תינוקת המחאה: התמונה מההפגנה שהציתה סערה

צילום התינוקת שישבה על מעבר חצייה כשמאחוריה שני אוטובוסים ביום השיבוש עורר ביקורת ציבורית נרחבת מצד סלבס רבים

תינוקת המחאה. תלונה הוגשה במשטרה נגד ההורים. צילום: ללא קרדיט

יום ההפגנות שהחל בשעות הבוקר המוקדמות הגיע לאחד משיאיו היום (שלישי) עם התמונה הוויראלית (שאמינותה בתחילה הייתה מוטלת בספק) בה תועדה תינוקת יושבת לבדה ביום השרבי על מעבר חצייה כשרק שמיכת הפעילות שלה מפרידה בינה לבין האספלט הרותח. הצילום התפשט ברחבי הרשת כמו אש בשדה קוצים וגרר אחריו שלל תגובות מצד משפיענים שראו בכך חציית קו אדום במחאה, זאת מבלי קשר לעמדה פוליטית כזו או אחרת.

מפגינים חוסמים את כביש 443 // אריה אברמזון

"התמונה הזאת קשה לי מאוד", שיתפה מעיין אדם. "משתדלת לא לשפוט אף הורה על אף החלטה שלו, אבל רואה בזה סיכון מופרע ומדאיג, אפילו אכזרי. פעוטה בשמש, על מעבר חצייה חשוף ביום שבו כולם בזעם ואין לדעת מה יוליד רגע או מאיפה יגיע אופנוע או קורקינט. לא מתייחסת למחאה או ללגיטימיות שלה, נטו לאחריות הורית בסיסית. הבטן מתהפכת", כתבה.

מעיין אדם, צילום: אריק סולטן

"חשבתי המון זמן אם להתייחס לנושא הזה, אבל פה נחצה גבול לדעתי, ולדעתי האישית בלבד. לא משנה אם אתה נגד או בעד הרפורמה. להושיב תינוקת מתוקה שלא מבינה בכלל את הסיטואציה על כביש במעבר חצייה לפני שני אוטובוסים כאילו זה השטיח אצלה בחדר. מישהו החליק פה ובגדול על השכל!", קבע כדורגלן העבר לירן שטראובר. "באמת שאין קשר פה לבעד או נגד", הבהירה שרית פולק.

שרית פולק ב"הזמר במסכה", צילום: קשת 12

"לראות תמונה של תינוקת שאין לה יכולת להבין יושבת באמצע הכביש בחום הקיצוני היום, זה לא הגיוני", קבעה. "מה שלא יהיה, אין לתמונה הזאת הצדקה! זה כבר לא קשר לצדדים. לא ימין, ולא שמאל. לא מניחים תינוק באמצע כביש!", זעקה הזמרת מורן מזור. "תפסיקו לפרסם את התינוקת כאילו היא כבר יודעת מה הדעות של עצמה בגיל כמה חודשים. פשוט די!", דרשה נטלי דדון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר