העסקה הכי יקרה בהיסטוריית ה-NBA: בוסטון סלטיקס האריכה את חוזהו של ג'יילן בראון לחמש עונות, בעסקת 'סופר מאקס' שעלותה מגיעה ל-304 מיליון דולר. בכך עקף בראון את ניקולה יוקיץ' שהחזיק בשיא עד היום עם חוזה של 270 מיליון דולר במדי דנבר נאגטס. הסלטיקס ובראון, שבכל עונה יכניס לחשבון הבנק כ-60 מיליון דולר, הזיעו הרבה עד שהגיעו לחתימה המיוחלת, ובמשך החודש האחרון עמלו על פרטי העסקה.
כאמור, מדובר נכון לעכשיו בעסקה היקרה ביותר בתולדות ה-NBA, אבל עסקאות שכאלה, מטבע הדברים, לא עתידות לשרוד זמן רב. עם הגדילה מתמלוגים מזכויות השידור של הליגה, צפויה בקרוב גם קפיצה במכסת שכר המינימום בליגה – עלייה שתשפיע ישירות על גובה השכר של כוכבי הענף. חברו לקבוצה של בראון, ג'ייסון טייטום, למשל, יהיה זכאי לחוזה דומה בעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'יילן בראון
שחקן בוסטון סלטיקס ג'יילן בראון
כמה זמן יחזיק בפסגה? בראון
(AFP)
2 צפייה בגלריה
טייטום
טייטום
יהיה זה שיעקוף אותו? טייטום
(צילום: Adam Glanzman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הסמול פורוורד בן ה-26 נבחרת בדראפט 2016 על ידי בוסטון, ובעונתו הראשונה נבחר לחמישיית שחקני הרוקי השנייה. שיתוף הפעולה שלו עם טייטום הפך אותו לשחק אולסטאר פעמיים ובחירה לחמישיית העונה השנייה בעונה החולפת, לאחר שרשם ממוצעים נפלאים של 26.6 נקודות ב-49% מהשדה לצד 6.9 ריבאונדים. בפלייאוף הוא הוריד הילוך עם 22.7 נקודות בממוצע.