י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חלשה מול אויביה

רויטרס: אויביה של ישראל רואים הזדמנות במשבר הפנימי

ע"פ דיפלומט איראני ששוחח עם רויטרס, אחת ממסקנות הדיון בין כוח קודס האיראני לבין חמאס הייתה שהמשבר כבר החליש את ישראל, והם הסכימו שעליהם להימנע מכל "התערבות ישירה", מתוך אמונה שהדבר יכול לתת לראש הממשלה "הזדמנות להעביר את האשמה ליריבים זרים"

רויטרס: אויביה של ישראל רואים הזדמנות במשבר הפנימי
מערכת הגנה אווירית תוצרת איראן צילום: צילום מסך

המשבר בישראל הפך לשיח עבור אויבי ישראל ברחבי המזרח התיכון, אויבי ישראל קיימו פגישות ברמה גבוהה כדי לשקול איך להגיב וכיצד הם עשויים לנצל את המצב, כך אמרו מקורות לסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווח, אויבי ישראל, כולל חיזבאללה, רואים את אשר נעשה בישראל בעקבות המשבר הפוליטי, במיוחד איומים של חיילי מילואים להפסיק להופיע לשירות צבאי. הפלגים הללו גם הקדישו תשומת לב מיוחדת למשבר בפגישות סגורות, וציינו זאת כנקודת מפנה אפשרית עבור ישראל.

הנושא נדון בפגישה של שלוש שעות בשבוע שעבר, שבה היה מעורב מפקד בכיר מכוח קודס של איראן, הזרוע של משמרות המהפכה שלו שנותנת תמיכה צבאית לבעלות בריתה של טהראן, שני גורמי ביטחון איראנים ופקידים מארגון חמאס, כך אמר דיפלומט איראני.

לאחר שהגיעו למסקנה שהמשבר כבר החליש את ישראל, הם הסכימו שעליהם להימנע מכל "התערבות ישירה", מתוך אמונה שהדבר יכול לתת לראש הממשלה בנימין נתניהו הזדמנות להעביר את האשמה ליריבים זרים.

גורם בחמאס סירב להגיב על הדיווח, ואמר שיש דיונים מתמשכים בין חמאס, איראן וכוח קודס "על כל המצב ולדון בדרכים לשדרוג עבודת ההתנגדות".

מקורות המקורבים לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי אומרים כי שתי הקבוצות עוקבות מקרוב אחר ההפגנות בישראל, נהנות מהתמונות ומקווות שהמתחים יחמירו. אבל הם גם חוששים מהסיכון שנתניהו יבקש להסיט את תשומת הלב מהמשבר הפנימי באמצעות מלחמה נגד אויבי ישראל שעלול לאחד את אנשיה.

הרפורמה המשפטית איראן חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד