הוועדה המייעצת לבחינת מתן אזרחות לספורטאים זרים, שעל מינויה פורסם לראשונה ב-ynet, התכנסה היום (רביעי) במעמד שר הפנים משה ארבל. השר בירך את חברי הוועדה ואת העומדת בראשה השופטת (בדימוס) שרה פריש על הירתמותם לטובת המטרה החשובה - לייצר מתווים וקווים שאיתם גורמי מקצוע ברשות האוכלוסין יוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר. המשמעות המיידית: אנריק סאבוריט ממכבי ת"א לא יקבל אזרחות לפחות בחודשים הקרובים.
עד לימים אלו לא הוגדרו במדינת ישראל קריטריונים שוויוניים, סבירים והוגנים, אשר על פיהם תוכל רשות האוכלוסין וההגירה להמליץ באופן מיטבי איזה ספורטאי זר זכאי לאזרחות ישראלית ואיזה לא. הוועדה שהקים שר הפנים צפויה להסדיר את הנושא אחת ולתמיד ולקבוע אמות מידה מקצועיות וקריטריונים אחידים.
1 צפייה בגלריה
השר משה ארבל
השר משה ארבל
שר הפנים משה ארבל
(צילום: יואב דודקביץ)
חברי הוועדה: השופטת בדימוס שרה פריש; קפטנית נבחרת ישראל בכדורסל לשעבר לירון כהן; הספורטאי הפאראלימפי רועי בן טולילה, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים; נאור פסר, קפטן נבחרת ישראל בכדורגל לנוער; העיתונאי אלי סהר.
שר הפנים משה ארבל: "הספורט הוא כלי משמעותי שיכול לקדם את השלום בתוכנו וגם את השלום עם שכנינו. השאלה שעומדת בפני הוועדה היא כיצד לייצר את האיזון בין הרצון להצליח באופן מיידי בענפי הספורט השונים לבין המחויבות הלאומית לאפשר לספורטאי הישראלי להתקדם ולהצליח. אמות המידה וכללי המסגרת שעליהם תמליץ הוועדה, יאפשרו לנו לקבל את ההחלטות הראויות ביותר ויהוו תרומה משמעותית למדינת ישראל במבט צופה פני עתיד".