בלגן במשחק החוץ של מכבי חיפה במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופת מול המרון ספרטנס ממלטה (0:4 לירוקים). ההתמודדות נעצרה בדקה ה-55 לאחר שאוהדי הירוקים השליכו אבוקות לעבר יציע היריבה, מה שגרם להפסקת המשחק בפעם השנייה ולהורדת שתי הקבוצות לחדר ההלבשה למשך חצי שעה, עד שהמשחק חודש שוב. המשחק נעצר בפעם הראשונה בדקה ה-20, כשאוהדי האורחת הדליקו אבוקות והשליכו אחת מהן לכר הדשא הסינתטי, מה שגרם לשריפה ולעצירת המשחק למספר דקות.
אוהדי מכבי חיפה טוענים כי אוהדי היריבה קראו לעברם קריאות "פלסטין, פלסטין", מה שככל הנראה לא יעזור לקבוצה, שנגדה עומד עונש על תנאי של משחק חוץ אחד ללא קהל במקרה של שימוש בפירוטכניקה או זריקת חפצים למגרש.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה מול המרון ספרטנס
אוהדי מכבי חיפה מול המרון ספרטנס
העונש על תנאי יופעל? אוהדי מכבי חיפה מול המרון ספרטנס
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
כאמור, המשחק חודש שוב לאחר חצי שעה, וחמישה מאוהדיה של מכבי חיפה נעצרו בשל הדלקת אבוקות. מהמועדון נמסר: "בעקבות העימותים בין הקהלים, הופסק המשחק על ידי השופט. נציגי אופ"א במגרש הבהירו כי הפרת סדר נוספת תוביל להפסקה מיידית של המשחק".
על פי עדויות של אוהדי מכבי חיפה שנכחו באצטדיון, הכל החל בפרובקציה של הקהל המקומי, שקראו לעבר האורחים קריאות גזעניות וזרקו חפצים לעבר יציע הירוקים. הפסקת המשחק התארכה משום שלא הייתה הפרדה ראויה בין הקהלים, לאחר שהמחיצה בין שהייתה בין שני המחנות נהדפה על ידי הקהל המקומי.
לפני המשחק, פנו במכבי חיפה לאוהדיהם וביקשו להימנע מהשלכת חפצים למגרש או הדלקת אבוקות וכל אמצעי פירוטכניקה, על מנת שלא יימנע מהאוהדים להצטרף וללוות את האלופה למשחקי החוץ בשלב הבא, שם צפויים הירוקים לפגוש את המנצחת במפגש בין פארול קונסטנצה (רומניה) לשריף טירספול (מולדובה) בהנחה שאכן יעלו.
במשחק עצמו כאמור, ניצחה מכבי חיפה 0:4 והשיגה מקדמה משמעותית לקראת הגומלין שייערך באצטדיון סמי עופר. פרנצדי פיירו כבש צמד (41' ו-64'), דין הוסיף את השני שלוש דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה וענאן חלאיילי קינח עם הרביעי בדקה ה-85'.