ביום שישי נפתח גביע העולם בהתעמלות אומנותית במילאנו והיום (שבת) זכתה נבחרת ישראל במדליית הכסף בקרב רב, כאשר בנוסף היא העפילה לשני הגמרים.
הנבחרת המורכבת מאופיר שחם, דיאנה סברצוב, הדר פרידמן, ליזה בנצ'וק, רומי פריצקי ושני בקנוב סיימו במקום השני הכללי כאמור עם סך של 69.4 נקודות בקרב רב (35.9 על תרגיל חישוקים, 33.5 על התרגיל משולב) וגם העפילה לשני הגמרים הבודדים בתרגילים אלה שיערך מחר. אגב, הנבחרת זכתה לציון זהה לנבחרת איטליה אשר דורגה במקום הראשון, כאשר התיקו הוכרע על פי ציוני הביצוע של הנבחרות.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית
נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית
נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית
(באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)
בקטגוריה האישית נרשם אתמול רגע מיוחד כאשר דריה אטמנוב בת ה-17, אלופת אירופה לשעבר, חזרה להתחרות לראשונה מאז נפצעה באליפות העולם בספטמבר. אטמנוב סיימה במקום השישי עם 126.9 נקודות בקרב הרב והעפילה לשני הגמרים שייערכו מחר במכשירי החישוק (מקום רביעי עם 33.85 נקודות) והאלות (מקום חמישי עם 32.6 נקודות). עדי כץ סיימה במקום ה-26 עם סך של 118.8 נקודות בקרב-רב.
הנבחרת הישראלית מתחרה בהובלתה של המאמנת הלאומית הראשית איילת זוסמן, יחד עם המאמנות אלה סמופלוב (אשר יוצאת לתחרות כשופטת בקטגוריה קבוצתית), נטשה סטיפנובה; עוזרות המאמנות לינוי אשרם, אידה מיירין, ואלונה קושבצקי; מנהלת הנבחרת הקבוצתית נטשה אסמולוב השופטת רגינה דוידוב והמעסה רוני שחורי.
מחר (ראשון) כאמור יתחרו הנבחרת ואטמנוב בארבעה גמרים: שניים קבוצתיים ושניים אישיים, כאשר התחרות מהווה הכנה לאליפות העולם בולנסיה שתיערך בסוף אוגוסט. בעוד הנבחרת כבר קבעה באליפות העולם הקודמת את הקריטריון לפריז 2024 כאשר סיימה בין שלושת המקומות הראשונים (מדליית כסף), אטמנוב וגם כץ יצטרכו להעפיל לגמר הקרב רב באליפות העולם, שמהווה כתחרות הקריטריון האחרונה.