שלב רבע הגמר - אצל הגברים והנשים - ננעל הערב (רביעי) ללא הפתעות מיוחדות - ועם הצהרת כוונות של המדורג 1 בעולם, קרלוס אלקראס.

גברים

כריסטופר יובנקס כמעט ופרש מטניס במהלך תקופה הקורונה, לא רשם שום הישג משמעותי בשנה האחרונה, אבל בטורניר ווימבלדון הנוכחי הגיעה ההתפוצצות. אחרי שהדיח את סטפנוס ציציפאס בשמינית הגמר, הערב הוא היה קרוב לסנסציית ענק מול דניל מדבדב, כשהוליך 1:2 במערכות והגיע לשובר שוויון במערכה הרביעית.
5 צפייה בגלריה
מדבדב
מדבדב
שרד דרמה. מדבדב
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
יובנקס
יובנקס
רק כמעט. יובנקס
(צילום: REUTERS/Toby Melville)
לבסוף הרוסי (3 בעולם) הצליח לשרוד את הדרמה עם 4:6, 1:6, 6:4, 6:7 (4), 1:6 - כשבמערכה החמישית הוא פשוט לא הותיר סיכוי לאמריקאי, כל הדרך לחצי הגמר.
מדבדב יפגוש למפגש מסקרן את קרלוס אלקראס. הספרדי השיג ניצחון 10 ברציפות על הדשא והפעם מוחץ במיוחד - 6:7 (3), 4:6, 4:6 על הולגר רונה הדני (6 בעולם).
5 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
הרשים. אלקראס
(צילום: SEBASTIEN BOZON / AFP)

נשים

ארינה סבאלנקה (2 בעולם), יש שיגידו הטניסאית בכושר הטוב ביותר בעולם, הבטיחה די בקלילות כרטיס לחצי גמר גראנד סלאם רביעי ברציפות (!). סבאלנקה גברה בשתי מערכות - 2:6, 4:6 - על מדיסון קיז האמריקאית (18) ושוב נמצאת על סף זכייה במייג'ור (בשלושת הטורנירים האחרונים הפסידה בחצי גמר אליפות ארה"ב ורולאן גארוס והניפה את הגביע באוסטרליה).
5 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
סבאלנקה
(צילום: AP Photo/Alastair Grant)
קיז, ששלחה הביתה בסיבוב הקודם את מירה אנדרייבה בת ה-16, ספגה הפסד ראשון אחרי תשעה משחקים על משטח דשא וכשלה בניסיונה להגיע לחצי גמר ווימבלדון ראשון בקריירה. היא התפרקה לחלוטין במערכה הראשונה ונשברה פעם אחת במערכה השנייה - דבר שהבלארוסית ניצלה עד תום.
שנה אחורה מהיום הייתה זו ילנה ריבאקינה שחגגה ניצחון על אונס ג'אבור בגמר ווימבלדון. הערב הקזחית כבר הוליכה במערכה והיה נראה שתמשיך במומנטום, אבל הטוניסאית הפכה עם 7:6 (5), 4:6, 1:6 מרשים, הדיחה את האלופה ותפגוש את סבאלנקה בחצי הגמר.
5 צפייה בגלריה
אונס ג'אבור
אונס ג'אבור
השיגה נקמה. ג'אבור
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
פורסם לראשונה: 16:47, 12.07.23