יום ראשון, 09.06.2024 שעה 07:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"ברדה יותר ממאמן, כל היריבות שלנו התחזקו"

רועי גורדנה, קשר הפועל ב"ש, בראיון מיוחד שאסור לפספס - השינוי אצלו, החברים שעזבו, ההחלטה של הכוכב הצעיר ביריבה לתואר, הנבחרת והמצב במדינה

|
רועי גורדנה (איציק בלניצקי)
רועי גורדנה (איציק בלניצקי)

הפועל באר שבע בגרסת 23\24 מביאה איתה הרבה יותר ציפיות מהעונה החולפת. חלק נכבד מהסגל נשאר, אליניב ברדה צבר עוד ניסיון עם מאבק אליפות עיקש שהסתיים בסגנות וכמה חיזוקים שהצטרפו לסגל עשויים לעשות הפעם באמת את ההבדל מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה. 

יחד עם זאת, שחקנים בכירים ודומיננטיים כמו איתי שכטר, דור מיכה ועומרי גלזר עזבו את הקבוצה והותירו חלל מסוים מבחינת חדר ההלבשה. מי שכבר נכנס אליו בעונה שעברה הוא רועי גורדנה, שחזר לפני כשנתיים לבירת הנגב לקדנציה נוספת ואחרי שהאריך בסוף העונה האחרונה את חוזהו בשנתיים נוספות, הוא הולך להיות בורג משמעותי יותר בפאזל של אליניב ברדה. 

גורדנה בן ה-33, צפוי לקחת מנהיגות גם בחדר ההלבשה וגם במרכז השדה, שכן הרבה מהנעת הכדור בשיטת המשחק של ברדה תלויה בו. גורדנה הצליח בזכות הרבה עבודה קשה להתגבר על פציעה קשה ואחרי שצפה מהצד במכבי חיפה זוכה באליפות שלישית ברצף, הוא רוצה להגשים כמה חלומות העונה עם באר שבע ואולי גם להגיע לנבחרת ישראל. 

רועי גורדנה מול יוריס ואן אובריים (איציק בלניצקי)רועי גורדנה מול יוריס ואן אובריים (איציק בלניצקי)

בראיון מיוחד ל-ONE, גורדנה מדבר על הכל: העזיבה של החברים בחדר ההלבשה, הקרבה לאליניב ברדה, הציפיות ממנו ומהקבוצה, רן בן שמעון, המצב הבעייתי במדינה, מאבק האליפות החלום להגיע לנבחרת ישראל ועוד. 

חזרתם ממחנה אימונים ארוך מהרגיל, איך אתה מסכם אותו?
"היה מחנה מאוד ארוך, מבחינת הימים. אם אני זוכר נכון, זאת פעם ראשונה שאני  יוצא למחנה של כזה שבועיים. זה היה מחנה מאוד אינטנסיבי, התגבשנו עוד כקבוצה. אני חושב שעשה טוב אליניב שרוב הסגל יצא למחנה, כולל הזרים כי היום הם מחוברים יותר. זה יצא לטובה ואני חושב שזה היה יופי של מחנה”. 

איך התחושות שלך לקראת העונה הזו?
"כל עונה שמתחילה, בתור שחקן מן המניין קשה לדעת מה יהיה. מן הסתם לא ידוע מה התוצאות, ובכדורגל שלנו זה מה שלרוב קובע. כך שהנבואה ניתנה לשוטים. כרגע אני לא יודע להגיד מה יהיה, יש שחקנים איכותיים, יש לנו אחלה צוות, גם זרים גם ישראלים. כולי תקווה שזה יתחבר לתלכיד אחד טוב”. 

נגעת בעניין חדר ההלבשה, נפרדתם העונה משחקנים משמעותיים מאוד כמו למשל איתי שכטר ודור מיכה. איך התחושות להיפרד משחקנים שהיו גם איתך בקשר טוב?
"אין ספק שהם היו מאוד משמעותיים. איתי היה יותר מעורב וגם דור הביא מהניסיון שלו, אבל זה הכדורגל. שחקנים באים והולכים והמועדון נשאר חזק יותר מכל דבר אחר. יהיו שחקנים כאלה שישלימו את החסר, אני מקווה. יש אנרגיות טובות, חברויות משנים קודמות, ככה שהכל בסדר”. 

איתי שכטר (חגי מיכאלי)איתי שכטר (חגי מיכאלי)

הארכת את החוזה בסוף העונה האחרונה בשנתיים נוספות ונראה שאחרי עזיבה של כמה שחקנים, רועי גורדנה הולך להיות אחד המנהיגים בקבוצה. אתה גם מרגיש ככה?
"לאורך השנים האחרונות, בכל שנה ושנה הגיע שינוי במהלך הקריירה שלי. אני חייב להגיד משהו שהבנתי בשלב יחסית מאוחר – הקריירה מתישהו נגמרת וכל רגע ורגע על הדשא, אימון או משחק, זה נגמר בסוף. הבנתי את זה כשחזרתי לישראל אחרי הקדנציה שלי בליגה הקרואטית. כל רגע באימונים זה לא משהו שיחזור. יש לי תשוקה גדולה וכל עונה חדשה מביאה איתה תובנות מהשנה הקודמות".

