מבצע "צור ישראל": כ-130 עולים חדשים מאתיופיה נחתו בישראל

השלב הראשון יצא לדרך בדצמבר 2020 בעקבות החלטת הממשלה שבמסגרתה עלו ארצה כ-2,000 עולים חדשים מאתיופיה • העולים נקלטו ב-18 מרכזי קליטה ברחבי הארץ שמופעלים על ידי משרד העלייה והקליטה

עולים חדשים מאתיופיה. צילום: באדיבות משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית

חלקו השני של מבצע "צור ישראל" הושלם הערב (רביעי) עם נחיתתם של כ-130 עולים חדשים מאתיופיה בטיסה מיוחדת של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית

במסגרת מבצע ״צור ישראל״ עלו כ-5,000 עולים מאתיופיה, מהם כ-70% צעירים מתחת לגיל 35. בעקבות המבצע, נפתחו תוכניות מיוחדות לקליטה מיטבית של העולים

השלב הראשון של מבצע צור ישראל יצא לדרך בדצמבר 2020 בעקבות החלטת הממשלה שבמסגרתה עלו ארצה כ-2,000 עולים חדשים מאתיופיה. המבצע נועד לאפשר לממתינים בגונדר ובאדיס אבבה שיש להם קרובים מדרגה ראשונה בישראל, לעלות ארצה ולהתאחד עם בני משפחותיהם. ביוני 2022 חודש המבצע בעקבות החלטת הממשלה לאפשר את עלייתם של 3,000 עולים נוספים מאתיופיה.

18 מרכזי קליטה ברחבי הארץ

בסך הכול עלו עד כה בשני השלבים של מבצע "צור ישראל", אשר נוהל על ידי משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, כ-5,000 עולים חדשים מאתיופיה. כ-70% מבין העולים במבצע הם מתחת לגיל 35 – כמחצית מהם ילדים ובני נוער עד גיל 18 וכמחצית מהם צעירים בגילאי 18 עד גיל 35.

עולים נוספים מאתיופיה נחתו בישראל, צילום: באדיבות משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית

המשימה להכנת העולים לקראת העלייה לישראל והטסתם ארצה בעשרות טיסות מיוחדות שנחכרו במיוחד במהלך מבצע "צור ישראל" הוטלה על הסוכנות היהודית, שאחראית על יישום החלטת הממשלה. הפעילות של הסוכנות היהודית נעשתה בתיאום עם משרד העלייה והקליטה ובשיתוף עם משרד הפנים, רשות האוכלוסין, משרד החוץ ומשרד הבריאות. היא בוצעה בסיוע הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קרן היסוד, הקרן לידידות, השגרירות הנוצרית, ידידי ישראל מקוריאה וארגונים אוהבי ישראל מרחבי העולם, שתמכו במבצע הענק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

העולים נקלטו ב-18 מרכזי קליטה ברחבי הארץ שמופעלים על ידי משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. במרכזים הללו הם יגורו במשך תקופת הקליטה הראשונית שלהם בישראל, ישתתפו בלימודי עברית ויזכו לתוכניות הכשרה והעשרה כדי להקל על השתלבותם בארץ. כדי לקלוט את אלפי העולים שהגיעו במבצע, אף נפתחו חמישה מרכזי קליטה חדשים.

עולה מאתיופיה,

במהלך המבצע, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית פיתחו תוכניות מיוחדות כדי לאפשר קליטה מיטבית של העולים - בין השאר הופעל בקריית גת, בשיתוף עם פדרציית ניו יורק, מודל לקליטה ישירה שבמסגרתו משפחות נקלטות בדירות שכורות בעיר. כמו כן, נפתחה לראשונה תכנית 'עלייה טק', שנועדה להכשיר עולים צעירים מאתיופיה להשתלב בתעשיית ההייטק; ונפתח מסלול מיוחד לעולים אקדמאים מאתיופיה ביחד עם עולים אקדמאים מכל העולם באולפן עציון בירושלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר