטרליות בתוספת הזמן של המחצית הראשונה (45), וכבר לאחר שתי דקות ניגריה השוותה מרגלי אוצ'נה קאנו. במחצית השנייה אוסנאצ'י אוהייל (65) ואסיסט אושואלה (72) השלימו מהפך לניגריות, כשעמוק בתוספת הזמן (100') צימקה אלנה קנדי לאוסטרליה. כדי להעלפיל לשלב הבא, האוסטרליות יהיו חייבות לנצח במשחק האחרון את המדורגת שנייה, קנדה.
פורסם לראשונה: 08:42, 27.07.23