נו אז לאילו תובנות אתה מגיע לעונה הזו?
"מלא, מלא. קשה לי להסביר כמה. הבנתי בשנים האחרונות שכל נקודה היא חשובה. היו משחקים בעונה הקודמת שיכולנו לסיים בתיקו, הימרנו על כל הקופה. ניסינו להכריע משחקים וזה עלה לנו לפעמים בנקודה שיכולה הייתה להיות חשובה בטווח הרחוק. כל נקודה כזה בלונג ראן היה אפשר לעשות משהו אחר. יש לי עוד הרבה דוגמאות, אבל אני מעדיף להשאיר את זה מול אליה והשחקנים”. 

אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)אליניב ברדה (מרטין גוטדאמק)

ובכל זאת אתה לא מרגיש יותר אחריות עליך?
"כל פעם כשאני מגיע לעונה חדשה, אני מן הסתם מנסה לבוא הכי טוב מבחינה אישית כדי לעזור לקבוצה מבחינה קבוצתית. כמובן המטרה שלי היא לחבר את זה לחדר ההלבשה. מה שיעשה הכי טוב שלי בכל פרמטר, שיעזור לקבוצה, אני אעשה ואקח על זה גם אחריות".  

איך היית עם העזיבה של גלזר?
"וואו, זה היה רגע לא פשוט קבוצתית ובטח גם ברמה החברית. היינו מאוד קרובים, זה חלום שמתגשם עבורו ואני שמח בשבילו שהוא הגיע למועדון שהוא ענק והולך להרוויח שכר מצוין. מבחינת המועדון, גלזר היה בשבילנו אהבה מאוד גדולה, אבל הגיע אופיר שגם הוא יעשה את העבודה בעזרת השם וייתן לנו את הביטחון בין הקורות”.
 
כמה הופתעת ברגע ששמעת שדור מיכה לא טס למחנה ושהוא בדרך החוצה?
"מבחינתי זה קרה מהר מדי ומאוד הפתיע. יחד עם זאת, במהלך הקריירה שלי הבנתי שכל אחד צריך להיות במקום הכי טוב בשבילו. דור עשה מעבר לקבוצה גדולה, אני מאוד אוהב אותו אנחנו חברים טובים ואני יכול לאחל לו רק טוב”.

עומרי גלזר (קרדיט: האתר הרשמי של הכוכב האדום)עומרי גלזר (קרדיט: האתר הרשמי של הכוכב האדום)

חזרת באמצע העונה שעברה מפציעה קשה ברצועה הצולבת, איך אתה מרגיש מבחינה פיזית?
"ברוך השם. אני לא יודע אם אני יכול להגיד את זה, אבל הפציעה הביאה משהו טוב, למדתי את הגוף שלי יותר טוב. במהלך משחק מאז שחזרתי, יש דברים שאני עושה היום שלא הייתי עושה אז. דברים שלא צריך אני לא עושה, אני חושב שאני מבין את המשחק יותר טוב ומהן המגבלות שלי. אני מרגיש היום מצוין ורק שימשיך ככה בעזרת השם”. 

אחרי שהבנתם שלא תיקחו אליפות, אתה ועוד כמה שחקנים אמרתם שחסר לכם שובר שוויון?
"כל השחקנים שהגיעו מאוד איכותיים, אבל במהלך העונה יש דינמיקה מסוימת כזו שאי אפשר לדעת בהתחלה מה יהיה, כמו לדוגמה להגיד עכשיו ששחקן מסוים יכבוש 20 שערים. מה שכן, השחקנים שהגיעו מאוד איכותיים ואינטליגנטים, עכשיו אנחנו צריכים לבנות קבוצה שלמה שתתן תוצאות”. 

שרי וגורדנה (רדאד ג'בארה)שרי וגורדנה (רדאד ג'בארה)

מה המטרה שלך לקראת העונה הקרובה?
"קודם כל להיות בריא. יש לי הרבה חלומות שאיפות, אפילו כשאני בן 33 אני רוצה לזכות בתארים, אבל זה שלב מאוד מוקדם בעונה לדבר על זה. קשה לדעת מה יהיה בסוף המרתון הזה. אנחנו צריכים להתעסק רק במשחק הבא. לאט לאט, ממשחק למשחק, נבנה את העונה צעד אחרי צעד. אי אפשר לדעת מה יהיה במחזור ה-33 של הליגה”. 

אמרת בסוף העונה שאחד הרגעים הקשים שלך היה בסיום משחק ההפסד 2:0 נגד מכבי חיפה, כאשר נשארת הרבה זמן אחרי השריקה והסתכלת מהצד על החגיגות של אוהדי מכבי חיפה עם השחקנים על כר הדשא. מה אתה לוקח מהרגע הזה לקראת העונה החדשה?
"כמו שאמרתי, אני לומד על עצמי עוד משהו בכל שנה. השנה היו לנו משחקים ששיחקנו טוב ולא עשינו תוצאה טובה. שאלו את יאניס אנטטוקומפו אם היו לו שנים של כישלון, אז הוא אמר שמייקל ג’ורדן שיחק 15 שנה ולקח רק 6 אליפויות, אז מה זה אומר שהיו לו 9 שנים של כישלונות? לא. הוא למד והתקדם. אנחנו נעשה כל משחק עוד צעד כדי להיות קבוצה שתעשה תוצאות טובות”. 

איך אתה רואה את מאבק האליפות השנה מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה? 
"יהיה מאבק קשה לכל הליגה. בית"ר עשו חיזוק טוב, מכבי ת"א איכותיים, דיברתי עם כמה שחקנים משם. מכבי חיפה זה מועדון חזק, למרות השינויים. לדעתי כל הקבוצות התחזקו, בעיקר בפלייאוף העליון. אני לא מכיר את מסאי דגו או רובי קין, אז אני פחות מעדיף לדבר עליהם”. 

רובי קין (האתר הרשמי של מכבי ת"א)רובי קין (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

נראה שאולי העונה יש לכם יתרון קל דווקא על הקווים, אליניב ברדה פתאום נראה מנוסה יותר לעומת רובי קין ומסאיי דגו, אתה מסכים עם זה?
”אני פחות אוהב לדבר על אנשים. אני לא מתחנף, אבל היחסים שלי עם אליה הם מיוחדים. אני רואה אותו יותר מאיש מקצוע מסוים. אלו שנים ראשונות שלו כאמן וגם החיבור עם מליקסון מדהים. ההבנה שלהם ביחד יכול לעשות הרבה דברים”. 

בוא נעבור קצת לנושא כללי יותר, מיום ליום זה נראה רע יותר, יש שנאה גדולה והרבה מחאות שמבעירות את השטח ומרחיקות את הכבוד בין האדם לחברו. מה דעתך על המצב במדינה? 
"הגענו למצב לא טוב כחברה, בחיים האישיים שלו שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. השנאה שהפכה להיות ברחוב בין האנשים השיח הפך להיות לא נעים, חושבים מאה פעמים להגיד משהו כדי שלא יגיעו ריקושטים. הכל הפך להיות שחור או לבן, לא משנה מאיזה צד או מה הדעות הפוליטיות, זה לא מעניין. אני רואה סירטונים עם כל מה שקורה במדינה, זה לא דבר טוב שקורה לאף אחד. מקווה שכולם ישימו את הדברים בצד ונהיה אנשים יותר טובים אחד לשני”. 

ויטור וגורדנה חוגגים (מרטין גוטדאמק)ויטור וגורדנה חוגגים (מרטין גוטדאמק)

אתה מתקרב לדת כבר כמה שנים, זה לא הופך ונהיה לך קשה מיום ליום?
"זה משהו שמתנהל אצלי הרבה שנים. ניסו פעם אחת באמת לנסות ולהזיז את הכדורגל מהשבת, אבל לצערי אין לנו את היכולת לשנות את זה. אני אוהב את הדת, המשפחה שלי אוהבת את הדת, אנחנו משתדלים להיות טובים עם עצמנו ולזולת. אני לא מנסה לפגוע באף אחד, זה משהו שעושה לי טוב. אני אוהב את השבתות, את המסורת היהודית ואני מנסה להנחיל את זה ברוגע לילדים שלי”.

מבחינת משחקים בשבת, מה אתה עושה היום?
"במשחקי החוץ בדרך כלל אנחנו מתמקמים במלון שקרוב לאצטדיון המארח, אז אני הולך ברגל. במשחקים הבית לפעמים אני הולך ברגל ולפעמים נוסע באופניים”. 

אופניים תמיד יזכירו לי את רן בן שמעון שמאוד אוהב לרכב. פעם אחת בן שמעון אמר לי שאתה אחד הקשרים הכי טובים בארץ, אם לא הכי טוב. מה דעתך על זה שהוא פותח את העונה נכון לעכשיו בלי קבוצה?
"אני בקשר טוב עם רן, אני חושב שאפילו ברמה שבועית אנחנו מדברים. אני מאוד אוהב את הבן אדם הזה, הוא עזר לי הרבה בקריירה שלי, שיפר אותי כאדם לא רק כשחקן. זאת אבדה לכדורגל הישראלי שמאמן כזה יושב בבית, הוא איש מקצוע ברמות הכי גבוהות ואני מקווה בשביל הכדורגל שהוא ימצא קבוצה שתתאים לו כמה שיותר מהר”. 

רן בן שמעון (מרטין גוטדאמק)רן בן שמעון (מרטין גוטדאמק)

מה עם נבחרת? לא הגיע הזמן שתקבל זימון לנבחרת ישראל?
"בני טבק התקשר אליי לפני הזימון האחרון ואמר לי שאני בהמתנה. בגדול אני אומר תמיד, זה אחד החלומות הכי גדולים שלי. להיות בנבחרת לתרום למדינה, זה משהו שהכי חסר לי בכל הקריירה, אני חולם על הדבר הזה ורוצה אותו אפילו שאני בן 33. אני מקווה שאהיה טוב כדי להגיע לשם וגם אם לא, אהיה אוהד מספר 1 של הנבחרת כי הכדורגל כן מצליח לחבר את המדינה בדרך כזאת או אחרת”. 

אם כבר נגעת בחיבור של הנבחרת, שתי הנבחרות הצעירות, נוער וצעירה, עשו הישגים גדולים בקיץ האחרון. איך אתה רואה את ההישגים שלהם? 
"וואו, הם הביאו לנו כבוד גדול. הם עשו אותנו מלאי גאווה ויותר מזה גרמו לכולנו לשנות את הדעה על הכדורגלן הישראלי. אלו היו שני טורנירים אדירים וצריך להוריד בפניהם את הכובע, הנבחרות לא התבנקרו, באו לשחק כדורגל והציגו המון איכות. היה כיף לראות את זה”. 

דור תורג'מן ואיתן אזולאי חוגגים (ההתאחדות לכדורגל)דור תורג'מן ואיתן אזולאי חוגגים (ההתאחדות לכדורגל)

איזה טיפ אתה יכול לתת להם?
"צריך לתת לשחקנים האלה להתפתח, ראיתי כמה ראיונות של הורים שיכולים לפגוע בהם. השחקנים האלה צריכים להתפתח, לא לדמיין דמיונות של סכומי כסף גדולים. מאוד אהבתי לראות שדור תורג’מן חתם במכבי תל אביב, הבין שהוא במועדון ענק והוא ידע על מה הוא חותם. כיף לראות ששחקן מבין שהוא צריך להתבשל עוד קצת, לפחות מבחינתי היה כיף לראות את ההתנהלות שלו”. 

מה לגבי איליי מדמון? אחד השחקנים שנמצאים בחוליית הקישור יחד איתך וכרגע הוא בסיטואציה שבה הוא הכי צריך לשחק. מה היית ממליץ לו לעשות?
"אני תמיד אומר שכל עוד יש זכות להיות במועדון גדול, צריך להיות חלק. אם תגיע הצעה מחו"ל, הצעה שאי אפשר לסרב לה אז בוודאי ללכת, אבל כל עוד איליי כאן הוא צריך לקחת את הכל ברוגע. מנגד המועדון צריך לתת לו להתפתח כאדם וכשחקן. זה משהו שיכול לעזור לו בטווח הארוך”. 

איליי מדמון (אסי קיפר)איליי מדמון (אסי קיפר)

חייב לשאול אותך על מה שהיה אז במשחק ההוא נגד מכבי חיפה. נכון שעבר זמן, אבל עדיין, זה היה מקרה לא פשוט כי מצד אחד צריך שיהיה רוע בקבוצה, אבל לא להגיע למצב כזה. 
"קודם כל ודאי שטעינו במשחק הזה, שני המועדונים טעו. כולם עשו טעות, הבינו את זה מהר מאוד וזה משהו שלא יכול לחזור על עצמו. זה משהו שאנחנו נצטרך לדבר על זה ולשפר את זה כאנשים וכמועדון. לצערנו היינו חלק מזה ולא משנה מי התחיל. בסופו שלד דבר כדורגל זה ‘שואו’ וכיף אז מבחינתי אנחנו לא צריכים להיות ואני מקווה שזאת פעם ראשונה ואחרונה”. 

לסיום, מה אתה מאחל לעצמך בעונה הקרובה?
“קודם כל להיות שמח, בריא ומאושר, כל השאר יבוא לבד. חשוב להגיד כמה מילים לקהל, ששמחנו אותנו מאוד באימון הפתיחה, הם היו ונשארו הכוח שלנו. אני אוהב אותם מאוד והאהבה שהם נותנים לי ולחברים בקבוצה זה משהו שאי אפשר לתאר וזה לא מובן מאליו. אנחנו חייבים שהם יהיו איתנו בכל הכוח כי בלעדיהם לא נצליח לעשות דברים יפים שכולנו חולמים עליהם".  
 

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */