טראומה דאשתקד: פאוק סלוניקי מחכה לבית"ר ירושלים בדריכות שיא

ההדחה בעונה שעברה באותו שלב מול לבסקי סופיה, החיסור של המנוע במרכז המגרש והיכולת הלא משכנעת במשחקי ההכנה, גורמים ליוונים להגיע למשחק הערב נגד יוסי אבוקסיס ושחקניו במתח גדול, כזה שיכול להוציא מהם את המיטב

שחקני פאוק במחנה האימונים. צילום: Getty Images

אחרי מספר שנים של היעדרות, בית"ר ירושלים תעלה בחמישי (20:30, ספורט 4) למשחק באירופה כשתתארח אצל פאוק סלוניקי במסגרת הסיבוב המוקדם של הקונפרנס ליג. על הנייר לחבורה של יוסי אבוקסיס יש לא מעט סיבות לדאגה. ראשית כל, בית"ר מעולם לא סיפקה קמפיין אירופי משובח שאפשר להישען עליו. שנית, כפי שהיה אפשר לראות בשבת במשחק אלוף האלופים מול מכבי חיפה, מחזיקת הגביע, גם אם לא ממש באשמת מאמנה, עדיין לא מוכנה. בנוסף, פאוק סוחבת איתה עדיין אכזבה כואבת מאשתקד בדיוק באותו מעמד, ככה שהדריכות אצל היוונים גדולה מאוד.

פאוק שיחקה גם שנה שעברה במוקדמות הקונפרנס ליג והוגרלה מול לבסקי סופיה. החבורה בשחור-לבן הייתה בטוחה שהיא תשייט לסיבוב הבא, אבל נכנעה לבולגרים 2:0 במשחק הראשון ובבית המשחק הסתיים רק ב-1:1. לזכותה ייאמר שהיא הצליחה להתאושש מהמפלה, הגיעה למקום הרביעי בליגה היוונית והפסידה בגמר הגביע לא.א.ק אתונה שסיפקה עונה נהדרת, אבל הזיכרונות עדיין שם, בטח אחרי שבעונת 2021/22 הגיע לרבע גמר המפעל.

אם זה לא מספיק, במחנה האימונים שלה פאוק הדאיגה את האוהדים שלה והתקשורת כאשר סיימה ב-1:1 מול סטיאווה בוקרשט, נכנעה 2:1 לגו אהד איגלס, 3:2 לווסטרלו וניצחה פעם אחת את גנק הבלגית 2:3. "אם פאוק תמשיך את היכולת ממשחקי ההכנה גם מול בית”ר ירושלים, היא עלולה לשלם ביוקר", ביקר העיתונאי פנאגיוטיס קיריקלידס. "הדחה נוספת בשלב המוקדם של הקונפרנס ליג מול קבוצה ישראלית תזעזע את כל העונה הקרובה. אחרי ההדחה מול לבסקי סופיה בעונה הקודמת, פאוק לא יכולה להרשות לעצמה ולמורשת שלה עוד הדחה מוקדמת מהמפעלים האירופיים", הוסיף.

שוואב בפעולה. עוד שחקן חשוב בקישור של פאוק, צילום: Getty Images

גם שחקן הכנף הגרמני – חאלד נאריי - שהגיע לקבוצה בעונה שעברה, כבש 8 שערים והוסיף 11 בישולים התייחס ללחץ שיש סביב הקבוצה וכמובן להדחה בעונה הקודמת. "השנה המצב שלנו שונה, הבסיס יותר טוב. בקיץ שעבר היינו קבוצה חדשה, אבל הפעם רוב הסגל ממשיך והוא יותר חזק ומאוחד. מרבית השחקנים מכירים אחד את השני, המאמן נשאר ואנחנו יודעים מה הדרישות שלו. אני חושב שלקראת בית"ר אנחנו יותר מוכנים מאשר בשנה שעברה".

על התוצאות הלא טובות במשחקי קדם העונה הוסיף נאריי: "בשנה שעברה היינו במקום הראשון בליגה היוונית מבחינת יצירת מצבים, אבל החמצנו המון. כשהצלחנו לכבוש ראשונים, התוצאות כמעט תמיד היו חיוביות. עבדנו מאוד קשה באימונים כדי לתקן את זה ועדיין, במשחקים שוב החמצנו. אולי זה מזל רע, אני לא יודע, קשה להסביר".

רזבאן לוצ'סקו (משמאל), צילום: Getty Images

נאריי, שגדל בלברקוזן ושיחק גם בגרוית'ר פירת, המבורג ודיסלדורף, הוא לא השחקן היחיד עם עבר עשיר בליגות בכירות. בסגל של היוונים אפשר למצוא גם את טייסון הברזילאי (שכיכב בשחטאר דונייצק), וייריניה (לשעבר בוולפסבורג), אנדראה זיבקוביץ׳ (לשעבר בבנפיקה) ואחרים. מי שנמצא בנסיקה מתמדת ויש סיכוי שייפתח מול בית"ר הוא הילד בן ה-17 סטפנוס צימאס, שנמצא בפנקס של לא מעט קבוצות ודיווחים מראים כי בקרוב יחתום במילאן. לשמחת אבוקסיס, דוגאלס אוגוסטו, המנוע במרכז הקישור של פאוק מוצהב וייעדר מהמשחק הראשון מחר.

בהיעדרו של אוגוסטו, המאמן של פאוק רזבאן לוצ'סקו (בנו של מירה שנחשב לאגדה בכדורגל האוקראיני) כבר הודיע לאחר הניצחון על גנט במשחק האימון כי מי שיפתחו במרכז השדה הם שטפן שוואב ותאוחריס צינגראס במרכז המגרש ואמר בסיום: "חשוב לי שהם יצברו ביטחון ביחד, כי הם יפתחו במשחק נגד בית"ר ירושלים", כשהערב נדע אם עמד במילתו.

פאוק שיחקה בעבר ארבע פעמים מול יריבות ישראליות, כולל מול בית"ר, כאשר הקבוצות נפגשו בסיבוב הראשון של גביע אופ"א בעונת 2000/2001 והסתיים עם ניצחון 1:3 לפאוק ביוון ו-3:3 בטדי. איצטדיון טומבה, שמכיל 26,000 מקומות לא צפוי להתמלא היום, אבל גם כמות נמוכה יותר תגרום אי נעימות לשחקני בית"ר, כי כמו כל קהל יווני, אוהדי פאוק פנאטיים מאוד לגבי הקבוצה שלהם. פשוט זה לא יהיה לחבורה מהבירה.       

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר