נובאק ג'וקוביץ' ממשיך במסע שלו לעבר תואר גראנד סלאם מספר 24 בקריירה. אתמול (שני) הוא גבר על הוברט הורקאץ' הפולני (18 בעולם) 6:7 (6), 6:7 (6), 7:5, 4:6, במשחק שהתפרס על פני יומיים והבטיח את מקומו ברבע גמר ווימבלדון.
ההתמודדות עוררה עניין לא רק בשל העובדה כי מדובר במשחקו ה-100 של הסרבי בגראנד סלאם הלונדוני, אלא גם בגלל משהו שנראה כמו שבב מתכת שהודבק לג'וקוביץ' עם פלסטר באמצע החזה. שבב? באמצע החזה? האמת, חלק מהשדרים והפרשנים, אפילו ברשתות החברתיות, מצאו דמיון בין גיבורי על של מארוול לתמונה של 'נולה' עם הפלסטר המוזר.
1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ', הפלסטר והשבב המיוחד
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
כבר לפני חודש השבב נראה לראשונה, ברולאן גארוס. אז המדורג 2 בעולם סירב למסור מידע והשאיר את העיתונאים באפלה כשאמר בחיוך: "כשהייתי ילד אהבתי מאוד את איירון מן, אז אני מנסה להתחזות אליו". לאחר מכן סיפר בציניות: "הצוות שלי מספק 'ננוטכנולוגיה' יעילה להפליא כדי לעזור לי להציג את המיטב שלי על המגרש. זה הסוד הגדול ביותר בקריירה שלי. אלמלא זה, כנראה לא הייתי יושב כאן".
הכל טוב ויפה, אבל מסתבר שיש סיבה הגיונית לשבב המסתורי. העיתון הסרבי "קוריר" פרסם אתמול כתבה גדולה, ובה חשף למה הוא בעצם משמש. מדובר למעשה במכשיר רפואי המוגן בפטנט ומיוצר באיטליה. מדובר במכשיר בעל ננו-גבישים הממיר את החום האינפרה-אדום הטבעי של הגוף לכמה מוקדים שונים. החום שהופך לאור פועל על נקודות דיקור רבות בגוף ומרפה את השרירים.
המדבקה (פלסטר) אינה פולטת כימיקלים והחברה האיטלקית טוענת כי פעולתה משפרת את תנועת הגוף, משקמת מפרקים ומקלה על כאבים. זה גם משפר את הביצועים הפיזיים של אותו שחקן. ואם משפרים את הביצועים של ג'וקוביץ', תחשבו עד לאן הוא יכול להגיע גם בווימבלדון השנה.
בכל מקרה, ברבע הגמר יפגוש ג'וקוביץ' את אנדריי רובלב הרוסי (7). "רובלב שחקן שונה מהורקאץ'", אמר ג'וקוביץ'. "אני צריך להיות מוכן לכך שמעכשיו המשחקים יהיו קשים יותר. קשה למצוא משחק יותר קשה ממה שעברתי ביומיים האחרונים, אבל צריך להיות מוכן. רובלב שחקן טופ 10 בעולם כבר כמה שנים והוא מחפש חצי גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה. מקווה שזה לא יקרה עכשיו".