אז השבוע הגעתי לסמי עופר למפגש על "התואר הראשון של העונה". אחרי שלקחתי גביע, התגעגעתי כמעט חודשיים לאווירת משחק ולקהל. אממה, נראה שהגעתי כאורח לא רצוי למשחק חוץ מול מכבי חיפה. הרי אם יש בסוף מניפת גביע, המפגש אמור להיראות נייטרלי, אבל הדברים התחילו להתקלקל כשהתברר שמצאתי את עצמי בתצוגה חיפאית.
נתחיל במגרש המארח: כנראה שחוק תמוה ומיותר (שלבדיקתי לא מופיע בשום מקום) מגדיר שמניפת הצלחת תארח בביתה את מחזיקת הגביע. אני מתקשה להבין איך זה הגיוני או ספורטיבי במשחק נייטרלי לכאורה, שממנו אמורה לצאת זוכה בתואר. הרי לא יתקבל על הדעת תסריט כזה בגמר גביע הטוטו או בגמר הגביע. אז למה בתואר שמנסים לשווק לי כחשוב נותנים לקבוצה אחת להרגיש עליונה ולשנייה אורחת?

1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מניפה גביע
מכבי חיפה מניפה גביע
מכבי חיפה מניפה
(צילום: עוז מועלם)

נמשיך לכמויות: איך משחק כזה לא מחולק חצי-חצי מבחינת אוהדים? אוהדי חיפה התפרסו על 2/3 מהאצטדיון, בעוד אוהדי בית"ר קיבלו חלקה קטנה בהקצאה מצומצמת, עם אקסטרה גדרות נגד פריצה רק לחלק הזה של המגרש. בדיקה קטנה ברשת, ותגלו שגם אוהדי מכבי חיפה יודעים לפרוץ למגרש, לזרוק חפצים ולהשליך אבוקות. אם אנחנו כאלה אורחים לא רצויים, אל תמכרו לנו כרטיסים למופע חיפאי, אעדיף לקנות כרטיס להופעה של עומר אדם, בלי קיפוח.
בנוסף, המשחק נפתח 3 דקות בדיוק מרגע צאת שבת. בזמן שחיפאים יכולים להגיע ברגל מבלי לחלל שבת, אוהדי בית"ר ירושלים, שידועים כשומרי שבת ברובם, נאלצו לזרז את ההבדלה ולצפות בביתם או לעלות על טיל שיביא אותם ב-3 דקות מהמרכז אל הכרמל, מה שבוודאות השפיע ועזר להבדלי הכמויות עליהם דיברתי. 0:3 לירוקים, וזה עוד לפני שהתחילה ההתמודדות ה"שווה" הזו.
אם לא די באווירה המאוד נוחה לאוהדים הירוקים, הדבר המשיך לקרות כשאת סגל הקבוצה שלי הקריאו ברמקולים בזריזות יתרה, זלזול מובהק ורפרוף משפיל, מה שגרם להרבה אוהדים לבדוק בסמארטפון מי ה-11 הפותחים, בעוד שאת סגל יריבתם מקריאים בהתלהבות עם אפקטים של אורות, תמונות ושמות על מסכי האצטדיון, עם קריאות "יאללה חיפה" מהכרוז. הזוי, איזה מין גביע זה כששוב מכבי חיפה נהנית מיחס מועדף לעומת יחס מזלזל אל היריבה, כאילו מדובר באירוע חיפאי פרטי.
לא ברור לי איך ארגון אוהדים שלטענתו נוסד ב-2002 ציין ביולי 2023 שליטה של 20 שנה ביציע (לא צריך מחשבון), אבל עוד יותר לא ברור איך זה קורה שבמשחק, ואגיד זאת שוב, שצריך להיות נייטרלי המעניק תואר למנצחת, להפעיל שיר מיוחד ("אחרי 20 שנה") לבקשתם, ולצורך ציון האירוע האצטדיון הוחשך, דגל הוצג באורות וכבוד מטורף. מי נתן את ההוראה לתת לחיפה תחושה שהכל שלהם במשחק כזה? אני מקווה שעל הכדור לא היה את הסמל של חיפה עם כיתוב "אליפות וכוכב".
במידה שהיה מדובר במשחק ליגה אותו מארחים הירוקים, הדבר לגמרי מתקבל על הדעת. זה קורה וזה הגיוני. אני הגעתי למסקנה בשבת שאלוף האלופים הוא מפעל מיותר שנועד ללטף את האלופה ולצפצף על מחזיקת הגביע. לא אגיע יותר, ואמתין בסבלנות לאליפות בצהוב-שחור. משם משתלם להגיע לאלוף האלופים, ועצוב שאלו התחושות והרשמים שקיבלתי ממשחק שחיכיתי לו זמן רב.
לא אגזים אם אשתמש במילה "ביזיון". עוד לא דיברתי על איך מתקבל על הדעת שעל הדשא לשחקנים הירוקים מתאפשר להתנהג כמתאבקים ולהיכנס לעימותים על ימין ועל שמאל בלי הפרעה, ויש שחקנים שאני לא מצליח להבין איך סיימו את המשחק ללא כרטיס. אבל זה לא חדש, זה הפך למקובל וזה שייך לטור דעה אחר. ברכות לזוכה שלגמרי הציגה כדורגל נהדר ויכלה לעשות זאת גם ללא העזרה של האיש במשרוקית.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.