נקמתו של פוטין: המפקד לשעבר שביקר את התנהלות הצבא הרוסי נעצר

איגור גירקין, לאומן רוסי קיצוני ופושע מלחמה שהורשע בהפלת מטוס נוסעים, הפך למבקרו החריף ביותר של נשיא רוסיה מימין • מפקד המיליציה לשעבר זעם על אוזלת ידו של צבא רוסיה והאשים בכך את הנשיא

איגור גירקין לצד חמושים במהלך המרד בדונבאס בשנת 2014. צילום: איי.פי

הטיהורים של פוטין נמשכים: איגור גירקין, מפקד מיליציות פרו רוסיות לשעבר, בלוגר פופולרי ופושע מלחמה נעצר היום (שישי) בהאשמות של "קיצוניות".

גירקין, המוכר למיליוני מאזיניו בכינוי "סטרלקוב", הפך מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בשנה שעברה למבקר חריף של שלטונו של פוטין ושל התנהלות הצבא הרוסי. גירקין סבור כי הצבא הרוסי לא התכונן כראוי למלחמה באוקראינה ומאשים את בכירי המשטר בשחיתות ואין אונים מול אתגרי המלחמה.  גירקין אף הרהיב עוז וביקר בעבר באופן ישיר את פוטין.

רוסיה: הלאומן שביקר את פוטין נעצר // צילום: רויטרס

גירקין הורשע בשנה שעברה, יחד עם עוד בדלנים פרו רוסים מאוקראינה, ביירוט מטוס הנוסעים של חברת מלזיה איירליינס מעל שטחה של אוקראינה. המטוס, שעשה את דרכו מאמסטרדם לקואלה לומפור היה מלא אזרחים הולנדים וכמעט 300 בני אדם נהרגו בפיצוץ.

גירקין עמד באותה תקופה בראש מיליציה פרו רוסית שלקחה חלק בהתקוממות שתודלקה על ידי מוסקבה נגד השלטון האוקראיני. לא מדובר בפעם הראשונה שהאיש נלחם למען מטרותיה של מוסקבה במקומות שונים בעולם. גירקין התחיל את דרכן בלחימה לצד הבדלנים הפרו רוסים בטרנסניסטריה, רפובליקה מורדת במולדובה ואף השתתף במלחמות הבלקן לצד הצבא הסרבי, שם הואשם בביצוע פשעי מלחמה.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר