בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פירסם היום (ראשון) את תשובתו לערעור שהגישה בית"ר ירושלים בנוגע לעונשה בעקבות אירועי גמר הגביע. עונש ההרחקה מהגביע הומר בהשעיה על תנאי, כאשר ארבע נקודות יופחתו ממאזנה של הקבוצה של יוסי אבוקסיס בעונה הקרובה בליגת העל. כמו כן, נפסק עונש של הפחתת שלוש נקודות על תנאי.
כזכור, תחילה הופחתו ממאזנה של בית"ר שלוש נקודות בפועל, בנוסף, כאמור, להרחקה מהגביע - בו זכתה בסיום העונה שעברה. הודעת בית הדין נמסרה כשנותרו שישה ימים למשחק אלוף האלופים בין הקבוצה מהבירה למכבי חיפה , וכשברקע ההצהרה של הבעלים ברק אברמוב כי לא יתייצב למשחק בשבת במידה וההרחקה ממפעל גביע המדינה לא תבוטל.
2 צפייה בגלריה
הבעלים של בית"ר ירושלים ברק אברמוב חוגג את הזכייה בגביע
הבעלים של בית"ר ירושלים ברק אברמוב חוגג את הזכייה בגביע
ההשעיה מהגביע בוטלה. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
בבית"ר ירושלים לא אהבו את ההחלטה, אך התנחמו בביטול ההשעיה מגמר הגביע, ואישרו כי יופיעו למשחק אלוף האלופים נגד מכבי חיפה. במועדון מסרו כי הם "מקבלים בצער רב את החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, ומביעים תרעומת על ההחלטה הסופית. יחד עם זאת, מבחינת המועדון, תם ונשלם אירוע גמר גביע המדינה, ופנינו מעתה קדימה לאלוף האלופים".
פרסום ההחלטה התעכב ונמשך כמעט שבועיים. בשבוע שעבר נחשף ב-ynet כי חילוקי דעות בין הדיינים היא זאת שמעכבת את פרסום ההחלטה. זאת כאשר חלק מהצדדים תומכים לא רק בדחיית הערעור אלא אף בהחרפת הענישה.
2 צפייה בגלריה
תומא
תומא
הצטרף לאימונים. תומא
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ובעניין אחר: הקשר טרזייה תומא, שפספס את מחנה האימונים של הקבוצה בשל בעיית ויזה שמנעה את כניסתו לאירופה, הצטרף לאימוני בית"ר ירושלים עם חזרתה לישראל. בכל הנוגע לחיזוק הקבוצה, מחזיקת גביע המדינה מעוניינת לצרף בלם וקשר אחורי זרים, ואף מחליף לדנילו אספרייה, שעבר לצסק"א סופיה הבולגרית במהלך השבוע שעבר.
הנחת העבודה בבית"ר ירושלים היא כי גם יון ניקולאסקו יעזוב בסופו של דבר, כך שהחלוץ הבכיר של הצהובים-שחורים נכון לעכשיו הוא פרד פרידיי. במועדון טוענים כי בשוק הישראלי אין כרגע פתרונות לצרכים ההתקפיים של הקבוצה.
ביום חמישי בשבוע הבא (27.7, 20:30), תתארח בית"ר ירושלים אצל פאוק סלוניקי, במסגרת מוקדמות הקונפרנס-ליג. הנהלת הקבוצה פנתה היום לאופ"א בבקשה לדחות את פתיחת המשחק בשעה (21:30) בשל צום ט' באב, "על מנת להתחשב באוהדי הקבוצה, שומרי המסורת, ובמועדי העם היהודי. אנו תקווה כי אופ"א תיענה לבקשה".
פורסם לראשונה: 08:42, 16.07.23