בצל האירועים המכוערים שאירעו באצטדיון במלטה, מכבי חיפה פתחה את העידן החדש תחת המאמן מסאי דגו ברגל ימין עם 0:4 קליל על אלופת מלטה המרון ספרטנס במשחק הראשון במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות.
איכות המשטח הירודה וחסרונו של דולב חזיזה שנשאר בארץ כלל לא השפיעו, וחיפה הציגה דומיננטיות מוחלטת. הייתה זו הבכורה בין קורות האלופה של איתמר ניצן ששמר על רשת נקייה, בעוד שליאור רפאלוב עלה מהספסל וחזר לשחק בירוק אחרי 12 שנה בבלגיה.
4 צפייה בגלריה
ענאן חלאילי
ענאן חלאילי
שער בכורה בבוגרים. חלאילי
(צילום: באדיבות מכבי חיפה )
4 צפייה בגלריה
רפאלוב
רפאלוב
חזר ללבוש ירוק. רפאלוב
(צילום: באדיבות מכבי חיפה )
במועדון היו שמחים מאוד בעיקר משילובם של שני הכישרונות העולים: ענאן חלאילי, מלך שערי נבחרת ישראל במונדיאליטו שהיה נפלא גם ביורו הצעירות, שנכנס בדקה ה-69 וכבש שער בכורה בבוגרים, וחמזה שיבלי, עוד אחד מכוכבי נבחרת הנוער במונדיאליטו, שעלה בדקה ה-80 והמשיך את היכולת הטובה ממחנה האימונים. חלאילי בן ה-19 מחזיק כידוע בסעיף שחרור בגובה של מיליון דולר, ורד בול זלצבורג, קבוצתו של אוסקר גלוך, החליטה כעת לממש אותו. בניסיון להשאיר אותו, בחיפה יציעו לשחקן לפתוח את חוזהו ולשדרג אותו תמורת החלפת סעיף השחרור בסכום הרבה יותר גבוה.
"זה היה ניצחון חשוב ומשכנע", אמר דגו בסיום הופעת הבכורה המוצלחת שלו על הקווים של המנצחת. "יש עוד מחצית אחת שבוע הבא, סמי עופר, קהל שחיכינו לו כל כך הרבה זמן. למרות התוצאה הגדולה אסור לבוא שאננים, מקווה שנסיים את זה בשבוע הבא. זה היה ממש לשחק במגרש קט-רגל. סק אמר לי שהרגליים שלו היו גמורות מהדשא. שמח שעשינו את זה עם ניצחון משכנע, לא ספגנו שער. צריך להמשיך לעבוד קשה, בשקט בצניעות. יש פה קבוצה טובה, נהיה חזקים יותר בהמשך". על הגומלין בשבוע הבא: "שנה שעברה הייתי כאוהד ביציע. אני מחכה לזה בטירוף ומקווה שנעשה משחק לא פחות טוב".
4 צפייה בגלריה
דגו
דגו
"למרות התוצאה הגדולה אסור לבוא שאננים". דגו
(צילום: באדיבות מכבי חיפה )
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה  פרנצדי פיירו עם עבדולאי סק
שחקן מכבי חיפה  פרנצדי פיירו עם עבדולאי סק
"יש לנו מערכת יחסים טובה". פיירו חוגג עם סק
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
מי שכבש אתמול צמד והגיע לשבעה שערים במוקדמות ליגת האלופות הוא פרנצדי פיירו, שאמר: "זאת הייתה הופעה טובה של כל הקבוצה. אנחנו צריכים להמשיך ככה, באצטדיון שלנו נצטרך לסגור את זה, כי זה עוד לא נגמר. סק? תודה על הבישול שלו, מסר לי יפה. זאת תהיה העונה השנייה שלנו ביחד, יש לנו מערכת יחסים טובה".
במועדון ינסו להתקדם בקרוב במגעים עם הקשר האחורי הסנגלי למין דיאק, כשישנו סיכום עקרוני מול אנקרגוצ'ו הטורקית לגביו, אולם עדיין צריך להגיע לסיכום על תנאי החוזה עם השחקן עצמו. כפי שנחשף ב-ynet ספורט, דיא סבע סיכם את תנאיו לחמש שנים ואמור לחתום רשמית בימים הקרובים.
פורסם לראשונה: 07:44, 12.07.23