ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה עקב עילת הסבירות: "חורבן של המקצוע שלנו"

הרופאים יוכלו לשבות בעוד שבועיים לאחר תקופת הצינון • הרופאים מתריעים משינוי ופגיעה בתנאי העבודה שלהם ובזכויותיהם

מחאת הרופאים עולה לירושלים

ההסתדרות הרפואית הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה עקב התקדמות חקיקת צמצום עילת הסבירות. במכתב למשרדי האוצר והבריאות לקופות החולים ולבתי החולים, צויינו העילות לסכסוך העבודה. בחום רביעי שעבר השביתה ההסתדרות הרפואית את שירותיה במשך שעתיים.

מהומה בכנס ההסתדרות הרפואית

הרופאים מתריעים משינוי ופגיעה בתנאי העבודה שלהם ובזכויותיהם, עקב הגבלת סמכות בתי הדין להפעיל ביקורת שיפוטית, זאת בענייני משמעת של רופאים כמו שלילת או התליית רישיון.

ההסתדרות הרפואית מתריעה גם מפגיעה בהחלטות בנושא מינויים או פיטורים של גורמי מקצוע כמו רופא ממשלתי, רופא מחוזי או פסיכיאטר מחוזי, וכן חשש לפגיעה במעמד הרופאים ובזכויותיהם אם תוגבל סמכות בתי המשפט לבחון החלטות הנוגעות לפיטורי רופאים ומנהלים.

הפגנת הרופאים נגד הרפורמה המשפטית. "נלחמים למען הדמוקרטיה" (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

בהסתדרות הרפואית יוצאים אף נגד פגיעה בזכות השביתה ובמעמדו של הארגון היציג של הרופאים והרופאות. לטענתם, "יש חשש כבד וממשי לפגיעה בזכויות, בתנאים ובהסדרים החלים על הרופאים אשר הושגו בין היתר במו"מ קיבוצי ובהסדרים שונים עם המדינה ועם הצדדים ליחסי העבודה
חשש ממשי לפגיעה בכוח הארגוני של הרופאים וארגונם היציג, לרבות זכות השביתה, כמו גם חשש ממשי להדרת הארגון היציג מהסדרת תנאי עבודתם וזכויותיהם של הרופאים - באמצעות ניהול משא ומתן". 

הדיון במליאה לקראת ההצבעה על עילת הסבירות | ערוץ הכנסת

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא, דיבר בעצרת החירום של הרופאים בבנייני האומה בירושלים: "ביטול עילת הסבירות והעמדת שיקול הדעת של שר הבריאות - יהיה אשר יהיה משמאל או מימין, דתי או חילוני, ערבי או יהודי - מעל לשיקול הדעת הרפואי המקצועי, זהו חורבן של מקצוע הרפואה.

"עד כה, נמנענו מלהיכנס לתוך המחלוקת שקורעת את העם, מתוך הבנה שאנחנו מייצגים אי של שפיות במערכת הבריאות הציבורית - אי שבו ערך חיי האדם הוא מעל הכל. קראנו וקיווינו שנבחרי הציבור ישבו יחדיו על מנת להגיע להסכמות רחבות עד שיצא עשן, וכך נוכל כולנו לחזור ולעסוק אך ורק במה שנועדנו לו – לטפל באזרחי ישראל.

כנס ההסתדרות הרפואית,

"איננו יכולים עוד לעמוד מנגד! עלינו להגן על מקצוע הרפואה, על סמכויותיה המקצועיות של המועצה המדעית ועל עצמאותם של האיגודים המקצועיים בכל תחומי הרפואה – כי בזכותם בנינו כאן רפואה מהטובות בעולם".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר