ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סוף להתנכלויות?

החוק החדש שיגן על חושפי שחיתויות

בעקבות כמה חושפי שחיתויות שחוו התנכלות ופיטורים, חוק חדש שעבר בשעות האחרונות מסמיך את מבקר המדינה להורות על אי פיטורים במשטרה ובשב"ס של אדם שחשף שחיתות בארגונים אלה

החוק החדש שיגן על חושפי שחיתויות
משרדי מח"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עברה בקריאה שניה ושלישית, הצעת חוק מבקר המדינה, לפיה מעתה יוכל המבקר להורות על אי פיטורים במשטרה ובשב"ס בכדי להגן על חושפי שחיתויות בארגון.

לפי התיקון להצעת החוק יש להסיר את החרגת המשטרה ושב"ס מסמכותו של מבקר המדינה, בשבתו כנציב תלונות הציבור, להורות על אי פיטורים וקביעת מתן פיצויים לעובד שהתנכלו לו בשל חשיפת שחיתות בארגון בו הוא עובד. המצב כיום מגביל את מבקר המדינה לעצור הליכי פיטורין לחושפי שחיתויות במשטרה ושב"ס, זאת בניגוד לשאר הארגונים והרשויות הממשלתיות.

בעבר היו מספר מקרים של חושפי שחיתויות בארגונים הללו אשר חוו התנכלויות מצד הממונים עליהם, בין המקרים המפורסמים ישנם את חשיפת פרשת האחים פרניאן על ידי סנ"צ בדימוס אפרים (קרמשניט) ארליך, פרשת השחיתות ב"דן" ובמשטרה ב-2015, מסמכי יצחקי וסיכול מינוי גל הירש.

יוזמת החוק, חה"כ מירב בן ארי מ'יש עתיד' שהציגה את החוק אמרה: "הצעת החוק שלי מאפשרת לחושפי שחיתויות במשטרה ובשב"ס הגנה של מבקר המדינה במקרים של חשיפת שחיתויות בארגונים שלהם. אין כל סיבה שהמשטרה ושב"ס יוחרגו מסמכותו של מבקר המדינה. כמו כן, הצעת החוק שלי תגביר את אמון הציבור בארגונים הללו. אין לנו משטרה אחרת ואין לנו שב"ס אחר ועלינו לשמור עליהם חזקים ונקיים משחיתויות".

מירב בן ארי משטרה שב"ס שחיתות חוק מבקר המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד