סרבנות בצה"ל? לא בבית ספרנו

אם הפעם תיווכח האומה כי יש בתוכה התנגדות להמראה - אין זו אלא "מכה קלה בכנף" עבורה • אל"מ (מיל') גבע ראפ, סגן קצין חי"ר וצנחנים ראשי לשעבר, מפציר בתא"ל (מיל') ישראל שפיר: חזור בך, רליק

הרוב המבקש להמריא אל חירותו , צילום: להמחשה: דובר צה"ל

מכתב גלוי לתא"ל (מיל') ישראל שפיר, מהטייסים שתקפו את הכור הגרעיני בעיראק ב־1981, ומיוזמי המכתב שבו כאלף אנשי חיל האוויר לשעבר כתבו השבוע לטייסים ולנווטים בשירות מילואים פעיל: "נתמוך בכל פעולת מחאה שלכם - כולל השעיית התנדבות לאלתר".

רליק שפיר, זכית!

זכית להיוולד בדור התחייה של שיבת ציון, עם כל ניצחונותיה. זכית ליטול חלק במערכה החשובה של הצלת ישראל מידי הצר הבא עלינו. זכית שחייך התרוממו מפרטיות העוסקת בעצמך, בכבודך, בממונך - אל עבר חיים של שותפות ושל מסירות לעם ישראל.

נתניהו בקריאה חריפה נגד הסרבנות בישיבת הממשלה, 17 ביולי 2023 // צילום: הטוויטר של בנימין נתניהו

אשריך, רליק. אשריך שההיסטוריה האלוקית זיכתה אותך להיות אדם משמעותי, אוהב עמו ומסור לו. אך היום, כמו בכל יום, נדרשת זהירות מרובה. ידוע ש"יש הקונה עולמו בשעה אחת, ויש המאבד עולמו ברגע". שהרי יותר ממה שעם ישראל זקוק לך ולכל פרט - חשוב ככל שיהיה - זקוק כל פרט לעמו. ממנו חייו, ממנו משמעותו, ובו ועימו - ערכו.

אל לך, רליק. אל לך להתנתק, ולו גם במילים, מעץ החיים המפואר הזה שמעניק לך משמעות וערך. אל תפרוש כעלה המתנתק מהעץ, ומדלדל בכך את כוחו ואת ייעודו.

אל תתנתק, רליק. אל תתנתק, שמא חבריך וילדיך יתנתקו מהארץ ומשמיה התכולים, שאליהם התמסרת.

טייסים בחיל האוויר. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: עמי שומן

חזור בך, רליק! חזור לישרותך המקורית. קבל באהבה את בקשתו של רוב עם ישראל - לפרוש כנפיים ולהמריא אל חירותו.

זכור, אח יקר גם אם תועה, שאם הפעם תיווכח האומה שיש בה התנגדות להמראה, אין זו בשביל עמנו אלא "מכה קלה בכנף" - נמריא עם כל מי שמוכן ונכון ובא.

קצת ענווה, רליק. קצת ענווה מול עמנו הבריא והקשבה אל העם, היודע גם יודע לבחור את נבחריו הראויים, ולבלום השתלטות שופטים ופרקליטים.

נצח ישראל לא ישקר! ועם ישראל חי!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר