ויליאם וקייט מידלטון בהחלטה חסרת תקדים

בעוד שמרבית היורשים ממין זכר צריכים להתגייס לצבא, נראה כי עתידו של הנסיך ג'ורג' הצעיר יהיה שונה • "הכללים שונים עכשיו, הוא לא יצטרך בהכרח ללכת לפי המסורת הישנה"

משפחת המלוכה בביקור בטייסת צבאית. צילום: GettyImages

לפי דיווחים מעבר לים הנסיך ויליאם וקייט מידלטון החליטו שבנם הבכור, הנסיך ג'ורג', לא יהיו מחויב להתגייס לצבא. בעוד שמרבית בני משפחת המלוכה הגברים משרתים את ארצם באופן כלשהו, ג'ורג' לא יהיה מוכרח לעשות זאת, אלא אם יבחר בכך.

ההיסטוריון דומיניק סנדברוק אמר שהמסורת המשפחתית משתנה ויורשים עתידיים ובני משפחת המלוכה יכולים לקחת על עצמם תפקידים אזרחיים ולאו דווקא צבאיים.

הנסיך ג'ורג' והנסיך ויליאם בביקור בטייסת צבאית, צילום: GettyImages

חבר משפחה אמר ל"מירור" כי ויליאם וקייט לא יעמדו בדרכו של בנם למצוא את הייעוד והתשוקה שלו בחיים. "ברמה התיאורטית, אין שום דבר שיעצור את ג'ורג' מלהיות אסטרונאוט, למשל, אם זה מה שהוא ירצה, ורק בהמשך להפוך למלך".

"הכללים שונים עכשיו, הוא לא יצטרך בהכרח ללכת לפי המסורת הישנה של התגייסות לצבא ורק לאחר מכן לעבור לחיי מלוכה. האם שארלוט תוכל להיות רופאה, למשל? אני לא רואה למה לא. זה שונה ממה שהיה עם ויליאם והארי".

ויליאם, קייט וג'ורג' // צילום: GettyImages

ההחלטה הזו באה כנראה בעקבות אזכורים שונים לאורך חייו של ויליאם כי הוא היה "אומלל מהעול שנפל עליו והציפיות השונות ממנו כבר בגיל צעיר".

כשני בתור לכס המלכות, כמו אביו, הנסיך ויליאם, הוא אמור להפוך למלך העתידי של בריטניה. בהמשך החודש יחגוג הנסיך ג'ורג' את יום הולדתו העשירי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר