מכבי ת"א חיכתה להשלמת הסגל הישראלי שלה עם חתימתו הסופית של תמיר בלאט, והיום (שני) הגארד בן ה-26 מצטרף אל שורות הצהובים לשתי עונות ויחבור בין היתר לאביו דייויד, יו"ר הוועדה המקצועית של הקבוצה. מכבי ת"א הודיעה על כך רשמית, ופרסמה פוסט ברוך הבא לבלאט בחשבון הטוויטר של המועדון.
לאחר החתימה אמר בלאט: "אני שמח לחזור הביתה לישראל וגאה להצטרף למכבי ת"א, אחת מהקבוצות ההיסטוריות הגדולות בכל אירופה. אני מצפה למפגש עם הצוות, חבריי לקבוצה והקהל, ורוצה לנצל את הניסיון שלי ביורוליג כדי לעזור למועדון להשיג את כל מטרותיו".
2 צפייה בגלריה
תמיר בלאט עם הגופייה של מכבי ת"א
תמיר בלאט עם הגופייה של מכבי ת"א
חתם לשנתיים. תמיר בלאט עם הגופייה של מכבי ת"א
(צילום: מכבי ת"א, עמוד האינסטגרם הרשמי)
המאמן עודד קטש, שאימן את בלאט בהפועל ת"א והפועל ירושלים וגם בנבחרת העתודה: "אני מאוד שמח שהוא איתנו. תמיר הוא רכז אמיתי שהוכיח את עצמו ברמת היורוליג. הוא יכול להוסיף לנו בשתי המסגרות וזה שדרוג גדול. אני שמח מאוד לאחד איתו כוחות ולאמן אותו שוב".
בלאט עזב את ישראל בעונת 2020/2021 אחרי שחתם בקיץ 2020 באלבה ברלין מהליגה הגרמנית לשלוש שנים, במהלכן הושאל בשנה הראשונה להפועל ירושלים. בעונתו הראשונה שלו באלבה הוא זכה עמה באליפות המקומית, כאשר העונה בזירה המקומית רשם סטטיסטקה של 6.9 נקודות ו-5.4 אסיסטים בממוצע למשחק. אולם גולת הכותרת של המעבר לגרמניה היא הפיכתו לשחקן יורוליג עם 7.8 נקודות ו-4.5 אסיסטים בממוצע במפעל הראשון בחשיבותו באירופה.
2 צפייה בגלריה
שחקן אלבה ברלין תמיר בלאט
שחקן אלבה ברלין תמיר בלאט
עובר לצהוב של מכבי ת"א. תמיר בלאט
(צילום: EPA)
בשתי העונות האחרונות שיתף בלאט פעולה באלבה ברלין עם יובל זוסמן, שכזכור, עזב גם הוא את הקבוצה הגרמנית וחתם בהפועל ירושלים. בכך, יחזרו שני החברים הטובים להיות יריבים, לאחר שלפני התקופה המשותפת שלהם בגרמניה, שיחק הרכז בהפועל ירושלים, בעוד הפורוורד היה שחקנה של מכבי ת"א. כעת, הם יחזרו להיות בשני צדי המתרס - כשכל אחד מהם עבר לצד השני.
הגארד למעשה כעת חלק מקו אחורי שכולל את ג'ון דיברלומיאו, לורנזו בראון ו-וויד בולדווין, כך שבלאט צפוי להביא עומק משמעותי לצהובים הן בליגה המקומית וכמובן, גם ביורוליג. אגב, עם החתמה למעשה בלאט ירשום הופעות בכל אחת מארבע הגדולות של הכדורסל הישראלי כאשר לפני אלבה ברלין שיחק בהפועל ירושלים, הפועל חולון והפועל ת"א. בעבר שיחק גם בא.ס רמת השרון, כך שהצהובים הם התחנה החמישית שלו בארץ.

ג'רל מרטין שוחרר

מכבי ת"א הודיעה הבוקר על שחרורו הרשמית של ג'רל מרטין בתום עונה אחת, אחרי שלא מימשה את האופציה עליו. הפורוורד בן ה-29 שהצטרף בקיץ שעבר מסידני קינגס, חווה עונת רוקי ביורוליג אותה סיים עם ממוצעים של 7.2 נקודות ו-3.5 ריבאונדים בלמעלה מ-19 דקות. הצהובים פרסמו הודעת פרידה ממרטין ברשתות החברתיות, הודו לו על תרומתו למועדון, ואיחלו לו בהצלחה.
פורסם לראשונה: 11:47, 17.07.23