סוף השבוע עמד בסימן היערכות לקראת השלמת החקיקה לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית. מפגינים רבים צעדו במהלך השבת לכיוון ירושלים, במטרה להקים עיר אוהלים בגן סאקר וללון בבירה עד ההצבעה במליאה. פרסמנו לראשונה ששר הביטחון יואב גלנט מנסה לעכב את ההצבעה, במטרה להגיע להסכמות, ברקע מכתב המילואמניקים של חיל האוויר, שהחליטו להפסיק את התנדבותם לשירות. N12 עם הכותרות המרכזיות של השבת.

גילויים חדשים: כך הסתיים שירות המילואים של דודי אמסלם בשריון

ברקע דבריו של השר דודי אמסלם מהליכוד על המפגינים נגד המהפכה המשפטית ופציעתו של אלוף במיל' אודי ארי בעינו, רס"ן (מיל') אורי קובץ, מ"פ בגדוד המילואים שבו שירת אמסלם, חשף בריאיון לאולפן שישי את התקרית שלדבריו הובילה להדחתו מהשירות. "במשך שנים נמנענו מלספר את הסיפור הזה, בגלל אחוות לוחמים ובהתאם לערכי הגדוד", אמר. בדבריו, תיאר כיצד אמסלם התנהל בזמן תחקור האירוע. קובץ סיפר ש"הוא הכריח את כל הפלוגה לשקר למ"פ, לקח את הרגליים שלו וברח הביתה". השר בתגובה: האירוע המדובר אומנם קרה, אבל לא הודחתי מהגדוד.

לכתבה המלאה

דודי אמסלם (צילום: פלאש 90, מתוך חשבון הטוויטר של דודי אמסלם)
השר דודי אמסלם - היום ובזמן שירותו הצבאי | צילום: פלאש 90, מתוך חשבון הטוויטר של דודי אמסלם

שב"כ מאשר: הדקירות בשכונת גילה בי-ם שהובילו לפציעת בן ה-25 – פיגוע

ביום חמישי, אור סייר בן ה-25 נפצע באורח קשה בשכונת גילה בירושלים, כתוצאה מדקירות. היום (שבת) שב"כ אישר שהאירוע הוא פיגוע לאומני, ושלושה פלסטינים תושבי בית לחם נעצרו. השלושה, בני 17,18 ו-19 קשרו את עצמם לביצוע הפיגוע, כך עולה מהחקירה הראשונית. המשטרה צפויה לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרם.

לכתבה המלאה

 

אור סייר שנדקר בשכונת גילה בירושלים (צילום: באדיבות המשפחה)
אור סייר שנדקר בשכונת גילה בירושלים | צילום: באדיבות המשפחה

לקראת מוצ"ש נוסף של מחאה: צעדת המפגינים לכיוון הכנסת נמשכת

המוחים נגד המהפכה המשפטית המשיכו גם היום בצעדתם ועושים את דרכם לירושלים. הם יצאו מאזור מחלף שורש וצעדו על כביש 1, כאשר בשעות הערב התכנון שלהם הוא להגיע לאזור הכנסת ולקיים שם הפגנה. הם נערכים להקים "עיר אוהלים" בבירה ולהעביר בה את הלילות הקרובים – לקראת ההצבעות על הצעת החוק לביטול עילת הסבירות בתחילת השבוע.

לכתבה המלאה 

צעדת המחאה נגד המהפכה המשפטית  (צילום: איל פידל)
צעדת המחאה נגד המהפכה המשפטית | צילום: איל פידל

האלימות בחברה הערבית: רצח כפול בג'יסר א-זרקא

מוחמד ואאל עאמש בן ה-19 וורשאה סמי עמאש כבת 28 נורו למוות במהלך אירוע משפחתי שבו שהו. עדי ראייה מסרו כי הקורבנות השתתפו במסיבת אירוסין, וכשחזרו הביתה ישבו בני המשפחה בחצר הבית וחילקו ממתקים. אז הגיעו ברגל למקום שלושה חמושים אל חצר הבית ירו ממרחק אפס ורצחו את השניים שהיו קרובי משפחה. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע. מאז תחילת השנה נרצחו 129 ערבים בישראל, כך לפי נתוני עמותת יוזמות אברהם.

לכתבה המלאה

חשד לרצח כפול בג'יסר א-זרקא (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע בג'יסר א-זרקא | צילום: דוברות המשטרה

בעקבות מכתב הטייסים: השר גלנט פועל לדחות את החקיקה | פרסום ראשון

לאחר ההודעה הדרמטית של מאות טייסים ואנשי צוות וחיל האוויר שיפסיקו להתנדב לשירות מילואים, שר הביטחון החל לפעול מול ראשי הקואליציה לעכב את ההצבעה על ביטול עילת הסבירות.  גלנט מנסה לשכנע את ראשי הקואליציה להאריך את מושב הקיץ כדי להגיע להסכמות. "המצב מדאיג מאוד, צריך לדחות את החקיקה", אמר גלנט. מלשכתו נמסר: "פועל בכל הדרכים כדי להביא להסכמה רחבה".

לכתבה המלאה

שר הביטחון יואב גלנט בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר חדשות 12: רוב הציבור מתנגד להפסקת התנדבות למילואים אם תבוטל עילת הסבירות

מסקר שפורסם אמש באולפן שישי, עולה ש-54% מהנשאלים התנגדו להודעות מטעם אנשי מילואים על החלטתם להפסיק להתנדב לשירות אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור בכנסת. כשליש מבוחרי הליכוד שנשאלו השיבו כי לדעתם יש להקפיא את החוק – זמנית או סופית. בנוסף, רוב בקרב הנשאלים אמרו שהשר דודי אמסלם מבייש את הציבור, ואינו מאמין להודעות ראש הממשלה לגבי מצבו הבריאותי.

לכתבה המלאה

בכירים בקואליציה: "בהיעדר הסכמה – החקיקה תעבור כמתוכנן"

תגובה ראשונה על הקריאה של גלנט שנחשפה אמש ב"אולפן שישי". בכירים בקואליציה אמרו הערב כי "המאמצים להשגת חקיקה בהסכמה יימשכו עד הרגע האחרון, אך בהיעדר הסכמה – החקיקה תעבור כמתוכנן". עוד הוסיפו: "עמדת הממשלה והקואליציה היא חד משמעית – הפגיעה הגדולה ביותר בביטחון ובדמוקרטיה בישראל היא הכפפת הממשלה והכנסת לתכתיבים של יחידות צבאיות".

לכתבה המלאה

ישיבת ממשלה (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
ישיבת ממשלה, ארכיון | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

כ-100 בכירים ביטחוניים לשעבר:  "מגבים את מי שהפסיק להתנדב"

רמטכ"לים, מפכ"לים וראשי מוסד ושב"כ לשעבר חתמו על המכתב שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו הם מגבים את אנשי חיל האוויר שהודיעו שיפסיקו להתנדב לשירות מילואים. "זהו מעשה של אחריות לאומית להגנת הדמוקרטיה הישראלית", נכתב. בין החותמים – נדב ארגמן, אהוד ברק, משה (בוגי) יעלון, משה קראדי, נדב ארגמן, כרמי גילון ותמיר פרדו.

לכתבה המלאה