בבית"ר ירושלים תומכים בגרסה שהציגה אתמול (שני) משטרת ישראל בעניין אירועי משחק גמר הגביע בחודש שעבר בסמי עופר - ואשר מפנים אצבע מאשימה כלפי ההתאחדות לכדורגל.
"במסגרת ממצאי התחקיר התגלו ליקויים של התנהלות מנהל האירוע וצוות האבטחה האזרחי. בנוסף, התגלו ליקויים מצד אוהדים בהתנהגות בשימוש מסוכן באבוקות ובירידה מוקדמת לכר הדשא של מקורבים לבעלי תפקידים", נאמר בהודעת המשטרה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
(צילום: עוז מועלם)
בבית"ר אמרו הבוקר כי "אפילו המשטרה שביצעה תחקיר גילתה כי אין קשר או אחריות לקבוצה, אלא להתאחדות ולחברת האבטחה. זה רק מחדד שאסור שנורחק מגביע המדינה". כזכור, בעקבות האירועים - בית הדין העליון הטיל עונש כבד על בית"ר: הרחקה מגביע המדינה והפחתת 3 נקודות ממאזנה בעונה הבאה.
בבית"ר עדיין ממתינים לערעור שהגישו ראשיה לבית הדין העליון. "לא מובן למה הדיינים מחכים כבר תשעה ימים, זה לא תיק מסובך מדי ולא ברור מה המשמעות של זה", אמרו במועדון.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
הנחה להקים צוות על מנת להגדיר משחקים רגישים. המפכ"ל שבתאי
(צילום: רויטרס/GIL COHEN-MAGEN/Pool )
בדיון שקיים אתמול מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הוחלט לבחון את האפשרות להקים כוח משימה ייעודי שיפעל "בכל הנוגע לקבוצות אוהדים שבאופן עקבי מפרות את הסדר הציבורי ומונעות ממרבית הקהל ליהנות מחוויה ספורטיבית".
"שיקול הדעת של מפקד הכוח המשטרתי של ירידת הקהל לכר הדשא מנע אסון", הוסיפו במשטרה לגבי אירועי גמר הגביע, אך ציינו כי "המפכ"ל הנחה להקים צוות בראשות ראש חטיבת האבטחה של משטרת ישראל על מנת להגדיר משחקים רגישים בהם משטרת ישראל תיקח אחריות פיקודית בדגש על אירועי ספורט ממלכתיים".
פורסם לראשונה: 09:16, 11.07.23