זה היה גמר ווימבלדון שלא יישכח עוד הרבה שנים. אחרי כמעט חמש שעות מפרכות, קרלוס אלקראס ניצח בחמש מערכות את נובאק ג'וקוביץ' - זכה לראשונה בקריירה שלו בווימבלדון ומנע מהסרבי זכייה שמינית בטורניר. אם תרצו, המלך החדש של הטניס הדיח את השליט הבלתי מעורער, שלא הפסיד עשר שנים במגרש המרכזי בלונדון. עד היום.
"הגשמתי חלום", אמר אלקראס הנרגש. "אני מאוד גאה בעצמי, עשיתי היסטוריה בטורניר הנפלא הזה. ניצחתי את אחת האגדות הגדולות בספורט, זה באמת מרגיש כמו חלום. לא חשבתי שאגיע להצלחה כזאת כבר בגיל 20. אני רוצה לברך את ג'וקוביץ' על משחק ענק. כשהתחלתי לשחק נהגתי לצפות בך. נתת לי הרבה מאוד השראה. מאז שנולדתי אתה זוכה בתארים. אמרת שגיל 36 הוא 26 החדש - וצדקת. זה מדהים".
4 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
אלקראס והגביע
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
4 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' ממרר בבכי
ג'וקוביץ' ממרר בבכי
ג'וקוביץ' ממרר בבכי
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
היה נרגש הפעם. ג'וקוביץ'
(REUTERS/Toby Melville)
4 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
המלך החדש. אלקראס.
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
"שיחקתי רק ארבעה טורנירים על דשא ואני מאוהב במשטח הזה", הוסיף הספרדי. "למדתי מהר מה צריך לעשות בעזרת הצוות שלי. אני מאוד גאה במה שעשיתי בזמן הקצר הזה. עכשיו נכנסתי למועדון של האולד אינגלנד, אני מקווה שלא אשכח את הכרטיס בבית בפעם הבאה. ראיתי שלרוג'ר פדרר היה קשה להיכנס בלי הכרטיס", צחק. אלקראס זכה לברכות מלא אחר מאשר בן ארצו רפאל נדאל, שצייץ בטוויטר שלו: "גרמת לכולנו אושר גדול, אני בטוח שגם מנולו סנטנה (האלוף הספרדי ב-1966), גאה בך. שולח לך חיבוק, אתה אלוף!".
"זה אחה"צ טובים עבור קרלוס, אבל לא בשבילי", אמר ג'וקוביץ' המפסיד. "כל הכבוד לקרלוס על ניצחון ענק, עמדת בכל המבחנים וניצחת בצדק. חשבתי שתהיה לי איתך בעיה בחימר אבל לא בדשא, אבל עכשיו אני מבין שזה סיפור אחר". ג'וקוביץ' ראה את בנו ביציע ובכה: "הוא מחייך, הוא שמח וזה הכי חשוב. אני אוהב אותך, תודה על זה שאתה תמיד תומך בי, שולח לך חיבוק גדול".
"אני לא אוהב להפסיד, אבל אני צריך גם להיות אסיר תודה על זה שלקחתי חלק בהרבה משחקים צמודים בקריירה, בחלקם ניצחתי למרות שאולי הייתי צריך להפסיד. אז אולי הכל מתאזן בסוף", אמר הסרבי.
"קשה להפסיד אחרי שהיית כל-כך קרוב. אתה עובד כל השנה קשה בשביל להגיע מוכן למעמדים הכי גדולים, הייתי חלק ממשחקים היסטוריים. היום הפסדתי למישהו יותר טוב ממני, אחזור חזק יותר בעתיד".

המספרים של הגמר

2 תארי גראנד סלאם יש לקרלוס אלקראס, וכבר יש לו גביע אחד יותר מלמאמנו חואן קרלוס פררו. הזכייה הקודמת של המטאדור המטאור הייתה באליפות ארה"ב 2022.
20 וחודשיים, זה הגיל של האלוף הטרי ־ השני הכי צעיר בטורניר הגברים בווימבלדון אחרי בוריס בקר הגרמני, שהיה בן 17 וחצי ב־1985. הספרדי הוא גם המדורג 1 הצעיר בהיסטוריה.
2,196 ימים חלפו מאז ההפסד הקודם של ג'וקוביץ' בווימבלדון, מול תומאס ברדיך ברבע גמר 2017. במגרש המרכזי הוא לא הפסיד 10 שנים ו־45 משחקים ־ שיא אליפות ־ עד שבא קרליטוס.
4 זכיות רצופות בווימבלדון היו לג'וקוביץ', שלא הצליח להשוות את השיא של ביורן בורג ורוג'ר פדרר (5). גם בטבלת הזכיות הכללית בלונדון הוא נשאר מתחת לפדרר ־ 7 לעומת 8.
15 שוברי שוויון ברציפות לקח ג'וקוביץ' ־ עוד אחד מתוך מיליון שיאי גראנד סלאם שבהם הוא מחזיק ־ וגם לזה אלקראס עשה סוף במערכה השנייה הדרמטית, לא לפני שהציל סט פוינט.
4 שעות ו־42 דקות ארך הגמר ־ השלישי הכי ארוך בתולדות ווימבלדון (ג'וקוביץ' ־ פדרר ב־2019 מחזיק בשיא עם 4:57). המשחקון החמישי במערכה השלישית נמתח על פני 25 דקות ו־57 שניות (!), עד שהספרדי שבר
1:79 היה המאזן של ג'וקוביץ' עד אתמול במשחקים שבהם ניצח במערכה הראשונה בווימבלדון. בכלל, 7שנים חלפו מאז שהפסיד במשחק גראנד סלאם שבו לקח את הסט הפותח. זה קרה לו מול ואוורינקה בארה"ב 2016.