חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433 עצרו אתמול (שבת) את י', תושב רמת השרון בן 53, בחשד שאיים להרוג את השר דודי אמסלם, ח"כ דודי ביטן ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. על פי החשד, י', הסובל מבעיות נפשיות, שהה בחו"ל בעת שהתקשר פעמים רבות לאנשי ציבור ואחרים, תוך שהוא מאיים, מקלל ואף מטריד מינית. 

"מדובר באדם מסוכן, שמאיים בחריפות על אנשי ציבור בכירים במשק. החשוד מטריד אותם, מקלל אותם נמרצות - בפעם אחרת הטריד מינית ובשעות לא סבירות. בהודעות וואטסאפ ובמייל", טען חוקר בבית משפט השלום בראשון לציון, שם התקיים היום דיון להארכת מעצרו של י'. במהלכו, נחשף כי קיימים נגדו 11 תיקים אחרים.

סנגורו של י' טען כי מדובר באדם חולה בנפשו, שבעברו היה מנכ"ל של חברות גדולות בתחום התעופה והנדל"ן. הוא ביקש להתחשב במצבו הנפשי ובעובדה שמאז שחזר לארץ, לא הטריד איש, וביקש לשחררו למעצר בית. החוקר אישר כי י', שנחת לפני כחודשיים מכרתים, אושפז בעקבות מצבו הנפשי. דבר שאין בו כדי להפחית מרמת המסוכנות שלו כלפי אישי ציבור, אולם החוקרים חיכו שמצבו יתאזן כדי לבצע את מעצרו.

לפני ארבעה חודשים התקשר י' לשר אמסלם ואיים עליו - "אני אהרוג אותך". בהמשך כאמור איים גם על ח"כ דוד ביטן ועל נשיאת העליון חיות. הוא נחשד בעבירה של הטרדה מינית כלפי אדם פרטי. נשיא בתי משפט השלום במחוז מרכז, השופט מנחם מזרחי, האריך את מעצרו בחמישה ימים, כדי לאפשר לחוקרים למצות את החקירה עד תום. בנוסף, חשוד י' שהטריד מנהלי בנק בכירים, את המנכ"ל לרשות לניירות ערך ואת המפקח על הבנקים.