דמיינו שאתם גרים במדינה שלא חסר לה כסף, אך כמעט ללא תרבות ופנאי. אם תסתובבו ברחובות לא תראו נשים נוהגות. בטח שלא במדינה דתית וקפדנית שכזו. אחרי שלא תראו משהו מושך כל כך בעיר, תחזרו לארמון שלכם, או למעשה של מוחמד בן-סלמן, הבן של מלך ערב הסעודית, והבן אדם שמתפקד מעשית כשליט המדינה. 60 אחוזים מבין עשרות מיליוני התושבים בעודף משקל, מסרבים להיפתח לעולמות חדשים ולהתנתק מתלותם הכלכלית במאגרי הנפט האדירים שמדינתם מוכרת. אם אתם מרגישים חמלה, זה בסדר. גם בן-סלמן ידע שהוא צריך לעשות מעשה. השנה היא 2016 ואומרים שכסף לא קונה אושר, אבל אולי הוא כן?
עברו כבר כמה שנים טובות, ואל תדאגו כבר לנשים, הן כבר בעלות תפקידים משמעותיים בממשלה. והכדורגל? כמובן שהוא הספורט הנערץ ביותר בערב הסעודית ללא עוררין, כמו תמיד, אבל עוד לא הגענו ל-2023. אם בסין וארצות הברית ליגות הכדורגל היו צריכות למשוך קהל, בסעודיה אין צורך לשכנע, וזו אחת הסיבות שהתוכנית שעברה במוחו של מוחמד בן-סלמן כל כך טובה.

1 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו באל-נאסר
(צילום: Fayez Nureldine / AFP)

אומרים שהכדורגל בסעודיה לא משהו, אבל הוא קיים כבר שנים רבות, מאז שבארבעת הגמרים הראשונים של ליגת האלופות האסיאתית הייתה נציגה סעודית. הוא המשיך לעבר בניית אצטדיונים עצומים שמתמלאים באוהדים סעודים נרגשים מדי שבוע, וכמובן שהוא חי וקיים גם עכשיו. אולי אנחנו כצופי הכדורגל האירופי מרגישים קצת חסרי אונים, זה בסדר, אבל צריך לקחת הכל בפרופורציות כיוון שהאוהדים בערב הסעודית היו רוצים להיות חלק מאקשן הרבה יותר ממנו, וראינו זאת בנציגותם במונדיאל 2022 בקטאר.
התוכנית תסתיים כנראה ב-2030, לפחות בעינינו, אחרי שכולם ידברו על ליגת האלופות העולמית, בה ישחקו קבוצות גם מהטופ האירופי וגם משאר היבשות. אבל עבור הסעודים יקרה הרבה יותר מזה, המדינה תשתנה מקצה לקצה. מי אם לא רונאלדו ילמד קצת על שילוב פעילות ספורטיבית בחיי היום יום, אז מה אם הוא ירוויח את מה שירוויח…
את ההתגלות בפני העולם המערבי ערב הסעודית תסיים כמו גדולה, ואפילו כדורגלנים ישראלים ישחקו שם. השינוי בכדורגל הוא רק חלק קטן מהתמונה הגדולה של התפתחות תדמיתה של ערב הסעודית, אז את הכסף הם יכולים לחלק עד מחר, "לגניבת" שחקנים מאירופה כנראה שכבר נתרגל. אבל בסוף נבין שאנחנו לא ביריבות, כי כן, כדורגל מאחד את העולם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.