מענק חודשי, מתנות והגדלת השכר: ההסכם הקיבוצי החדש לעובדי קוקה קולה

שלושה הסכמים קיבוציים חדשים לעובדי החברה המרכזית למשקאות • ההסכמים שיחולו על עובדי הייצור, ההפצה והמכירות של החברה, כוללים: שיפור בתנאי ההעסקה והרווחה של כלל העובדים, מענקים ותוספות שכר, הגדלת הוצאות ההסעדה ועדכון תעריפי שעות העבודה לימי שבת וחג 

מפעל קוקה קולה // צילום: יעקב נחומי / פלאש 90

ההסתדרות, הנהלת החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל) ונציגי ועדי העובדים בחברה חתמו על שלושה הסכמים קיבוציים לעובדות ועובדי החברה.

ההסכמים יחולו על כ-2000 עובדים, ותוקפם עד חודש יוני 2025. במסגרת ההסכמים שגובשו בשלושה משאים ומתנים מול ועדי העובדים של הסקטורים: ייצור, הפצה ומכירה, שופרו זכויות העובדים ותנאיהם במישורים רבים. ההסכמים מהווים המשך להסכם השכר שנחתם בחברה לפני כשנה, ומעניקים ביטחון תעסוקתי לעובדיה לשנים הקרובות.

בקבוקי קוקה קולה, צילום: רויטרס


 
עובדי החברה יזכו לשדרוג בשכר ובתנאי כלכלתם. כך למשל, עובדי חברת הייצור המועסקים במפעל קוקה-קולה בבני ברק, יזכו לשדרוג נוסף בשכרם (תוספת על ההסכם הקיבוצי שנחתם אשתקד), הגדלת תשלום על עבודה בשישי וימי חג מ-150% ל-160% (ובמוצ"ש ומוצאי חג מ-160% ל-185%), יוכפל שכר על קריאות פתע לכוננים (בשבת 150%). בנוסף, נקבעו תחנות ותק המזכות בשי לעובד (בשנת הוותק העשירית – העובד יהיה זכאי לקבל שעון, בשנה ה-25 וה-40 מענק בגובה השכר החודשי).
 
לעובדי חברת ההפצה והמכירות המתפרסים על שבעה מרכזים לוגיסטיים ברחבי הארץ, שודרגו תנאי ההסעדה (סיבוס), שופרו תגמולי נהגים וכוננים וסוכמה תוספת מחויבות לעבודה, המתבטאת בתוספת ברוטו לשכר במהלך כל השנה (בין 500-800 שקל בחודש). כמו כן, מול עובדי חברת ההפצה סוכם על הקדמת מועד הפעימה השנייה לתוספת השכר שנחתמה בהסכם אשתקד, והיא תשולם כבר במשכורת חודש אוקטובר 2023.
 
עובדי ומתמחי סקטור המכירות בחברה המטפל בעסקי המסעדנות יזכו בתוספת עמלות (400 שקל ו-300 שקל בהתאמה), וכך גם לעובדים שיעמדו ביעדי מיקודים עסקיים (400 שקל). בנוסף, על עבודה של מעבר ל-4.5 שעות בימי שישי יזכו העובדים לפיצוי של 250 שקלים, ובמידה ויעבדו חמישה ימי שישי ומעלה באותה השנה, סכום הפיצוי יוכפל ל-500 שקלים בחודש.
 
יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו: "אנחנו גאים במהלך שנותן שקט תעשייתי לחברה בסדר גודל כזה, ויחד עם זאת מעניק ביטחון תעסוקתי לאלפי עובדים. ההסכמים מוכיחים כי ההון האנושי הקיים בחברה הוא חלק בלתי נפרד מהצלחתה. ההסכמים עסקו ברווחת העובדים, תוספת על ימי שישי וחגים ותגמולים על קריאות פתע. אני מודה לשלושת ועדי העובדים, ולצוות האיגוד על המחויבות להביא הישגים לעובדי החברות. אבקש להודות גם להנהלות החברות על ניהול מו"מ אינטנסיבי, רציני ומכבד כדי להגיע להסכמים, ועל הנתינה הכספית שבהם".

פחיות קוקה קולה, צילום: רויטרס


 
יו"ר ועד עובדי חברת המכירות, יורם מושאיוב: "בעמל רב ולאחר חודשים של עבודה ממושכת ומשותפת נרקם הסכם חדש בין העובדים והחברה, אשר משלב בין צרכי העובדים ושאיפות החברה שפועלת בתוך שוק תוסס ומלא אתגרים. ברצוני להודות להנהלת החברה, סמנכ"ל המכירות עמי אביטל וסמנכ"לית משאבי אנוש, סמדר קירשטול, אשר ביחד הגענו לפתרונות והסכמות".
 
יו"ר ועד עובדי חברת ההפצה, שמעון סוויסה: "אני רוצה להודות לחברי ההנהלה שלנו על שיתוף הפעולה. ההסכם הקיבוצי שם אותנו - העובדים - במרכז העשייה וההצלחה של החברה. ההסכם מבטא את העובדה שחוסנה של החברה ועתידה נשענים על העובדים".
 
יו"ר ועד עובדי חברת ההפצה, שמעון מרלי: "נחתם הסכם מצוין עם תוספות שכר גבוהות ופרמטרים רבים שיבטיחו את עתידנו הכלכלי והתעסוקתי. ההסכם הוא תולדה של הבנות ושיתוף פעולה בין כלל הגורמים שראו הן את טובת החברה והן את טובת העובדים".
  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר