אחרי חגיגות הזכייה בגביע "אלוף האלופים", לאחר ניצחון 1:3 על בית"ר ירושלים, מגיעות חדשות פחות משמחות לאלופת המדינה, מכבי חיפה, שתעמוד לדין על האבוקות שהדליקו אוהדיה אמש (שבת). תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, ידרוש להפעיל את עונש הפחתת נקודות על תנאי שעומד נגד הקבוצה.
כזכור, בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל פסק נגד מכבי חיפה עונש הפחתת 2 נקודות על תנאי, בגין התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות במשחק נגד מכבי ת"א, בתחילת חודש מאי.
1 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
האבוקות הירוקות באלוף האלופים
(צילום: עוז מועלם)
במהלך אותו משחק הבעירו האוהדים הירוקים אבוקות ובתוך כך נשמעו קריאות גזעניות נגד פראפה גיואגון. העונש שניתן לאלופה תקף לשנה ונראה כי עכשיו תובע ההתאחדות ידרוש להפעילו, עוד לפני שמשחקי הליגה יצאו לדרך.

מכבי ת"א ואשדוד נענשו

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פסק עונש של הפחתת שלוש נקודות על תנאי למכבי ת"א ומ.ס אשדוד בעקבות האירועים במשחק במחזור הנעילה בעונה שעברה. בנוסף, שתי הקבוצות ספגו קנסות כספיים, כאשר הצהובים נקנסו ב-40 אלף שקל, בעוד הקבוצה מעיר הנמל נקנסה ב-30 אלף שקל.
תחילה שתי הקבוצות הועמדו לדין בגין פריצה לדשא בנסיבות מחמירות, לאחר שאוהדי שתי הקבוצות נכנסו לכר הדשא בסיום המשחק, אך "לאור הנסיבות" החליטו הדיינים להפחית את חומרת הסעיף, בגלל שלטענת הדיינים היה מדובר ב"אירוע מינורי".