אולי הוא שלכם? המומחה חושף: אלה הכלבים הכי רגועים

מומחה להתנהגות בעלי חיים פרסם בטיקטוק סרטון על גזעי הכלבים שהכי מתאימים ל"בעלי אורח חיים איטי" - והפך ויראלי • אז מהו הכלב המושלם לעצלנים ואיזה כלב שהייתם בטוחים שהוא אנרגטי התגלה כעצלן גדול?

כלבים נהנים בחוף בצרפת (להמחשה). צילום: Getty Images

מומחה בריטי להתנהגות כלבים פרסם לאחרונה בחשבון הטיקטוק שלו סרטון, שזכה לכמה מיליוני צפיות, שבו פירט את שלושת גזעי הכלבים המתאימים ביותר לאנשים בעלי אורח חיים רגוע ואיטי יחסית.

וויל את'רטון שיתף את עוקביו בשלושה גזעים כאלו - אחד גזע כלבים קטן, אחד בינוני ואחד גדול. לדבריו, כל אחד מהגזעים האלו מתאים לאנשים שאוהבים להיות בבית.

@iamwillatherton#fyp#dogbreeds#westie#pug#husky#GenshinImpact34#englishmastiff♬ original sound - Will Atherton

הגזע הראשון הוא קבליר קינג צ'ארלס ספנייל. את'רטון הסביר כי מדובר בכלב מושלם לאנשים "עצלנים", וזאת בזכות האופי הרגוע שלהם, שלא מאפיל על המתיקות הרבה.

כלב קטן, אנרגיות גדולות. קבליר קינג צ'ארלס ספנייל, צילום: ויקיפדיה

"מדובר בכלב נינוח בעל מזג איטי שהוא גם מתוק ועדין. הוא מאד מתאים לאורח חיים איטי", הוא הסביר בסרטון הטיק טוק שלו.

הגזע השני הוא גרייהאונד. מדובר בכלבים בגודל בינוני שנתפס כגזע בעל אנרגיה גבוה - שלא בצדק. את'רטון ציין כי "בניגוד לתפיסה הרווחת לפיה לכלב מהיר ביותר יש רמות גבוהות של אנרגיה, הרי שבמציאות מדובר בתפיסה שהיא מאוד רחוקה מהאמת".

לא מהיר כפי שהוא אנרגטי. כלב מסוג גרייהאונד, צילום: ויקיפדיה

לאוהבי הכלבים הגדולים ממליץ את'רטון על גזע המסטיף האנגלי. לפי ההגדרות של המסטיף באתרי המידע על כלבים בעולם, מוסבר כי "למסטיף יש מזג עדין ונוח, שהופך אותו לחיית בית קלאסית נאמנה ומסורה. המסטיף הוא שומר ומלווה נאמן לבעליו. זהו לא זן תוקפני או כועס, אבל הוא יגן בנחישות על הבעלים שלו מכל מה שהוא יחשיב כאיום".

לא חמום מוח. כלב מגזע מסטיף, צילום: רויטרס

הסרטון הוויראלי עורר סערה בקרב הגולשים, שחובבי הכלבים שבהם הסכימו עם הבחירה בגרייהאונדים כזן עצלן, כשהם מספרים כי "מדובר בכלבים העצלנים ביותר שאפשר לפגוש". גולש אחר ציין כי הגרייהאונד הוא סוג של "בטטת כורסה". מגיב נוסף כתב על על הגזע כי הוא וכלבו, מסטיף גם הוא, אוהבים לנמנם ביחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר