השיטפונות בהודו: כ-200 ישראלים מנותקי קשר

מרבית הסיכויים הם שמנותקי הקשר נמצאים באזורים שבהם מערכות התקשורת קרסו בשל השיטפונות הרבים שפוקדים את צפון המדינה • במשרד החוץ מיודעים למצב, ומנסים ליצור קשר עם המטיילים

שיטפונות ענק בצפון הודו // צילום: רויטרס

בעקבות השיטפונות הרבים שפוקדים את צפון הודו מזה קרוב לשבוע, כ-120 ישראלים מוגדרים כמנותקי קשר. עם זאת, חשוב להדגיש כי הסיכויים הגדולים הם שמרביתם מוגדרים כמנותקי קשר בעקבות קריסת מערכות התקשורת באזורים שבהם הם נמצאים, ולא מכיוון שנשקפת סכנה ממשית לחייהם.

בשל המצב, הרשויות המקומיות בהודו הזהירו את המטיילים הרבים בה להימנע מלצאת לדרכים בימים אלה, עד לסיום השיטפונות באזורים המדוברים. יש לציין כי אותם שמדובר באזורים מתוירים אליהם מגיעים תיירים רבים מישראל, וכמובן ממדינות רבות אחרות ברחבי העולם.

לדברי משרד החוץ, השגרירות בניו דלהי, יחד עם גורמים ישראליים ומקומיים, פועלת על מנת ליצור קשר עם המטיילים בהקדם האפשרי.

בתים שהוצפו בניו דלהי שבהודו, צילום: איי.אף.פי.

משרד החוץ קיים הערב הערכת מצב היום (שלישי) בערב. בישיבה נאמר כי ככל הנראה יש כ-200 ישראלים מנותקי קשר לאור הנתונים שהתקבלו בעקבות עבודה משותפת עם מינהל אסונות הטבע בהודו. ההערכה היא שאין ביכולתם לעדכן על מצבם עקב קריסת רוב מערכות התקשורת באזור.

בדיון, בהשתתפות ראשי האגף הקונסולרי במשרד החוץ, נציגי השגרירות בניו דלהי, ראשי האגף המרחבי האמון על הודו ומנהלת מרכז מצב, הודגש כי המטרה המרכזית כעת היא לוודא כי לכל הישראלים באזור שלום.

המנכ"ל לוי הנחה את המשתתפים להמשיך ולפעול באופן הדוק מול כלל הגורמים על מנת לוודא בהקדם האפשרי שכך הדבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר