אמצע חודש יולי, הקבוצות חוזרות לאימונים, הגיעו המוקדמות במפעלים האירופים וההכנות לעונה הקרובה מקבלות תאוצה. שלוש הקבוצות הגדולות (מכבי חיפה, הפועל ב"ש ומכבי ת"א) יחסית סגרו את הסגלים שלהן ואפשר להסתכל ולנסות להבין כיצד הן ייראו השנה.
נתחיל עם האלופה: עזיבת ברק בכר היא מכה ברורה אבל בלתי נמנעת, ואילו מינוי המחליף מעורר סימני שאלה רבים. ברור שניתן יהיה להניח שרמת הקבוצה מבחינת המאמן נפגעה בוודאות, ותהיה לכך השפעה ישירה על העונה של מכבי חיפה, וסביר מאוד להניח שזו נקודת תורפה מאוד גדולה אצל האלופה. ההימור גם הוגדל ע"י מכבי חיפה עצמה, כאשר לא דאגה לעטוף את מסאי דגו בכוורת מקצועית ואולי אפילו בעוזר מאמן בכיר שיידע להפרות אותו ולהגדיל את מימד הניסיון בצוות האימון. מכבי חיפה טוענת כי גל אלברמן יהיה האיש, התנהלות שדי מזכירה את ההתנהלות לאחרונה של עוד טוענת לכתר, מכבי ת"א, עם עיגולי פינות כאלו ואחרים. ימים יגידו אם ההימור על דגו יוכתר כמוצלח או ככישלון מהדהד.

1 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)

בגזרת השחקנים האלופה נחלשה בצורה קשה. לאבד בחלוף עונה אחת את שני קשרי האמצע, בלם, שוער ואת השחקן הטוב ביותר שלך בפער מהשאר, זוהי מכה קשה מאוד ולדעתי אנושה למכבי חיפה. התחליפים שהובאו עד כה אינם איכותיים מספיק וברור שחייבים קשר איכותי לאמצע. גם שאלת שרי היא שאלה מטרידה מאוד. הוא מבוגר, התפוקה שלו יורדת באופן יחסי וללא אצילי התלות במספרים שלו הופכת להיות קריטית, ולא בטוח שהוא יהיה אותו השחקן של 3 העונות האחרונות. ליאור רפאלוב מרגיש כמו תוספת נחמדה אך לא כזו שתשנה סדרי עולם, קצת כמו תומר חמד בב"ש, ואילו מירב הציפיות בחלק ההתקפי יופנו לדיא סבע.
סבע אמור להיות המוציא לפועל של חיפה, בדומה לעומר אצילי. הטענה הזו עוד תובא למבחן המציאות, אבל התחושות האישיות הן שסבע הוא סה"כ שחקן טוב מאוד אך מרגיש כמו בלון שנופח יתר על המידה ולא בטוח כל כך שיש לו את היכולות. סבע היה טוב במכבי נתניה, סביר בב"ש וכך גם בסין ובאמירויות, אך נוטים לחשוב שהוא "מעל הליגה" כאשר לדעתי הוא לא ברמה הזו והוא גם טעון הוכחה, כי כאמור מעולם לא הוביל מועדון גדול לתואר ומתנהל בעיקר כשחקן שמנסה להגדיל את הערך שלו ע"י האדרת המותג העצמי והאופציות כביכול . להוביל מועדון כמו מכבי חיפה לאורך עונה שלמה היא משימה שמרגישה גדולה על מידותיו.
בעמדת השוער ברור לכולם כי איתמר ניצן הוא לא שוער שישאיר נקודות בבית כמו ג'וש כהן, ולכן גם בעמדה הקריטית הזו מכבי חיפה מתנהלת בצורה לא ברורה ודי מהמרת, הרי יאמרו כי זו העמדה הקריטית במגרש. ניצן הוא שוער ליגה טוב ולא מעבר לכך, אין לו יכולת הנעת כדור ברמה הנדרשת לקבוצה כמו מכבי חיפה והוא טוב בעיקר על קו השער. מבין שלל ההימורים של מכבי חיפה, זה נראה השני בגודלו אחרי ההימור על דגו. גם במרכז המגרש חיפה מהמרת. גוני נאור הוא כרגע ה-6 היחידי שלה, היא פועלת בשוק ההעברות ותקווה לפגוע בול, כי היא לא תיקח אליפות עם שחקני קישור כמו נאור, עלי מוחמד ומחמוד ג'אבר. הם טובים, אבל לא מספיק לעונה שלמה ולעונה אירופית. מכבי חיפה חייבת לפגוע בקשר אמצע טוב ואיכותי אשר יהווה שידרוג לקיים. לפי הדיווחים היא מוכנה להשקיע המון כסף בשחקנים מוכחים (שוב פרקטיקה כושלת כפי שהוכיח יצחקי במכבי ת"א), דבר המעיד על ההבנה במועדון כי חייבים לשדרג את החלק הזה במגרש.
מכבי חיפה של העונה הקרובה היא מועדון שלוקח הימורים גדולים מאוד, גדולים מדי, אשר מתרחשים במכה אחת, וכאשר רף הציפיות גבוה והלחץ בסמי עופר עולה, אז מעניין יהיה לראות האם פגעו בכל ההימורים שלקחו בהנהלה המקצועית של המועדון. המציאות מוכיחה לנו כי לא ניתן להצליח אם לא מתכננים לטווח קצר וארוך ועובדים לפי תוכנית עבודה ולא מהמרים. נדמה כי העונה במכבי חיפה שילבו בין תכנון מושכל להימורים הרפתקניים, ובשעה שישנן שתי מתחרות חזקות אשר כן נראה שמטפלות בנקודות התורפה העיקריות שלהן מהעונה שעברה, נראה כי העונה של מכבי חיפה היא הימור אחד גדול, הכל או כלום.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.