ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ברקע התגברות המחאות

סקרים חדשים: לו הבחירות היו היום, אלו התוצאות השונות

ברקע התגברות המחאות בנתב"ג וברחבי הארץ, תוך המשך החקיקה המשפטית, סקרי מנדטים חדשים מנסים לנחש מה היתה התוצאה לו הבחירות היו נערכות היום. התוצאות שונות לחלוטין זו מזו | אלו המספרים וחלוקת המנדטים

סקרים חדשים: לו הבחירות היו היום, אלו התוצאות השונות
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מנדטים של 'חדשות 13' ופרופ׳ קמיל פוקס, מעלה כי לו הבחירות היו נערכות היום ברקע קידום חקיקת עילת הסבירות והחרפת מחאות השמאל ברחובות, הקואליציה הנוכחית היתה מפסידה את הבחירות כשכל המפלגות החברות בה נחלשות בכוחן, למעט 'יהדות התורה ששומרת על כוחה.

לפי הסקר, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ היתה מסיימת כמפלגה הגדולה בכנסת עם 27 מושבים, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מסיימת עם 25, לעומת 32 כיום. 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד היתה מאבדת שלושה ח"כים ויורדת ל-21.

מפלגת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת גם היא מ-11 ל-9, לעומתה 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מושבים. רע"מ של מנסור עבאס מזנקת במפתיע מ-5 כיום ל-7.

לפי הסקר לו סמוטריץ' ובן גביר מתפצלים ורצים בנפרד - 'הציונות הדתית' משיגה 5 וכך גם 'עוצמה יהודית' עם 5. 'ישראל ביתנו' שומרת על כוחה עם 6, ואילו חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה היתה נחלשת ל-4. 'מרצ' נכנסת גם לפי קמיל פוקס לכנסת עם 4 מושבים ומדיחה את מפלגת 'העבודה' המיתולוגית שלא עוברת את אחוז החסימה כמו גם מפלגת בל"ד הערבית הקיצונית של סמי אבו שחאדה.

לפי הסקר הממשלה הנוכחית נחלשת ב-13 מנדטים, יורדת ל-51 ומאבדת את הרוב לממשלה הקודמת שמשיגה 65 מושבים.

לפי סקר ערוץ 14: החלוקה שונה בפער 

סקר מנדטים חדש נוסף של מכון 'דיירקט פולס' פורסם הערב ב'ערוץ 14', לפיו גוש האופוזיציה מגיע ל-63 מושבים רק עם חד"ש תע"ל שספק אם ישנו קונצנזוס בתוכה לצרפה לממשלה עתידית. לעומתה, גוש הקואליציה הנוכחית מגיע רק ל-57 מושבים ללא רוב בכנסת להקמת ממשלת ימין מחודשת.

וכך היתה החלוקה לו הבחירות היו נערכות היום, 'הליכוד' נשארת המפלגה הגדולה עם 30 מושבים, במקום השני 'המחנה הממלכתי' עם 28 מושבים,
'יש עתיד' נחתכת בעשרה מושבים ויורדת ל-14 מנדטים, ש"ס יורדת ל-9 מנדטים, 'ישראל ביתנו' מתחזקת ל-7 מנדטים.

'יהדות התורה' נשארת במקום עם 7 מנדטים, 'עוצמה יהודית' בריצה עצמאית משיגה 6 מנדטים ואילו 'הציונות הדתית' רק 5 מנדטים.

לפי סקר 'ערוץ 14' המפלגות הערביות רע"מ וחד"ש-תע"ל משיגות יחד 10 מושבים, 5 כל אחת. בתחתית צפה מעל אחוז החסימה - מפלגת 'מרצ' עם 4 מושבים בלבד.

שתי מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, בל"ד עם 2.7% ו'העבודה' עם 2.5%.

 

סקר מנדטים קמיל פוקס מכון הסקרים דיירקט פולס ערוץ 13 ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד